pretraži samo gkmm.hr
    
     
 
 
   
 
   
PROGRAM DOGAĐANJA U GKMM - STUDENI 2013.
ARHIV DOGAĐANJA U GKMM

PONEDJELJAK, 4. STUDENOG 2013.
Izložbeni prostor Središnje knjižnice, Slobode 2
"Bags", izložba kreatorskih torbi Ane Gjivoje

Ana Gjivoje umjetnica je i dizajnerica iz Splita. Diplomu na Akademiji likovnih umjetnosti u Macerati (Italija) stječe 1999 godine. Dugi niz godina radi kao modni dizajner uspješne domaće modne kuće Šuština Style. 2013. godine osmišljava vlastiti brand BAGbyAnaGjivoje.
BAG tehnički predstavlja spoj autorskih radova umjetnice printanih na kamionskoj tendi i gume za zalijevanje. Idejno je spoj umjetnosti, dizajna, mode i, naravno, torbe.
Bagica koketira s pravom torbom, pomalo je parodija na nju kao i na svijet koji je okružuje. Anina torba odličan je medij za komunikaciju i interesantne suradnje kao što je kolekcija "BAG 4 AMZ" nastala u suradnji s Arheološkim muzejom u Zagrebu ili "Neno Mikulić 4 BAG".
BAG Recyclage je kolekcija svjetlećih torbi izrađenih od 100%recikliranog materijala...dok se Mo BAG igra s materijalom zaštitnog motorističkog remena i skulpturoznim formama.

Anine torbe vrlo zorno pokazuju njen dizajnerski credo, profinjen ukus, sofisticiran osjećaj za mjeru i inventivnu upotrebu suvremenih materijala i tehnika. Igrajući se svim tim elementima, uspjela je ostvariti jednu novu, dodatnu dimenziju te hladnim industrijskim sirovinama dati toplinu, stvarajući na taj način, jedan posve nov, estetski ugođen ali i nadasve funkcionalan proizvod ili kako se to danas još običava kazati - brand!

Hrvoje Marko Peruzović

18:00 dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Jean Vigo "L'atalante", edukativna projekcija filma

Vigo, Jean (puno prezime Bonaventure de Vigo), franc. redatelj i scenarist (Pariz, 1905 – Pariz, 1934). Sin baskijsko-andorskog anarhista M. Almereyde umorenog u zatvoru 1917. pod nerazjašnjenim okolnostima. Majci se pridružuje 1922. u Parizu, gdje polazi Sorbonu. Bolujući od tuberkuloze, odmalena je boravio po sanatorijima, gdje upoznaje buduću suprugu Lydu Lozinsku, kćer polj. industrijalca. Oboje bolesni, nastanjuju se zbog tople klime u Nici, gdje on – surađujući sa snimateljom B. Kaufmanom (snimio sve njegove filmove) – kao redatelj debitira ironijsko-asocijativnim društvenokritičkim dokumentarno-eksp. filmom → Povodom Nice, a 1931. po narudžbi ostvaruje vizualno dojmljiv kratkometr. dok. film Taris, o istoimenomu franc. plivačkom prvaku (posebno pamtljiv po podvodnim prizorima). Zatim seli u Pariz i režira srednjometr. igr. film Nula iz vladanja (1933), alegorijsko-onirično djelo o pobuni dječaka u internatu, temeljeno na vlastitim školskim iskustvima. Doživljen kao subverzivan i označen kao antifrancuski, film je u domovini zabranjen za prikazivanje sve do 1947. Za snimanja dugometr. igr. prvijenca → Atalanta, lirsko-realistične ljubavne priče o prirodi bračnih odnosa, Vigoovo zdravlje se drastično pogoršava i on nedugo nakon premijere filma umire od sepse. Izvoran stvaralac anarhističkog svjetonazora, oslonjen na avangardistička iskustva i sklon prožimanju realističkog i poetskog, V. se često doživljava i kao neposredni preteča franc. poetskog realizma, a nedvojben je njegov utjecaj na naraštaj novovalnih (osobito F. Truffauta) i kasnijih (npr. L. Caraxa) redatelja.

D. Radić

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)
UTORAK, 5. STUDENOG 2013.
18:00 velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus predavanja "Nepoznato o poznatima". Predavanje prof. Mate Kuvačića Ižepe "Velikan svjetske književnosti - Lav Nikolajevič Tolstoj"

Jedan od najvećih svjetskih romanopisaca grof i mislilac Lav Nikolajevič Tolstoj bio je zagovornik slobodnjačkog kršćanskog anarhizma te uvjereni pacifist i vegetarijanac.
Sa stajališta patrijarhalnog seljaštva kritizirao je vlasništvo države i crkve, a suvremenoj religiji suprotstavlja evanđeosko kršćanstvo. Poriče umjetnost viših klasa, koje je iskvarila civilizacija. Djela mu često konfiscira carska vlada a Sinod ga 1901. isključuje iz crkve. Umro je na svom posljednjem bijegu iz plemićke sredine.
Vrh stranice
SRIJEDA, 6. STUDENOG 2013.
18:00 Odjel za djecu i mlade Središnje knjižnice, Slobode 2
"Pojist, popit i pročitat!" Grozd načitanih bakalara čita ulomke iz odabranih knjiga

Grozd načitanih bakalara nastavljaju čitati odabrane ulomke iz knjiga, pričati o njima i kontreštavati se.
Svjesni činjenice da je knjiga izgubila primat koji je nekoć imala nad ostalim medijima te da čitanje, među svim (ne)pogodnostima koje nam pruža moderni svijet, jedostavno nema priliku probiti se u prve redove ljudskih zanimacija, odlučili smo dati sve od sebe i pokazati čovječanstvu u kakvoj je zabludi.
Za početak malim koracima. Svake srijede od 23. listopada do 13. studenog održavat će se radionica prikladnog imena "Pojist, popit, pročitat!" Radionica je osmišljena kao ugodno druženje na kojem će se čitati odabrani ulomci iz knjiga, kako iz književnih klasika, tako i iz onih koje ne nose tu laskavu titulu, što će (usrdno se nadamo), rezultirati raspravom i poticanjem interesa za čitanje kod mladih ljudi.
Radionica je namijenjena prvenstveno učenicima srednjih škola, no vrata su otvorena svim zainteresiranima. Voditelji radionice su studenti kroatistike Filozofskog fakulteta u Splitu okupljeni pod imenom Grozd načitanih bakalara. Prvi susret održao se 23. listopada na Odjelu za djecu i mlade Središnje knjižnice.

18:00 dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Jean Renoir "Velika iluzija" edukativna projekcija filma

Velika iluzija (La Grande illusion, 1937), Francuska, c/b, 117 min, Les réalisations d’art cinématographique,
r.: Jean Renoir, sc.: Charles Spaak, J. Renoir, df.: Christian Matras, glazba: Joseph Kosma, ul.: Jean Gabin (Maréchal), Pierre Fresnay (de Boieldieu), Erich von Stroheim (von Rauffenstein), Marcel Dalio (Rosenthal), Julien Carette (glumac), Gaston Modot (inženjer), Jean Dasté (učitelj), Georges Péclet (vojnik), Dita Parlo (Else), Jacques Becker (engl. časnik), Sylvain Itkine (Demolder).

I. svj. rat; satnik de Boieldieu, aristokrat i profesionalni vojnik, poručnik Maréchal, mehaničar i bankar, Židov Rosenthal pali su u njem. zarobljeništvo, u zamku pod zapovjedništvom bojnika von Rauffensteina. Za tog boravka zatočeni i zatočitelji ulaze u kontakte koji prelaze okvire sukoba zemalja. Aristokrati de Boieldieu i von Rauffenstein osjećaju uzajamno poštovanje jer se pridržavaju istoga kodeksa časti, franc. »pučani« pokazuju sklonost zbližavanju s Nijemcima iz iste klase. Ipak, među zarobljenicima razvija se istinsko ratno drugarstvo te će Boieldieu dvojici podređenih, žrtvujući se, pomoći u bijegu.
Zasnovan na memoarima franc. časnika Pinsarda koji je za I. svj. rata sedam puta uspješno bježao iz njem. zarobljeništva, donekle i kao razrada filma Drugarstvo G. W. Pabsta (1931), djelo se problemski razlikuje od velike većine ratnih filmova sa sličnom temom jer razina opserviranja nadilazi okvire sukoba dviju sila, odn. dviju nacija. Usporedna je, naime, i tema klasne podijeljenosti koja je za Renoira opsegom i aktualnošću nadređenija. Aristokrati su oni kojima je potrebniji rat jer u njemu dolazi do punog izražaja njihov kod ponašanja; »smrt u ratu tragedija je za pučane dok je za nas to dobar izlaz« kaže de Boieldieu von Rauffensteinu. Takav izlaz kod pučana može, međutim, biti i u ljubavi – konkretno Maréchala i bavarske seljanke koja pomaže franc. bjeguncima. Tako obogaćena priča, uz jasne antimilitarističke i pacifističke naznake, kao i pojedini eksplicitni iskazi likova, uvrštavaju djelo i u pov. filmove, kao film o kraju jedne epohe koji nastupa I. svj. ratom. Recepcijski je djelovao kao anticipacija novoga vala, a u kontekstu franc. filma uklopio se još jednim, za tu kinematografiju karakterističnim, prilogom – radnjom (temom) bijega, samo problemski šire zahvaćenog. Bio je nagrađen na festivalu u Veneciji (1937., »za najbolju umj. ekipu«), ali je bio zabranjen za prikazivanje u Italiji i Njemačkoj; u jednoj od prvih anketa svj. kritičara (u organizaciji Cinematheque Belgique) dijelio je 4–6. mjesto liste najboljih filmova svih vremena, na Svj. izložbi u Bruxellesu 1958. izabran je na 5. mjesto, te je do pol. 1950-ih smatran Renoirovim najuspjelijim filmom. Sam redatelj javno je (prije i poslije II. svj. rata) proklamirao ideje filma koje su isticali i kritičari te upozoravao da se u njemu nije mogao opredjeljivati između Francuza i Nijemaca, iako nije htio prikriti profranc. simpatije (npr. scena kad franc. zarobljenici pjevaju Marseljezu). Među glumcima, kritika je izdvajala von Stroheima, koji je obnovio glum. karijeru, i Fresnaya, na početku uspona.

A. Peterlić

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)
Vrh stranice
ČETVRTAK, 7. STUDENOG 2013.
10:00 velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Izborna skupština Knjižničarskog društva u Splitu

18:00 velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus putopisnih tribina "Tamo, tamo da putujem".
"Kako se danas stanuje u svijetu - Kenija? Vrijedno viđenja! - Nizozemska! Dobar primjer?" Gost je Jerko Rošin.

PETAK, 8. STUDENOG 2013.
18:00 dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Julien Duvivier "Pépé le Moko" edukativna projekcija filma

18:30 velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Riječju ka nutrini" predstavljanje CD-a poezije velikih hrvatskih pjesnika u izvođenju zadarske pjesnikinje i recitatorice Nikoline Mojić

Nikolina Mojić je pjesnikinja rođena u Osijeku.
Objavila je dvije zbirke pjesama Gospodar i Iza sna. Prošle godine je snimila i svoj prvi nosač zvuka "Riječju ka nutrini" na kojem je zastupljeno dvanaest recitala. Od deset naslova hrvatskih klasika pjesništva na CD-u su zastupljena i dva naslova iz njene druge zbirke pjesama. Kao pjesnikinja i recitatorica osvaja zavidne kritike medija i publike. Pjesme su joj prevedene na bugarski jezik i objavljivane u časopisima za kulturu Antimovski han, Majdan, Razvitak...kao i u lokalnim tiskovinama. Njezini nastupi su humanitarnog karaktera i uvijek u namjeni na povezivanju umjetnosti i humanosti. Istaknimo nastup u Subotici gdje spomenutim cd-om u suradnji sa zajednicom Vojvođanskih hrvata ispunjava dvoranu do zadnjeg mjesta nacionalne knjižnice. Tu su i nastupi LJepotom za dobrotu, Umjetnost za granice ne zna, su samo izdvojeni nazivi večeri recitacije gdje nastupa prvenstveno iz humanitarnih motiva. Predsjednica je udruge za kulturu "MareArtis" Zadar te radi na povezivanju kulturnih programa unutar i izvan granica RH. Jedriličarka je, '97. osniva prvu žensku jedriličarsku posadu u RH. Svojim je radom povezala poeziju i plovidbu koji su joj permanentni imperativ života. Radi kao novinarka, studirala je filozofiju na filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Piše osvrte i recenzije.
Živi i stvara u Zadru.
Vrh stranice
SUBOTA, 7. STUDENOG 2013.
10:00, knjižnica Ravne njive, Hercegovačka 40
Likovna radionica i pričaonica za ljubitelje mačaka

U subotu, 9. studenog u 10 sati u knjižnici Ravne njive održat će se likovna radionica i pričaonica isključivo za ljubitelje mačaka!
Molim nazvati tetu Maju zbog dogovora i brojnog stanja, a donijeti treba, naravno - mačku!

Galerija slika
PONEDJELJAK, 11. STUDENOG 2013.
Izložbeni prostor Središnje knjižnice, Slobode 2
Izložba radova Jagode Kecman

Promotor:
Mladen Vuković
Band "Volare"

Stihove kazuju:
Indira Šormaz Gudić
Mirjana Martinić

Gost događanja voditeljica programa:
Lidija Leskur

Iz recenzije...
Lirične vizure iz svog poetskog svijeta Jagoda Kecman razložila je i na svojoj novoj izložbi velikih i malih formata u kojima nastavlja svoje igre kolorita, forme i likova, na granici apstrakcije, na kojoj počinje graditi svoju kuću snova, poziva nas da zajedno uzlijećemo do čarolije kreativnog čina i utočišta ćutilnosti.
Preklapaju se kvadrati u traženju istosti "pobratimstva duša u svemiru", a skalinade se pretapaju u harmonije ugođaja nebeske vedrine i u toj arhitekturi snova svjedoči pravilo kasnoantičkog slikara Apela "da zna maknuti ruku sa slike u pravom trenutku", da ostavi i gledatelju dovoljno mjesta da sam nastavi uživati u ljepoti i prozračnosti.


Mladen Vuković


18:00 Odjel za djecu i mlade Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus predavanja i radionica "Male tajne roditeljstva". Dr. Dijana Petričević održat će predavanje na temu "Prehrana djece"

Klub trudnica i roditelja Split u suradnji s Gradskom knjižnicom Marka Marulića poziva vas na predavanja i radionice u sklopu projekata "Male tajne roditeljstva" namijenjena roditeljima, za jačanje roditeljskih sposobnosti u cilju odgajanje zdrave, sretne i emocionalno stabilne djece, a pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.
U ponedjeljak, 11. studenog u 18 sati na Odjelu za djecu i mlade Središnje knjižnice dr. Diana Petričević, nutricionist održat će predavanje na temu "Prehrana djece".

Koja hrana je zdrava? Zašto se od neke hrane osjećamo odlično, a od druge tromo i umorno? Kako kao roditelj osigurati zdravu i uravnoteženu hranu za svoje dijete? Koliki je utjecaj hrane na zdravlje djeteta?
Na ova i druga slična pitanja odgovore će nam dati nutricionist dr. Dijana Petričević.


18:00 velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus predavanja „Nepoznato o poznatima“ prof. Mate Kuvačića Ižepe

"Velikan ruske književnosti - Fjodor Mihajlovič Dostojevski"
Romanopisac, novelist i publicist, Fjodor Mihajlovič Dostojevski, najtragičnije je ime ruske književnosti.
Nitko kao on nije prikazao svijet sjena što se nevidljivo prelamaju kroz ljudsku dušu, nitko kao on nije ocrtao beznadne, sive horizonte i zagušljiv oblak briga što obavija čovjeka. Nitko nije dublje dao gorku bol u malom čovjeku izudaranom bijedom, poniženjima i očajem. Njegov svijet bogat je registar karaktera i likova koji nose u sebi uzbudljiv nemir i tragičan položaj ruskog čovjeka.
Svoje romane često gradi na fabulama vezanim za umorstvo i sudnicu. Pripada najužem krugu vrhunskih svjetskih pisaca, poput Dantea, Shakespearea, Tolstoja, Cervantesa.


18:00 dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
François Truffaut "400 udaraca", edukativna projekcija filma

Četiristo udaraca (Les quatre cents coups, 1959), Francuska, c/b, 93min, Les Films du Carosse/SEDIF, r.: François Truffaut, sc.: F. Truffaut, Marcel Moussy, df.: Henri Decaë (Jean Rabier), glazba: Jean Constantin, ul.: Jean-Pierre Léaud (Antoine Doinel), Claire Maurier (majka), Albert Rémy (očuh), Patrick Auffray (René), Guy Decomble (učitelj), Jeanne Moreau (žena na ulici).

Odrastanje Antoinea Doinela, dječaka koji utočište od obiteljske i društv. represije nalazi u sitnim krađama i kinodvorani, da bi se u završnom prizoru, pobjegavši iz doma za maloljetne delinkvente, prvi put našao na obali mora.

Fokaliziran gotovo isključivo kroz protagonista, svijet rane adolescencije prikazan je bez imalo sentimentalnosti, ističući u prvi plan ambivalentan odnos s majkom, istodobno hladnom i distanciranom, ali i jedinom stalno prisutnom i dostupnom ženom u filmu. U završnom zumu u zamrznuti kadar Antoineova lica, dok stoji na obali mora, gotovo je neizbježno uočiti izjednačavanje franc. homonima la mer/la mčre (more/majka). Film je posvećen A. Bazinu a, iako snimljen na prepoznatljivim lokacijama u Parizu i Normandiji, s jakim osloncem na bazenovsko tumačenje neorealizma, te izrazito pripovjedno i vizualno ekonomičan, ponajprije naglašava iskupljujuću moć fikcije (jedini prizor obiteljske sreće slijedi nakon skupnog posjeta kinu), predočujući potrebu za pripovijedanjem kao načinom nadilaženja dileme društv. konformizma i kriminalnog otpadništva. Strogo uređen sustav usađivanja društv. normi i predstavljačkih konvencija prikazan je zatvorenim prostorima, poput policijskih kola i školskih prozora s rešetkama, dok slobodno kretanje kamere u prizorima lutanja gradom iskazuje vitalnost i potrebu za slobodom izraza. Doinelova svijest o vlastitom identitetu i odnosima s obitelji i društvom oblikuje se kroz subjektivnu recepciju kult. naslijeđa, čitanjem Balzaca i gledanjem filmova, a odrastanje se figurativno predočuje različitim pokušajima prisvajanja jezika radi pripovijedanja vlastite priče – od pisanja pjesmice na zidu učionice, pripovijedanja vlastitih iskustava kroz parafrazu svojega literarnog idola do krađe pisaćeg stroja. Kad se napokon nađe u prilici ispripovijedati svoju priču zainteresiranom slušaču, psihologinji koja nije prisutna u kadru, Doinelovo lice pokazuje emotivni raspon koji dotad nije mogao biti izražen.
Truffaut je snimio još četiri filma s Léaudom kao Antoineom Doinelom, Antoine i Colette (1962), Ukradeni poljupci (1968), Zajednički stol i postelja (1970) i Ljubav u bijegu (1979), u kojima Antoine napokon, kao romanopisac, uspijeva postati pripovjedačem svoje priče. Jedno od inauguralnih djela novog vala, Truffautov je prvijenac označio prekid s akademizmom i konvencijama dominantnog film. izraza otvarajući nove mogućnosti: "Četiristo udaraca bit će najponosniji, najtvrdoglaviji, najuporniji, drugim riječima, najslobodniji film na svijetu. U moralnom smislu. I u estetskom" (Godard).

T. Brlek

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)
Vrh stranice
UTORAK, 12. STUDENOG 2013.
18:00, dvorana 2 Središnje knjižnice, Slobode 2
Predstavljanje knjige "Svaštara/Home made art" Hane Lukas Midžić

Hana Lukas Midžić
Dobri dol 27, Zagreb
mob: 091 532 6249
e-mail: hanalukasm@gmail.com

Obrazovanje
1980. Rođena u Splitu 20. kolovoza 1980. godine.
1998. završila II. jezičnu gimnaziju i Školu likovnih umjetnosti u Splitu
2002. diplomirala kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Šime Vulasa
2000. u sklopu studija na Akademiji provela studijski semestar na Indiana University of Pennsylvania u SAD-u
2000. pohvala Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu
2002. nagrada Zagrebačke banke

Članica je HDLU Zagreb, HULU Split i HZSU-a. Živi i radi u Zagrebu.
SRIJEDA, 13. STUDENOG 2013.
18:00 Odjel za djecu i mlade Središnje knjižnice, Slobode 2
"Pojist, popit i pročitat!" Grozd načitanih bakalara čita ulomke iz odabranih knjiga

"Grozd načitanih bakalara" nastavlja čitanje ulomaka iz odabranih knjiga i diskutiranje o njima. Autori, koje smo do sada čitali, su: Joško Marušić, Ephraim Kishon, Voltaire, Marijo Glavaš, Fernando Pessoa, Markus Zusak, Jostein Gaarder, Tin Ujević.
Knjigu pod ruke i put pod noge i ovu srijedu u Središnju knjižnicu na iće, piće i čitanje.
Specijalni gost ove srijede bit će Marijo Glavaš. Evala mu!


18:00 dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Jacques Becker "Rupa" edukativna projekcija filma

Rupa (Le Trou, 1959), Francuska/Italija, c/b, 123 min (izvorna verzija 140 min), Play-Art/ Filmsonor/Titanus, r.: Jacques Becker, sc.: J. Becker, José Giovanni, Jean Aurel, prema Giovannijevu romanu, df.: Ghislain Cloquet, sgf.: René Mondelini, ul.: Michel Constantin (Jo), Philippe Leroy (Manu), Marc Michel (Gaspard), Jean Kéraudy (Roland), Raymond Meunier (»gospodin«), André Bervil (upravitelj zatvora), Eddy Rasimi (Bouboule), Catherine Spaak (Nicole).
U pariškom zatvoru Santé, četiri osuđenika na dugogodišnje tamnovanje iz iste ćelije, planiraju, na čelu s ubojicom Manuom, bijeg. Neočekivano im se pridružuje i peti, Gaspard, optužen za pokušaj umorstva supruge, no i njega uključuju u svoj pothvat. Bježat će se prolazom, koji krče, od ćelije do kanalizacije. Uz strah da ne budu otkriveni, sama izvedba nakane nije bez pogibelji. Time jača njihova solidarnost, spriječiti ih može samo nešto nepredviđeno.
Prema istinitom slučaju koji se dogodio netom nakon II. svj. rata, Becker je imao pripremljen scenarij već 1947., no na realizaciju se odlučio tek nakon romana J. Giovannija, istaknutog autora tzv. crne serije (série noire) franc. krim. proze. Posljednji Beckerov film autoru je vratio ugled nakon što je kritika osrednje prihvatila njegove filmove realizirane poslije, → Ne diraj u lovu. Po nekim je mišljenjima i redateljev najuspjeliji, posebno značajan kao produžetak specifične tradicije franc. filma – teme bijega koja simbolizira čovjekovu žudnju za slobodom, a kao dokaz čovjekove moralne snage, pa se u tom smislu posebno nastavlja na Renoirovu → Veliku iluziju i Bressonov film → Osuđenik na smrt je pobjegao. Sličniji je drugome zbog realističnosti prosedea (osim završnih akorda iz Melodie A. Rubinsteina, nema glazb. pratnje) i zbog minucioznog prikaza izvedbe bijega u čemu je i model za brojne kasnije filmove, te zbog izbora ugl. nepoznatih glumaca. Razlikuje ga prikaz više (udruženih) ljudi što omogućuje izravnije izričaje emocionalnosti, posebice u sceni kad se nakon rušenja zemlje u opkopu nađu dvije ruke zatrpanih. Becker je preminuo ubrzo nakon završetka realizacije filma.

A. Peterlić

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)


18:00 velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Predavanje i film o Sankt Peterburgu u povodu 310. godišnjice osnivanja (u organizaciji Udruge Horus)

Program obilježavanja 310. obljetnice Sankt Peterburga koji organizira Udruga Horus započinje projekcijom kratkog dokumentarnog filma u trajanju od 28 minuta o životnom putu Petra Velikog do trenutka kad je odlučio započeti izgradnju grada.
Nakon toga slijedi predavanje o prošlosti i sadašnjosti Sankt Peterburgu uz prigodnu powerpoint prezentaciju. Predavanje će održati Tatiana Mazzucchelli, predsjednica Udruge Horus. Na kraju večeri članovi udruge Horus pročitat će nekoliko pjesma poznatih pjesnika (kao što je Puškin) posvećenih gradu slavljeniku.
Vrh stranice
ČETVRTAK, 14. STUDENOG 2013.

18:00 velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2

"Duje Balavac - novi život stare splitske priče" večer u povodu 105. godišnjice tiskanja prvog splitskog satiričnog lista i 60. godišnjice Hrvatske matice iseljenika u Splitu

U velikoj dvorani Gradske knjižnice Marka Marulića u četvrtak, 14. studenog s početkom u 18:00 održat će se multimedijalna večer pod nazivom "Duje Balavac - novi život stare splitske priče" u povodu 105. godišnjice tiskanja prvog splitskog satiričnog lista i 60. godišnjice Hrvatske matice iseljenika u Splitu.

Kroz sliku, glazbu, priču i izložbu "100 godina Duje Balavca, prvog splitskog humoristično-satiričnog lista" obnovit ćemo uspomene na začetke splitske humorističke publicistike i Antu Katunarića, glavnog urednika i osnivača lista. U drugom dijelu večeri bit će govora o europskim gostovanjima izložbe "100 godina Duje Balavca" kod Hrvata izvan domovine u organizaciji Hrvatske matice iseljenika i prigodno obilježiti 60 godišnjicu rada HMI u Splitu.

U programu sudjeluju Mladen Vuković, novinar i književnik, Ante-Tonči Katunarić, unuk Ante Katunarića, Ingrid Poljanić, autorica izložbe "100 godina Duje Balavca" i Branka Bezić Filipović, voditeljica splitske podružnice Hrvatske matice iseljenika.
U glazbenom dijelu sudjelovat će sopranistica Alma Karmelić.
Program će voditi Day Antunović.


18:00, knjižnica Trstenik, Papandopulova 25
Književni klub kroničnih knjigofila: Tom McCarthy "Ostatak"

Postoji li nešto jedinstveno u našem životu, nešto što nas u konačnici određuje kao autentičnu jedinku, neuhvatljivo vagom ili riječima, a opet velike specifične težine, neki osobni pečat koji nas izdiže iz amorfne statističke mase i koji nam daje imanentni osjećaj stvaraoca vlastite stvarnosti?
Koliko smo puta sami sebe natjerali da se osjećamo kao stranac u vlastitom životu i koliko bi uopće ostalo od onog čovjeka kojeg bi ogolili za njegove rituale, poslove, obveze i sve ostale prisilne aktivnosti koje obavljamo tokom dana.

Ako vam se čini da niste sigurni što je autor ovog članka htio reći s ovom najavom za Klub kroničnih knjigofila, pročitajte knjigu "Ostatak" Toma McCarthyja i dođite u knjižnicu Trstenik 14. studenog u 18 sati na provjeru vlastite autentičnosti.

'... postati stvaran - biti protočan, prirodan, izbaciti stranputice koje nas odvlače od biti događaja, spriječavajući nas da dotaknemo samu srž: stranputice nas pretvaraju u potrošnu i drugorazrednu robu.'

Voditelj je Dražen Šaškor, dipl.knjiž.
Vrh stranice
PETAK, 15. STUDENOG 2013.
16:00 i 18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"NTC-sustav učenja - Kako igrom uspješno razvijati djetetov IQ - 1. i 2. dio" predavanje dr. Ranka Rajovića

Zbog velikog interesa, u organizaciji nakladničke kuće Harfa 15. studenog 2013. ponovo će se održati dva edukativna predavanja na temu NTC-sustava učenja koja su namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima, psiholozima i drugim stručnjacima koji se bave odgojem i obrazovanjem djece.

Prvo predavanje pod nazivom "NTC-sustav učenja – Kako igrom uspješno razvijati djetetov IQ, 1. dio" namijenjeno je onima koji do sada nisu imali prilike slušati predavanje dr. Rajovića. Prvo predavanje započinje u 16:15 u Središnjoj knjižnici, Slobode 2.

Drugo predavanje pod nazivom "NTC-sustav učenja – Kako igrom uspješno razvijati djetetov IQ, 2. dio" više je razine i namijenjeno je onima koji su odslušali prvo predavanje.
Drugo predavanje započinje u 18:15 u Središnjoj knjižnici, Slobode 2.
Da biste prisustvovali predavanju, potrebno je kupiti jednu knjigu izdavačke kuće "Harfa". Budući da se zbog velikog interesa uvijek podigne "velika frka" oko dolaska dr. Ranka Rajovića, ovoga puta odlučili smo da to bude dječji roman "Velika frka". Potrebno je uplatiti 100,00 kn za navedeni roman, a podaci su za uplatu: Harfa d.o.o., Rodrigina 4, ž.r.: HR2823400091110478520.
(Kod prvog predavanja u rubriku za "poziv na broj" upišite 0113, a kod drugog predavanja 0213).
Potvrdu o uplati i kontakt podatke pošaljite na ntc@harfa.hr
Knjigu i potvrdu o odslušanom predavanju dobit ćete na predavanju.
18:00, knjižnica Trstenik, Papandopulova 25
Predstavljanje knjige "Svjetlost u tami" Marinka Mikelića

U petak 15. studenog u Knjižnici Trstenik u 18 sati bit će upriličeno predstavljanje knjige "Svjetlost u tami" Marinka Mikelića, rođenog Vranjičanina sa stalnom adresom stanovanja u Splitu.
Knjiga se temelji na autorovom bliskom susretu sa smrću, koje ga je potaklo na razmišljanja o pravoj prirodi stvarnosti. Kao dječak je šest sati lebdio u području na koje polažu pravo i život i smrt, ali dugo nije smio nikome govoriti o tome, jer malomišćanska pravila nalažu da se šuti o svemu što nadmašuje svakodnevne okvire i općeprihvaćenu logiku.
Iako i suvremena fizika sve više potvrđuje nadmoć duha nad materijom, nemoguće je dokazati postojanje nečeg što ne možemo percipirati jednim od pet čula. Svjedočanstva poput šjor Marinkovog su rijetka i mogu nas natjerati da bar malo više volimo život i malo se manje bojimo smrti.

"Strah od smrti slijedi iz straha od života. Čovjek koji živi punim plućima spreman je umrijeti svakog trenutka."

Na predstavljanju će govoriti sam autor( uz muzičku pratnju Stipana Šarića na gitari) i njegovi gosti, prof. Ivo Božić kao recezent knjige, te ostali.
18:00 dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Jean-Luc Godard "Živjeti svoj život" edukativna projekcija filma

Živjeti svoj život (Vivre sa vie, 1962), Francuska, c/b, 85 min, Films de la Pléïade, r. i sc.: Jean-Luc Godard, df.: Raoul Coutard, glazba: Michel Legrand, ul.: Anna Karina (Nana), Saddy Rebbot (Raoul), André S. Labarthe (Paul), Guylaine Schlumberger (Yvette), Gérard Hoffman, Monique Messine, Peter Kassowitz.

Život prodavačice Nane. Nakon prekida s Paulom, ona svojom zaradom ne uspijeva pokriti životne troškove te je izbacuju iz stana. Odlazi u kino gdje gleda Dreyerovo Stradanje Ivane Orleanske, potom se upušta u prostituciju, susreće jednog čovjeka koji se u nju zaljubljuje, potom jednog filozofa. Umire od zalutalog metka dok ju je kriminalac Raoul mijenjao za novčanu otkupninu.

Izravni hommage C. Th. Dreyeru predočava junakinjinu sudbinu u 12 tableauxa započevši Montaigneovim citatom: »Sebe posudi drugima, ali daj samo sebi«, kombiniranim sa slikama Nanina lica i profila u sjeni. Već u prvoj sekvenci, kamera ne snima izravno junakinjino lice već ga, njoj s leđa, zahvaća u zrcalu naglašavajući središnji interes filma: istraživanje njezine "slike", posebice lica, iz različitih perspektiva. Elementi poput junakinjine sličnosti s L. Brooks i identifikacije s Ivanom Orleanskom tek su vrhunci metafilm. samosvijesti djela; pokušaj poistovjećivanja patničke sudbine Ivane Orleanske i Nane ne iscrpljuje se tek u Naninu gledanju Dreyerova filma, nego Godard pročišćenom fotografijom jasnih kontrasta i izmjenom krupnih planova R. Falconetti iz Dreyerova remek-djela i Karine obuzete tugom pokušava uspostaviti jednakost njihovih potraga za fizičkim i duhovnim oslobođenjem. Funkcionirajući i kao zabilježba gesta, izraza i svakodnevnih izvedbi, kao i ekon., društv. i kult. uvjeta Nanine situacije (sadržavajući i elemente soc. filma eseja o prostituciji) te zadržavajući preciznu usredotočenost na nekoliko tematsko-motivskih sklopova (problemi komunikacije, prostitucije, odnosa ljudske volje i reprezentacije), film se odlikuje širokim rasponom audio-vizualnih registara, a uz Karinine krupne planove kao jedinu izrazitiju stilsku konstantu. Upravo u sintezi Naninih pogleda, gesta i suza za odlaska u kino, film postiže i izniman empatični učinak, dok njezina izoliranost unutar okvira očituje Godardovu fragmentaciju film. prostora i tijela glumca (sličnu Dreyerovoj) odražavajući ideju o filmu kao o »golim« licima, tijelima, prostorima i emocijama. Na festivalu u Veneciji film je dobio specijalnu nagradu žirija.

B. Kragić

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)
Vrh stranice
SUBOTA, 14. STUDENOG 2013.
10:00, dvorana 2 Središnje knjižnice, Slobode 2
"Psihološko djelovanje i upotreba boja - utjecaj boja na osobni razvoj odraslih i djece" predavanje Barbare Gaj

Psihološko djelovanje i upotreba boja – utjecaj boja na osobni razvoj odraslih i djece
U uvodnom dijelu predavanja naglasila bih važnost boja i njihovu prisutnost u našem svakodnevnom životu. Također bi objasnila da su boje su moćno oruđe za postizanje psihičke i fizičke ravnoteže osobe, a posebno djeteta i da nam svjesna uporaba boja može svima pomoći na više razina:
• ubrzati psihički i fizički oporavak
• popraviti raspoloženje
• potaknuti na akciju ili omogućiti opuštanje
• razbuditi nas ili umiriti
• napuniti nas onom vrstom energije koja nam ovog trenutka nedostaje
• pomoći pri ostvarenju zadanih ciljeva i privlačenju pozitivnih ishoda

U prvom dijelu izlaganja bi govorila općenito o pojmu boje, teoriji boje; kolorometriji i podjelama boja te o kontekstu vremena i povijesnom razvoju teorija.
Boje su također i složena kulturološka konstrukcija, a ne samo prirodni fenomen. Koristile su se, kako u umjetnosti, tako i u svakodnevnom životu. Razlikujemo pojam boje kao fizikalnu osobinu svjetlosti (lat. color) i kao tvar za bojenje (pigmentum). Isaac Newton prvi je pokazao da se bijela svjetlost sastoji od svih boja spektra i kako se zrake svake boje lome pod određenim kutom prolazeći kroz prizmu. Aristotelova podjela boja dugo je bila na snazi: bijela, žuta, crvena, zelena, plava i crna. Otkrićem sastava duginog spektra Newton je utvrdio novi niz koji isključuje crnu i bijelu.Teoretičari su u 18. i 19. stoljeću napravili podjele po kojima se boje dijele na kromatske i akromatske, primarne (žuta, plava, crvena), sekundarne (zelena, ljubičasta, narančasta), tercijarne (koje nastaju miješanjem sekundarnih boja), komplementarne, neutralne, pastelne, i sl. Također se govorilo o čistim i nečistim bojama, hladnim i toplim, statičnim i dinamičnim, bliskim i dalekim. Neke od tih podjela i teorija su se zadržale i dan danas. Čiste boje se uglavnom prikazuju u kružnim dijagramima ili trodimenzionalnim kromatskim tijelima poput kugle (sfere) kako bi se lakše prikazao odnos među bojama, posebno između komplementarnih parova boja.
Boje su krozu povijest imale i svoju simboliku koja je ovisila o kotekstu vremena, a osim toga u svakoj pojedinoj kulturi, određena boja ima sasvim različitu simboliku. Sve što se razvijalo kroz povijest, razvoj vremena, znanje, uticalo je naš pogled na boje.

U drugom dijelu izlaganja bi govorili o osobinama svake pojedine boje i njihovom utjecaju na čovjeka, a posebno djeteta (6 čistih boja – 3 primarne i 3 sekundarne; crvena, narančasta, žuta, zelena, plava, ljubičasta). Ono što je univerzalno primjenjivo za sve (bez ozira na rasnu, dobnu ili kulturnu pripadnost) jest psihološki utjecaj boja i njihovo djelovanje, kojim se bave u prvom redu likovni pedagozi, teoretičari, gestalt psiholozi i art terapeuti, a također se djelovanjem boja na naše podsvjesne mehanizme bave danas dizajneri i marketinški stručnjaci. Oni se bojama služe da bi nas naveli na kupnju određenog proizvoda. Zašto se i mi ne bismo pobliže upoznali s djelovanjem boje i time poboljšali fizički i psihički aspekt našeg života i života djece.

Primjerice, poznato je da žuta boja, podjednako kao i narančasta, podiže raspoloženje i potiče na aktivnost, crvena izaziva intenzivne osjećaje i aktivira izmjenu tvari u organizmu, plava potiče mentalne funkcije, a zelena smiruje i stvara osjećaj ugode.
Prema temperamentu i osobnosti djeteta, možemo njegov prostor (za učenje, igru i/ili odmor) obogatiti bojama koje će mu dati ravnotežu, poticati na učenje ili ga smiriti prije spavanja.
Žuti detalji mogu djetetu ojačati samopouzdanje, a zeleni ga mogu poticati da ispolji emocije i da se lakše verbalno izrazi.

Crvena boja općenito pomaže opskrbi tijela neophodnom energijom kod umora i iscrpljenosti. Potiče kreativnost, jača samopouzdanje i snagu volje, ohrabruje, otklanja bezvoljnost i depresiju. Terapija crvenom bojom pomoći će i kod anemije, slabe cirkulacije, proširenih vena i sl.

Narančasta boja tradicionalno se smatra bojom mudrosti, zbog čega monasi na istoku često nose odjeću te boje. Budući da pomaže otvaranju uma, povezuje se s razumijevanjem i tolerancijom, te uklanja emocionalne blokade, olakšava učenje, potiče pamćenje i smiruje razdražljivost.

Žuta boja kao simbol sunca, rasta i topline, općenito budi optimizam i potiče pozitivan stav prema životu. Terapija žutom bojom pomoći će pri uklanjanju tjeskobe, osjećaja manje vrijednosti i straha, te kod bolesti želuca i jetara.

Zelena boja kao boja prirode, spokoja i unutarnje ravnoteže, djelotvorna je kod stresnih situacija, poglavito onih koje se odnose na emocionalne probleme, poput ranjenog srca. Terapija zelenom bojom također će pomoći kod bolesti srca i pluća, te astme i alergije.

Plava boja općenito se veže uz sposobnost izražavanja i provedbe zamisli, te sposobnost prilagodbe okolini. Terapija plavom bojom pomoći će kod uklanjanja strahova, opsesija, psihoza i uznemirenosti, a na tjelesnoj razini kod svih bolesti glave, grla, zubi i desni, te problema sa štitnjačom i vratnom kralješnicom.

Ljubičasta boja ponajviše se veže uz sposobnost razvoja intuitivnih i duhovnih spoznaja. Terapija tom bojom uvelike pomaže kod nedostatka samopouzdanja, te otklanja osjećaj besmislenosti. Također, pomoći će svima koji pate od čestih promjena raspoloženja, migrena itd.

Na kraju bismo, u zaključnom dijelu predavanja, spomenuli i kromoterapiju - terapiju bojom koja se upotreblja u alternativnoj i/ili komplementarnoj medicini za liječenje duhovnih, emotivnih i fizičkih tegoba posebno važnu u dječjem razvoju. Najčešće se koristi zajedno s akupunkturom, meditacijom ili vizualizacijom koji, baš poput terapije bojom, pripadaju alternativnim oblicima liječenja. Najčešće se kombinira nekoliko boja kako bi se dobio što bolji rezultat.
Vrh stranice
PONEDJELJAK, 18. STUDENOG 2013.

18:00, izložbene vitrine Središnje knjižnice, Slobode 2
"Be my friend" izložba radova Snježane Tartaglia Franetović (Bartolino)

Snježana Tartaglia Franetović, rođena 1978. u Splitu.

Diplomirala sam na Kemijsko-tehnološkom fakultetu, radim u turizmu, a najviše me vesele boje i izrada ukrasnih predmeta i nakita.

Sve je počelo slučajnim pronalaskom dućana s perlicama u Ljubljani prije puno godina kad sam za sebe i prijateljice počela izrađivati nakit. Malo po malo počela sam raditi razne ukrasne predmete pa se sada u Bartolino radionici mogu pronaći kutije za nakit, ogledala, okviri za slike, oslikani komadi starih vinskih bačvi, pozivnice za vjenčanja, oslikane čaše...

Preseljenjem u novi stan konačno sam dobila svoj mali radni kutak u kojem se opuštam i radim do sitnih noćnih sati, kada djeca zaspu. Bilo je jednostavno raditi noću dok je trajao porodiljni dopust i dok je tu bilo samo jedno dijete (Bartul-po kojem je moja mala radionica dobila umjetničko ime Bartolino). Uz dvoje male djece poprilično je teško ostati budan uz posao i ostale obveze, pa je i radova manje. Ali od boja ne odustajem te se iskreno veselim izložbi.

18:00, Odjel za djecu i mlade Središnje knjižnice, Slobode 2
"Školsko dijete" predavanje dr. Željke Karin, univ.mag.med. u sklopu projekta "Male tajne roditeljstva"

Klub trudnica i roditelja Split u suradnji s Gradskom knjižnicom Marka Marulića poziva vas na predavanja i radionice u sklopu projekata "Male tajne roditeljstva" namijenjena roditeljima, za jačanje roditeljskih sposobnosti u cilju odgajanje zdrave, sretne i emocionalno stabilne djece, a pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.

Školovanje vašeg djeteta praćeno je radošću, uzbuđenjem i iščekivanjem, međutim može biti i izvor straha i bojazni kod djeteta. Potpora roditelja i odraslih nužna je za stjecanje samopouzdanja , osjećaja pripadnosti , povjerenja i ljubavi.
Školski liječnik u suradnji s roditeljima prati napredak djeteta tijekom cijelog školovanja. O iskustvima i teoriji razvoja školskog djeteta razgovarajte s dr. Željkom Karin, spec. školske medicine.
18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Jacques Tati "Vrijeme igre" (1968.), edukativna projekcija filma

"Vrijeme igre" je Tatijev četvrti veliki film te se općenito smatra njegovim remek-djelom. Sniman je 1964. do 1967, a pušten je u distribuciju 1967.
Gospodin Hulot i skupina američkih turista pokušavaju se kretati futurističkim Parizom izgrađenim od stakla i čelične visokogradnje, betonskih cesta i modernih, plastičnih ukrasa. Samo nepobijeđena neprilagođenost ljudske prirode i ljubav prema ljepoti unose život u sterilan urbani krajolik. Moderna industrijska tehnologija, predstavljena kao zgrade za javnu uporabu, naprosto otežava život i ometa prirodnu ljudsku interakciju.
Ovaj je film slavan po svojem golemom posebno sagrađenom setu i pozadinskoj sceni, poznatoj kao Tativille (Tatigrad), čija je izgradnja i održavanje bila iznimno skupa. Set je gradilo 100 radnika, a za rad mu je bila potrebna vlastita elektrana. Oluje, novčane krize i druge katastrofe otegnule su trajanje snimanja na tri godine. Prekoračenje proračuna prisilio je Tatija da podigne velike kredite i zakorači u minus kako bi pokrio sve veće troškove produkcije.
Budući da je "Vrijeme igre" uvelike ovisio o vizualnoj komediji i zvučnim efektima, Tati je odlučio snimiti film na 70-milimetarskom formatu visoke rezolucije, uz (za ono vrijeme) kompliciran stereofonski soundtrack. [...] François Truffaut je zapisao da je Vrijeme igre film koji "stiže s drugog planeta, mjesta na kojem se filmovi rade drugačije".
Vrh stranice
UTORAK, 19. STUDENOG 2013.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus predavanja "Nepoznato o poznatome": "Velikan svjetske književnosti - Lav Nikolajevič Tolstoj", predavanje prof. Mate Kuvačića Ižepe

Jedan od najvećih svjetskih romanopisaca grof i mislilac Lav Nikolajevič Tolstoj bio je zagovornik slobodnjačkog kršćanskog anarhizma te uvjereni pacifist i vegetarijanac. Sa stajališta patrijarhalnog seljaštva kritizirao je vlasništvo države i crkve, a suvremenoj religiji suprotstavlja evanđeosko kršćanstvo. Poriče umjetnost viših klasa, koje je iskvarila civilizacija. Djela mu često konfiscira carska vlada a Sinod ga 1901. isključuje iz crkve. Umro je na svom posljednjem bijegu iz plemićke sredine.

18:00, knjižnica Bol-Plokite, Tolstojeva 32
Izložba "Kuće u književnosti" u knjižnici Bol-Plokite

Gaston Bachelard u knjizi eseja "Poetika prostora" kaže: "Svjetlost iz kuće u daljini znači da kuća vidi, bdije, motri, čeka.....Sama njezina svjetlost kuću čini ljudskom. Ona vidi kao što vidi čovjek. Ona je oko otvoreno u noći".

Izložba nas provodi kroz literarno upoznavanje kuća koje su obilježile našu i svjetsku književnost.
U suvremenoj hrvatskoj književnosti Šenoa je napisao Kuginu kuću, povjesticu inspiriranu narodnom predajom, M. Krleža pjesmu Naša kuća, Arsen Dedić Kuću pored mora, a Anela Borčić knjigu priča Kuća Pupuletovih. U svjetskoj književnosti kuća je bila inspiracija mnogima.
Poznata je Sumorna kuća Charlesa Dickensa a još poznatija ona sablasna i tjeskobna Edgara A. Poa. Kuća za g. Biswasa je remek djelo nobelovca V. S. Naipola. Sandra Cisneros piše o kući koja ima tako sićušne prozore da pomisliš "kako susprežu dah".
Potom priča o dvije kuće i dvije žene u popularnom romanu Kuća u Ulici Tara irske književnice Maeve Binchy.
Isabel Allende piše Kuću duhova u kojoj, na tragu magičnog realizma, pripovijeda povijest obitelji Trueba. Tajne Tihe kuće saznajemo u romanu nobelovca Orhana Pamuka. Opisuje tri generacije jedne istambulske trgovačke obitelji.

Priča o kući priča je o obitelji!
Biblijska priča o prvobitnoj kući - špilji ( utočištu) proteže se kroz stoljeća promijenjena izgledom i naseljena novim stanarima. U povijesti književnosti to je beskrajna priča, a ova izložba sadržava samo djelić te priče.
Vrh stranice
SRIJEDA, 20. STUDENOG 2013.

18:30, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Splitska čakavica moje babe" predavanje Marija Kuzmanića Nepe
18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Éric Rohmer "Pauline na plaži" (1983.), edukativna projekcija filma

Prekrasna Marion se tek razvela od muža i kako bi se odmorila i sabrala misli, odluči otići na odmor na obalu.
Povede svoju petnaestogodišnju nećakinju Pauline na normandijsku obalu kraj Granvillea. S obzirom da je manekenski tip, upucavaju joj se razni muškarci. Sretne jednog od svojih bivših dečkiju, Pierrea, koji je ponovo pokuša osvojiti, no ona ne nasjedne na njegova udvaranja.
Zaljubi se u Henrija, tipičnog hedonista, kojeg jedino zanima seks. On ima i ženu i djecu, ali život provodi zabavljajući se i živeći po svom. Provedu noć zajedno, no on je ostavi, a Pierre je ljubomoran. Na plaži, Pauline sretne momka svojih godina Sylvaina. Henri je, za to vrijeme, promašao novu zabavu, Louisette, malu prodavačicu bombona.
Marion to vidi i iz osvete zavede malog Sylvaina, no i to će joj upropastiti Henri. Pauline cijelo vrijeme gleda svoju tetu u ljubavnim peripetijama.
ČETVRTAK, 21. STUDENOG 2013.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus putopisnih tribina "Tamo, tamo da putujem...": "Put u Litvu", gost je Saša Ljubičić

18:30, knjižnica Trstenik, Papandopulova 25
Uvodno predavanje - Program Božanskog Zdravlja

Pozivamo vas na uvodno predavanje koje će se održati u četvrtak, 21. studenog u 18:30 sati, u prostorijama knjižnice Trstenik, Papandopulova 25, Split.
Predavanje organizira Park Božanske Energije, spiritualna organizacija za razvoj svijesti, zdravlja i mira, sa sjedištem u Zagrebu.

Na uvodnom predavanju demonstrirati ćemo određene tehnike disanja, a osim toga biti će još govora o:
- Procesu disanja i njegovoj važnosti u svakodnevnom životu – sa tehnikama disanja pomlađujemo tijelo, jačamo unutarnje organe, te stičemo miran i pozitivan um.

- Meditaciji na zvuk ili mantru- meditacija na zvuk vodi nas u stanje potpune tišine i opuštenosti. Pomoću ove tehnike smanjujemo nagomilani stres, razvijamo intuiciju, te poboljšavamo kvalitetu života.

- Omkari i kozmičkom punjenju- drevne tehnike solarnog disanja koje omogućavaju pojedincu da se napuni velikom količinom energije.

- Suptilnim vježbama za koherenciju tijela i duha – vježbe koje živcima daju fleksibilnost i mekoću, harmoniziraju sustav žlijezda, te čiste tijelo od toksina.

- Praktičnim savjetima o prehrani, zdravlju i održavanju kvalitetnog načina života

Program Božanskog Zdravlja je drevni sustav znanja pomoću kojeg se tijelo i um oslobađaju duboko ukorijenjenih stresova i toksina, obnavlja se i energizira tijelo, te aktivira naš puni mentalni potencijal.
Program je jednostavan i praktičan, lako se nauči, a dobrobiti su vidljive već nakon prve prakse.
Predavanje će održati učitelj Divine Health Programa Goran Mizdrak.
Vrh stranice
PETAK, 22. STUDENOG 2013.

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Luc Besson "Léon" (1994.), edukativna projekcija filma

Mathilda (Natalie Portman), dvanaestogodišnja Njujorčanka, živi tužan život s obitelji.
Njezin otac čuva drogu za korumpirana policajca Normana Stansfielda (Gary Oldman) i jedina je svijetla točka u životu nesretne djevojčice njezin mlađi brat. Jednoga dana Stansfield i njegov tim osvete se njezinu ocu zbog nesuglasica i poubijaju cijelu obitelj. Preživjela je samo Mathilda, koja je bila u kupnji. Djevojčica nalazi utočište u stanu susjeda Léona (Jean Reno). Kada sazna čime se bavi njezin neobični susjed, zamoli ga da osveti njezina brata.
Léon, koji nema iskustva s očinstvom i prijateljskim vezama, čini sve kako bi Mathilda izbjegla nevolje, ali bezuspješno. Ubojica ubrzo otkriva da može živjeti, voljeti i osjećati, a korumpirani policajac čini sve kako bi uklonio svjedokinju ubojstva.
PONEDJELJAK, 25. STUDENOG 2013.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus putopisnih tribina "Tamo, tamo da putujem...": "Putovanje biciklom do Nordkappa", gost je Hrvoje Jurić

Putovanje biciklom do Nordkappa bilo je u potpunosti humanitarno, prikupljao sam sredstva za pomoć projektu "Darujmo ružičasti život" u organizaciji Europa Donna, za žrtve s rakom dojke. Prikupio sam nekoliko zanimljivih priča koje planiram ispričati na predavanju, između ostalog i priču o 76-godišnjoj gospođi s kojom sam tri dana putovao biciklom kroz Alpe. Na tribini će biti govora i o putovanju koje pripremam, ali i o mojoj knjizi "Marijanov put".

Hrvoje Jurić

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Daniel Cohen "Comme un chef" (2012.), edukativna projekcija filma
Program Dana francuske kulture

Slavni Jean Reno i ostatak ekipe vode nas u najfinije i najskuplje restorane Pariza, sve izgleda tako savršeno... a iza kulisa i nije sve po špagi... Do suza će vas nasmijati iskusni kuhar, jedan od najpoznatijih na svijetu kojeg će zasjeniti mladi samouki kuhar sa svježim idejama.

18:00, Odjel za djecu i mlade Središnje knjižnice, Slobode 2
"Odgoj emocionalno inteligentnog djeteta" predavanje doc. dr. sc. Ina Reić Ercegovac, u sklopu projekta "Male tajne roditeljstva"

Klub trudnica i roditelja Split u suradnji s Gradskom knjižnicom Marka Marulića poziva vas na predavanja i radionice u sklopu projekata "Male tajne roditeljstva" namijenjena roditeljima, za jačanje roditeljskih sposobnosti u cilju odgajanje zdrave, sretne i emocionalno stabilne djece, a pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.

Doc. dr. sc. Ina Reić Ercegovac, psiholog
Zadovoljno, emocionalno uravnoteženo i sretno dijete raste u sigurnom okružju, stabilnih i sretnih odraslih, koji nastoje prepoznavati potrebe i pomoći mu da ih na socijalno prihvatljiv način zadovoljava. Slušati, uvažavati, razgovarati, pregovarati, vjerovati svome djetetu – samo su neki od značajnih načina kojima djetetu možemo pokazati svoju ljubav. A kako to sve postići uputit će Vas doc.dr.sc. Ina Reić Ercegovac, psiholog
Ulaz na radionice je slobodan.
Potrebno je najaviti svoj dolazak telefonskim pozivom na broj 021/685-020 ili osobnim dolaskom u Gradsku knjižnicu Marko Marulić na Odjel za djecu i mlade.

19:00, izložbeni prostor Središnje knjižnice, Slobode 2
"Svjetlopisi" otvaranje izložbe fotografija prof. Vanje Škrobice

Vanja Škrobica je rođena i živi u Splitu. U Zagrebu je diplomirala na Fakultetu političkih znanosti i knjižničarstvo. Piše za razne novine i časopise u kulturi i umjetnosti.
Radi u Školi likovnih umjetnosti u Splitu.
UTORAK, 26. STUDENOG 2013.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus predavanja "Nepoznato o poznatome": "Velikani glazbe - Ludwig van Beethoven", predavanje prof. Mate Kuvačića Ižepe

Njemačkog skladatelja Ludwiga van Beethovena drže jednim od najvećih skladatelja u povijesti glazbe. Bio je ključna figura u prijelaznom periodu između klasične i romantične ere u zapadnoj klasičnoj glazbi. Iako je prvenstveno poznat kao skladatelj, također je bio slavljeni pijanist. U dvadesetim godinama života preselio se iz rodnog Bonna u Beč, učeći glazbu s Josephom Haydnom i brzo stječući ugled pijanista virtuoza. Unatoč postupnom gubljenju sluha u mladosti, nastavio stvarati značajna remek-djela kroz cijeli život, čak i kad je bio potpuno gluh. Poslije Josepha Haydna i Wolfganga Amadeusa Mozarta, treći je i posljednji veliki majstor bečke klasike. Njegova se umjetnička etika osniva na načelima demokratičnosti, humanosti, umjetničke istine i slobode.
SRIJEDA, 27. STUDENOG 2013.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Večer poezije kaštelanske pjesnikinje Kate Pavić

Večer poezije kaštelanske pjesnikinje Kate Pavić. U programu sudjeluju Mladen Vuković i učenici OŠ Ostrog iz Kaštel Lukšića.
18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Emmanuelle Bercot, Fred Cavayé, Alexandre Courtès "Brijači" (Les infidèles) [2012.], edukativna projekcija filma

Program Dana francuske kulture

Provokativno o top temi! Urnebesni omnibus od 5 priča koje govore o nevjernosti, svaka na svoj osebujni i zanimljiv način.
Jednu od glavnih uloga tumači i svježi oskarovac, briljantni Jean Dujardin.
ČETVRTAK, 28. STUDENOG 2013.

12:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Brač - Montpellier: Kamen koji nas spaja", predstavljanje hrvatsko-francuskog kulturno-edukativnog projekta posvećenog baštini (OŠ Pučišća)
Program Dana francuske kulture


18:00, knjižnica Trstenik, Papandopulova 25
Književni klub kroničnih knjigofila: Paul Auster "Newyorška trilogija"

Detektiv Quinn na samom početku prima telefonski poziv u kojem traže Paula Austera. Tu započinje krajnje neobična detektivska potraga koja se ubrzo pretvara u metafizički labirint sa toliko lažnih skretanja, da bi se i Dedal izgubio.

Newyorška trilogija je roman koji ostavlja dojam Lynchovske halucinacije, knjiga koja se poigrava i s glavnim junacima i s čitateljima. Čitajući ovu knjigu imate osjećaj da gledate napeti triler u kojem radnja mijenja smjer i skače s jednog lika na drugi kao klokan na žeravici. Sama knjiga se sastoji od tri dijela: Stakleni grad, Duhovi i Zaključana soba. Svaki dio djeluje kao zasebna priča koja je naizgled samo labavo povezana s druge dvije priče, da bi tek na kraju shvatili da su svi dijelovi neraskidivo spojeni od samog početka. Glavna preokupacija pisca Paula Austera u ovoj nadrealnoj igri detekcije je identitet. Poput Felisberta Hernandeza, Auster pokušava proniknuti u pravu prirodu identiteta tako da svaki identitet u ovoj knjizi dovodi u pitanje, uključujući i svoj identitet kao pisca i pripovjedača. U jednom trenutku on čak i zamijeni svoju ulogu sveznajućeg pripovjedača s ulogom zbunjenog protagoniste. Kao što unutar jedne babuške spava druga babuška koja opet sanja treću babušku, tako i unutar ove knjige stoji druga knjiga koja opet prethodi nekoj trećoj knjizi...

Filmski pandan ovoj knjizi bi mogao biti Mulholland Drive gdje je igra identiteta također dovedena do pucanja i samo majstorska režija spriječava film da se ne razleti. U ovom slučaju majstorska spisateljska režija, strogo poštujući zakone pripovijedanja i logike, drži knjigu na okupu.

Pozivam vas na kontemplaciju o identitetima u kriminalističkim romanima u četvrtak, 28. studenog u 18 sati u Knjižnicu Trstenik.

Voditelj Dražen Šaškor, dipl.knjiž.
PETAK, 29. STUDENOG 2013.

09:00 - 14:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Seminar "Kako privući goste izvan sezone" u organizaciji INTDE

Seminar "Kako privući goste izvan sezone" je namijenjen privatnim iznajmljivačima, hostelima i malim i obiteljskim hotelima ali i svima koji su u uslužnom turističkom sektoru.

Program seminara je sljedeći:
- 09.00 - 10.00 "Privatni iznajmljivač - jučer, danas, sutra" Josip Sedlar, voditelj, KLUB IZNAJMLJIVAČA
- 10.00 - 11.00 "Kako povezati offline i online oglašavanje i privući goste izvan sezone" Ivan Frančešević, Manager, SEEK AND HIT
- 11.00 - 12.00 "Dodana vrijednost kao alat za produljenje sezone" Ivica Čović, CEO, VIP TRAVEL DMC
- 12.00 - 13.00 "Sa Novasolom do dulje i stabilnije sezone" Dalibor Bile, Product Manager, NOVASOL HRVATSKA

Cijena ulaznice je 200 kuna. Plaćanje se može izvršiti putem internet bankarstva ili putem uplatnice, te je moguće ulaznicu kupiti i na sam dan seminara.
Za više informacija i prijavu možete pogledati na www.itdexp.com
18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
"Iluzija slobode" javno predavanje Lectorium Rosicrucianuma

U našoj Školi govorimo o tome, kako ovozemaljski čovjek može postati biće vječnosti i kojim instrumentima na tom putu raspolaže. Objašnjavamo koja je zadaća naše osobnosti, kao i zamke koje su za mikrokozmos postavljene. Proces preobražaja nužan je za svaku dušu koja je stigla do granica ovozemaljskih iskustava te iz svoje najdublje nutrine traga za ispunjenjem. Tek kada dovršimo proces preobražaja, steći ćemo pravo da nas se ovaj svijet odrekne, da postanemo istinski slobodni.
Tada više nećemo biti podložni njegovim zakonima. Ako vas zanima što se događa kada nas se svijet odrekne, obratite pozornost na onaj dio Novog zavjeta u kojem je zorno prikazano kako božjega sina razapinju umjesto razbojnika. Što je sveto, ovaj svijet ne raspoznaje.
18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Jean-Pierre Jeunet "Amélie" (Le fabuleux destin d'Amélie Poulain) [2001.], edukativna projekcija filma

Program Dana francuske kulture

Amélie je sramežljiva mlada djevojka koja radi kao konobarica u jednom malom pariškom caffeu. Njen se život iznenada mijenja iz korijena kad ispod podnih dasaka vlastitog stana pronađe dječju kutijicu sa blagom. Oduševljena srećom koju je uzrokovala kad je vratila kutijicu njenom vlasniku Ameile postaje tajanstveni dobročinitelj usrećujući ljude u svojoj neposrednoj blizini ili ih pak kažnjavajući ukoliko su to zaslužili..
 

2014.

2013.

2012.

2011.

2010.

2009.
 
 
 
 
 
Vrh stranice