pretraži samo gkmm.hr
    
     
 
 
   
 
   
PROGRAM DOGAĐANJA U GKMM - OŽUJAK 2014.
ARHIV DOGAĐANJA U GKMM

PONEDJELJAK, 3. OŽUJKA 2014.

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Fritz Lang "Metropolis" (1927), edukativna projekcija filma

Metropolis (1927), Njemačka, c/b, 205 min (postoje verzije od 80, 93 i oko 120 min, a najnovija restaurirana verzija ima 147 min), nijemi, UFA
Redatelj: Fritz Lang
Scenarij: Fritz Lang, Thea von Harbou
Direktor fotografije: Karl Freund, Günther Rittau
Scenografija: Otto Hunte, Erich Kettelhut, Karl Vollbrecht
Specijalni efekti: Eugene Schüfftan
Uloge: Alfred Abel (Joh Fredersen), Brigitte Helm (Maria/robot Maria), Gustav Fröhlich (Freder), Rudolf Klein-Rogge (Rotwang), Fritz Rasp (Slim), Theodor Loos (Josaphat/Joseph).

Godine 2000. industrijalac Fredersen vlada raskošnim gradom Metropolisom, čiji elitni sloj lagodno živi eksploatirajući robovski rad ljudi zatočenih u podzemlju. Fredersenov sin Freder zaljubi se u mladu Mariju, koja propovjeda ljubav i odbacuje nasilje u borbi protiv nepravednog poretka. Fredersenov glavni suradnik, zli znanstvenik Rotwang, kreira robotsku Marijinu dvojnicu kako bi unio pomutnju među radnike.

Prema vlastitoj izjavi (koju su poslije neki povjesničari filma osporavali), nadahnut njujorškim neboderima, Fritz Lang odlučio je snimiti futuristički film, predloživši tadašnjoj supruzi Thei von Harbou da napiše romaneskni predložak – po tvrdnji L. Eisner, scenarij je prethodio romanu, a po nekim drugim povjesničarima (Th. Elsaesser) nastajali su istovremeno. Čelnik tvrtke UFA-e E. Pommer odobrio je iznimno velik budžet (konačni troškovi iznosili su pet milijuna maraka, navodno više i od proračuna Netrpeljivosti, čime bi Metropolis bio najskuplji projekt nijemog razdoblja), a Lang je film koncipirao sintetizirajući ekspresionistička i futuristička načela. Idejno naslijeđe ekspresionizma razvidno je u kritici dehumanizirajuće tehnologije, u motivima iracionalnosti, arhaičnosti, otuđenosti u urbanom ambijentu te u redateljevu omiljenom motivu – moćnog i nemilosrdnog Uma koji vlada individualnom i kolektivnom sudbinom ljudi, dok je futurizam prisutan u fascinaciji urbanom i tehnološkom modernošću te u konačnici priznanjem potencijala za društv. promjene koji leži u modernoj tehnologiji. Ekspresionizam i futurizam susreću se i na oblikovno-dizajnerskom planu, skladnim povezivanjem prepoznatljivo ekspresionističke teksture fotografije, geometrijski komponirane scenografije i mizanscene (pravilno gibanje masa) s futurističkom arhitekturom, dizajnom prometala i vizualnim efektima (npr. česta uporaba snopova svjetala). Kritičari često ističu kako je jednostavna i nerijetko banalna antiutopijska priča, koja u završnici postaje utopijskom, samo izgovor za stilsko-dizajnerska rješenja, međutim ona je i interpretacijski zanimljiva. Sukob klasa koji završava pomirenjem, uz afirmaciju ljubavi kao vrhovnog načela, u konačnici se doima kao afirmacija kršć. soc. nauka, no prema pojedinim tumačenjima sadrži bilo marksističko-komunističke, bilo nacističke odn. fašističke značajke (Hitler i Goebbels bili su poklonici filma), a pojedini kritičari sugeriraju da se završno izmirenje može sagledavati i kao ironijski komentar. Posebno je zanimljiv tretman Marije – tim ženskim aseksualnim mesijanskim likom, s jasnim asocijacijama na Krista, film sugerira feminističko usmjerenje, ali je likom destruktivnog erotiziranog i zavodljivog ženskog robota ujedno kritičan prema samosvjesnoj ženskoj seksualnosti. Temeljno ostvarenje znanstvene fantastike i vrhunac dizajnerske kreativnosti, Metropolis je jedan od najimpresivnijih nijemih filmova uopće. Poslije su izrađivane i kolorirane kopije s pridodanom pop-glazbom.

D. Radić

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)


19:00, izložbene vitrine Središnje knjižnice, Slobode 2
"Nekako s proljeća", izložba radova Udruge Terakota
Udruga Terakota osnovana je 2007g. Ovo malo drustvo entuzijasta ulaze svoje vrijeme, talente, stvaralacku volju, predanost i energiju na izradu unikatnih radova. To su lampe, satovi, zdjele i drugi predmeti za ukrasavanje interijera. Sudjelujemo na brojnim sajmovima i izlozbama. Sve sto smo realizirali do sada ostvareno je vlastitim sredstvima. Osmisljavamo kreativne programe poput radionica za djecu ciji ce radovi biti izlozeni na ovoj izlozbi. Zelimo kao udruga doprinjeti kulturnoj bastini. Lijep pozdrav! Sent from my iPad
UTORAK, 6. OŽUJKA 2014.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Liječenje neizlječivih bolesti" znanstveno predavanje dr. Nikole Markovića, liječnika prirodne medicine

SRIJEDA, 5. OŽUJKA 2014.

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Josef von Sternberg "Plavi anđeo" (Der Blaue Engel) [1930], edukativna projekcija filma

Plavi anđeo (Der Blaue Engel, 1930), Njemačka, c/b, 108 min, UFA
Redatelj: Josef von Sternberg
Scenarij: Robert Liebmann, Karl Zuckmeayer, Karl Vollmöller, prema noveli Profesor Unrat Heinricha Manna
Direktor fotografije: Günther Rittau
Glazba: Friedrich Hollander
Uloge: Emil Jannings (prof. Imannuel Rath), Marlene Dietrich (Lola Lola), Kurt Gerron (mađioničar Kiepert), Rosa Valletti (Guste, Kiepertova žena), Hans Albers (Mazeppa).

U razredu autoritaran, ali zapravo smušen i staromodan, profesor Rath posjećuje kabaretsku pjevačicu Lolu da je upozori jer loše utječe na njegove učenike. Međutim, on se u nju zaljubi te se oni vjenčaju, a profesor napusti školu. Loli brak ubrzo postaje dosadan.

Prvi od sedam zajedničkih filmova Sternberga i Marlene Dietrich u potpunosti je odredio njihov budući autorski odnos u kojemu je Sternbergova monumentalna režijska izvedba i slikovna izražajnost (karakteristična uporaba osvjetljenja chiaroscuro) od glumice stvorila ikonu dekadencije i erotike. Vrhunski vizualni stilist, Sternberg u filmu do krajnosti iskorištava studijske mogućnosti onodobne njem. film. industrije prikazujući propast naivnoga starog svijeta pred mračnim cinizmom nadolazećeg, koji u nužnosti preživljavanja pronalazi opravdanje za moralni rasap. U tom smislu precizna psihol. studija ljudskih opsesija i društv. represije, film se odlikuje nizom sugestivnih erotskih aluzija, kao i efektnom uporabom zvuka u cilju dočaravanja ugođaja – napetim stankama u dijalogu, simboličnim lajtmotivom melodije pjesme o vjernosti te frivolnim kabaretskim pjesmama koje su u izvedbi M. Dietrich stekle status evergreena (npr. Ich bin von Kopf bis Fuss auf Liebe eingestellt/Falling in Love Again). Glumica je ulogom Lole postala međunar. zvijezda zasjenivši tada istaknute glumce njem. filma E. Janningsa i H. Albersa, usprkos njihovim vrsnim interpretacijama. Istodobno je snimljena i engleska verzija filma, što je utjecalo na njegovu veliku popularnost.

S. Zečević

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)
ČETVRTAK, 6. OŽUJKA 2014.
18:00, Knjižnica Trstenik, Papandopulova 25
Književni klub kroničnih knjigofila u knjižnici Trstenik: Alice Munro

'Priča nije kao cesta koja vodi negdje…već je više kao kuća. U kući boravite neko vrijeme, otkrivajući prostorije i njihove odnose sa hodnicima i drugim prostorijama, gledajući kako se vanjski svijet mijenja svaki put kad ga pogledate sa drugog prozora'.

Alice Munro na ovaj način vidi vlastite priče. U svačijem životu postoji par temeljnih događaja koji ga određuju označenih sa nekoliko odluka koje će vas, ako se pokažu pogrešnima, obavijati poput tijesne košulje i sputavati ostatak života.

'U vašem životu postoji nekoliko mjesta ili samo jedno mjesto gdje se nešto dogodilo, sve ostalo su samo mjesta'.

Što se više udaljavamo od nekog određujućeg mjesta u našem životu postaju nam jasnije posljedice i korelacije s ostalim događajima( kao čovjek koji s vrha zgrade promatra nadolazeću prometnu nesreću, a ne može utjecati na razvoj događaja) i onda poželimo da smo mogli dobiti uvid u taj događaj iz druge perspektive. Poželimo da smo mogli gledati sebe sa strane i bili u mogućnosti samom sebi dati pravi savjet. Da li je uopće moguće donijeti sve prave odluke u životu (čak i sa pravim savjetnikom) i što bi se bilo desilo da smo na križanju životnih zbivanja odlučili krenuti u drugačijem smjeru od ovog u kojem smo sada? Bi li bili sretniji i kolika je uopće količina sreće neophodna za dobar život?

U četvrtak 06. ožujka dođite u 18 sati u knjižnicu Trstenik na Klub kroničnih knjigofila i provjerite jel' se moguće predozirati sa 'Previše sreće'.

Voditelj je Dražen Šaškor, dipl. knjiž.


11:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Predstavljanje Glasnika Društva bibliotekara Split
Predstavljanje Glasnika Drustva bibliotekara Split broj 10-11 (2012/2013)

Sudjeluju:

prof. dr. sc. Jakov Dulčić, Institut za oceanografiju i ribarstvo, Split
mr. sc. Petar Krolo, ravnatelj Sveučilišne knjižnice u Splitu
Edita Bačić, glavna urednica Glasnika Društva bibliotekara Split
PETAK, 7. OŽUJKA 2014.

10:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Seminar za Urede graditeljstva i prostornog uređenja Grada Splita i SDŽ u organizaciji Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja RH

U petak, 7. ožujka s početkom u 10 sati u velikoj dvorani GKMM Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja RH organizira seminar za Urede graditeljstva i prostornog uređenja Grada Splita i SDŽ. Glavna tema seminara je prezentacija izdavanja e-dozvola koju će održati pomoćnik ministrice, gospodin Danijel Meštrić.


18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Žene u splitskoj suvremenosti; (Ne)moć žena danas u Splitu", predavanje sociologinje prof. dr. Anči Leburić

U povodu obilježavanja 8. ožujka - Međunarodnog dana žena - prof. dr. Anči Leburić profesorica na Odsjeku za sociologiju splitskog Filozofskog fakulteta i predsjednica splitske podružnice Hrvatskog sociološkog društva održat će predavanje na temu "Žene u splitskoj suvremenosti-(Ne)moć žena danas u Splitu".
Organizatori predavanja su Inner Wheel klub Split i GKMM.


18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Carl Theodor Dreyer "Vampir" Vampyr - Der Traum des David Gray / Vampyr, ou l’étrange aventure de David Gray) [1932], edukativna projekcija filma

Vampir (Vampyr–Der Traum des David Gray/Vampyr, ou l’étrange aventure de David Gray, 1932), Francuska/Njemačka, c/b, oko 75 min (izvorno 83 min, postoje i kopije od 65 min), Carl Theodor Dreyer Filmproduktion / Tobis Filmkunst
Redatelj: Carl Theodor Dreyer
Scenarij: Carl Theodor Dreyer, Christen Jul, prema zbirci pripovjedaka U tamnom ogledalu J. Sh. Le Fanua
Direktor fotografije: Rudolph Maté, Louis Née
Glazba: Wolfgang Zeller
Uloge: Julian West (David Gray), Rena Mandel (Gisèle), Sibylle Schmitz (Léone), Jan Hieronimko (doktor), Maurice Schutz (gospodar zamka), Henriette Gérard (Margueritte Chopin).

Mlad i privlačan David Gray stiže u selo Courtempierre, gdje se susreće s čudnim pojavama. Odlazi u obližnji dvorac čiji vlasnik ima dvije mlade i privlačne kćeri. Jedna od njih žrtva je vampira.

Potpomognut financijskim sredstvima dan. baruna Nicolasa de Gunzberga, koji je pod pseudonimom J. West odigrao gl. ulogu, C. Th. Dreyer snimio je svoj prvi zvučni film okvirno se oslanjajući na priče Soba u Letećem zmaju i Carmilla irskoga viktorijanskog pisca Sh. Le Fanua. Sam Dreyer rekao je o filmu: »Želio sam kreirati snovito stanje na filmu i pokazati da strava nije dio stvari oko nas, nego naše vlastite podsvijesti«. Sukladno tome Vampir, temeljno film strave, izrastao je u uzorno oniričko djelo, u kojemu je Dreyer posegnuo za načelom ambigvitetnosti i neodređenosti namjesto jasnih, određenih moralnih i oblikovnih principa većine ostalih njegovih filmova. Granica između jave i sna, realnog i irealnog posve je propusna, često neodrediva, što je podcrtano začudnošću lika Davida Graya koji je istodobno fokalizator i fokalizirani (što se postiže i naglom izmjenom subjektivnih i objektivnih kadrova), on sam i svoj dvojnik/sjena (antologijska je sekvenca junakova promatranja i sudjelovanja u vlastitom sprovodu, sa subjektivnim kadrovima iz unutrašnjosti lijesa), a u dočaravanju ugođaja znatan je udio fotografije chiaroscuro i tjeskobnih zvukova (zvonjava zvona, dječji plač, nerazumljivi glasovi). Dijalozi su rijetki i škrti, a upotrebljavaju se i međunaslovi, tako da je film zapravo na razmeđi nijemog i zvučnog. Iznimne vizualne ljepote i atmosfere te erotičnih protagonista, V. je jedan od najosebujnijih filmova uopće.

D. Radić

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)
SUBOTA, 08. OŽUJKA 2014.

10:00 - 12:00, knjižnica Ravne njive, Hercegovačka 40
Karnevalska radionica i happening u knjižnici Ravne njive

U knjižnici Ravne njive, radionica i happening za djecu u subotu u 10 sati.
Bit će živo, šareno i bučno - kako i priliči karnevalskom vremenu.
Izradit ćemo Krnju (donesite krpe i krpice), optužit ćemo istoga za sve nedaće i to ćemo javno obznaniti na zastavicama......šminkati ćemo se pa donesite nešto mamine kozmetike, zatim slijedi pjesma i ples do dvanaest sati.


10:30, dvorana 2 Središnje knjižnice, Slobode 2
"Moji prijatelji i osjećaji?" treća radionica za djecu iz ciklusa "Čarobna škrinjica" Mirjane Popadić

Ciklus radionica Čarobna škrinjica namijenjen je djeci nižeg školskog uzrasta (od 1. do 4. razreda osnovne škole).

Teme radionica su:

1. Zavirimo u škrinjicu! ( 22. veljače )
2. Tko sam ja? ( 1. ožujka )
3. Moji prijatelji i osjećaji ( 8. ožujka )
4. Jesam li zadovoljan sobom? ( 15. ožujka )
5. Vodim li brigu o sebi? ( 22. ožujka )
6. Više od govora ( 29. ožujka )
7. Rješavanje problema ( 5. travnja )
8. Ja imam cilj! ( 12. travnja ) Uz maštu, igru, priču i druge aktivnosti tragat ćemo za blagom u sebi i oko sebe i puniti svoju škrinjicu vrijednostima.

Radionice će se održavati subotom od 10.30 do 12.00 u Središnjoj knjižnici Prva radionica je 22. veljače, a posljednja 12. travnja. Potrebno je prijaviti se na 685-020 ili direktno na Odjelu za djecu i mlade.

Voditeljica radionica Mirjana Popadić

Dobro došli!
PONEDJELJAK,10. OŽUJKA 2014.

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Leni Riefenstahl "Trijumf volje" (Triumph des Willens) [1935], edukativna projekcija filma

Trijumf volje (Triumpf des Willens, 1934), Njemačka, c/b, 114 min, Leni Riefenstahl Produktion
Režija i montaža: Leni Riefenstahl
Scenarij: Walter Ruttman, L. Riefenstahl
Direktor fotografije: Sepp Allgeier, Karl Attenberg, Werner Bohne, Walter Frentz, Willy Zielke
Glazba: Herbert Windt, Richard Wagner (Majstori pjevači), H. Wessel (Diži zastavu).

Dokumentarni film o 6. kongresu njemačke Nacionalsocijalističke stranke održanom u Nürnbergu 4–10. IX. 1934. Film se sastoji od 13 povezanih tematsko-motivskih cjelina: 1. zrakoplovne snimke ukrašenoga grada kroz oblake, 2. slijetanje Hitlerova zrakoplova i vožnja automobilom prepunim ulicama, 3. vinjete grada i njegove gotičke arhitekture, 4. jutro u vojnom logoru, 5. defile seoskih postrojba u nar. nošnjama, 6. Hitlerova ophodnja civilnih odreda, 7. govori dužnosnika na kongresu, 8. Hitlerov govor radničkim odredima, bakljada SA trupa, 9. Hitlerov govor mladeži, 10. Hitlerov večernji govor i masovna vojna bakljada, 11. Hitlerovo odavanje počasti palim njem. vojnicima i govor trupama SA i SS, 12. Završni Hitlerov govor posljednje večeri kongresa koji se pretapa na kadar njem. postrojba u maršu, snimljenih iz donjeg rakursa.

Redateljica je postavila tri uvjeta da bi pristala na Hitlerov prijedlog snimanja kongresa: da snimanje organizira ona sama, a ne stranački dužnosnici, da nitko, pa ni Hitler, a osobito ne ministar propagande J. Goebbels, ne može vidjeti film prije njegova dovršenja, i da Hitler nikada više ne zatraži od nje snimanje još jednoga filma takve tematike. Hitler je pristao, a cjelokupni film financirala je redateljičina tvrtka. Na filmu je radilo 30 snimatelja, sudjelovalo 770 tisuća posjetitelja i sudionika kongresa i 350 tisuća stanovnika Nürnberga. Osnovna snimateljsko-registracijska koncepcija jest neprestano pokretna kamera pa su kamere postavljane u zrakoplov, na kranove, u automobile, na brod. Temeljna montažna koncepcija je sustavno i ritmično izmjenjivanje totala precizno geometrijski pripremljenih mimohoda i krupnih planova oduševljenih promatrača i sudionika. Iako kronološki ne slijedi zbivanja na kongresu, film planski stvara ritam u kojemu se precizno izmjenjuju govori i "žive slike" koje tvore vojne i civilne postrojbe. Na razini same ideje, vrlo je pažljivo izbalansiran spoj tradicionalnog i povijesnog sa sadašnjim i budućim (anticipacijskim). Istodobno, cijeli film sračunat je na posljednji skup na kongresu i završni Hitlerov govor, a propagandni uspjeh djelo duguje i činjenici da je sam kongres bio pripreman doslovno i kao spektakl za kameru, a unaprijed su bili zacrtani i njegovi ciljevi: pokazivanje solidarnosti i jedinstva stranke, upoznavanje njemačkog naroda s njegovim vođama (govornici su najavljivani imenima u međunaslovima) te upozorenje neprijatelju na njemačku snagu, a što je u potpunosti uspjelo. Emocionalno-retoričkom naboju filma pridonijela je i izvorna glazba H. Wendta koja kao lajtmotiv rabi pjesmu Diži zastavu, ali i odlomci opere R. Wagnera, na čemu je inzistirala Leni Riefenstahl.

D. Marković

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)


18:00 - 20:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Program Tjedna mozga 2014. u GKMM
SRIJEDA,12. OŽUJKA 2014.

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Werner Herzog "Tajna Kaspara Hausera" (Jeder für sich und Gott gegen alle) [1974], edukativna projekcija filma

Režija: Herzog, Werner, 1974, igrani, boja, 110 min.
Uloge: Bruno S., Walter Ladengast, Brigitte Mira.
Scenarij: Werner Herzog
Fotografija: Jörg Schmidt-Reitwein

Sadržaj: Istinita priča o mladiću iz 19. stoljeća koji se iznenada pojavljuje u malom mjestu u svojoj dvadesetoj godini. Sve ukazuje na to da je do puštanja bio zatvoren u podrumu; ne zna govoriti, čitati ni pisati. Dio mještana u njemu vidi neku vrstu opasnosti, dio mu želi pomoći. On pokušava otkriti svoj identitet...


17:30 - 20:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Program Tjedna mozga 2014. u GKMM
ČETVRTAK,13. OŽUJKA 2014.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Program Mjeseca frankofonije u GKMM
Ciklus putopisnih tribina "Tamo, tamo da putujem...". Gost je Siniša Vuković sa predavanjem "Ulicama Pariza - pogled s Eiffela"


Siniša Vuković, književnik i publicist održat će predavanje "Ulicama Pariza - pogled s Eiffela" u sklopu putopisne tribine “Tamo, tamo da putujem..“ i programa Mjeseca frankofonije 2014.
Vuković će nas provesti pariškim bulevarima i kejevima, opernim kućama i crkvama, podzemnim željeznicama i Latinskom četvrti; popet ćemo se i na Eiffelov toranj i na brežuljak Montmartre, prošetati se Champs-Elysees, a sve stopama Ujevića, Matoša, Verdija i Wagnera.
PETAK,14. OŽUJKA 2014.

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Jan Ole Gerster "Ajme meni!" (Oh Boy!) [2012], edukativna projekcija filma
Niko je u kasnim dvadesetim godinama i nedavno je napustio fakultet. Živi za trenutak, luta besanim noćima ulicama Berlina, diveći se ljudima oko sebe. Sa tihom znatiželjom razmatra kako se nositi sa svakodnevnim životom, ne zapažajući kako je postao autsajder.

Jednog dana sve se mijenja i Niko je prisiljen suočiti se s posljedicama svoje neaktivnosti. Djevojka ga napušta, otac mu uskraćuje džeparac, a psihijatrijska dijagnoza kaže da je 'emotivno nestabilan'. U međuvremenu, neobična ljepotica iz njegove prošlosti suočava ga s emotivnim ranama, a njegov novi susjed, naoružan mesnim okruglicama i rakijom, otvorit će mu srce.

Ovaj niskobudžetni i crno-bijeli film je režirao i napisao debitant Jan Ole Gerster, a osvojio je 6 Njemačkih filmskih nagrada - Zlatnu Lolu za najbolji film, te nagrade za najboljeg redatelja, scenarista, glavnog i sporednog glumca i skladatelja. Zanimljivo je da je najboljim sporednim glumcem proglašen Michael Gwisdek koji je tako pobijedio svog sina Roberta Gwisdeka koji je bio nominiran u istoj kategoriji.

Redatelj Jan Ole Gerster je nakon rada u državnoj službi završio pripravništvo u X Filme Creative Pool GmbH gdje je radio kao pomoćnik redatelja Wolfganga Beckera te je preuzeo ulogu koordinatora snimanja, montaže i postprodukcije filma 'Good bye, Lenin!'. Godine 2003. započeo je studij režije i pisanja scenarija na njemačkoj Akademiji za film i televiziju u Berlinu. Od 2003. do 2009. godine završio je nekoliko projekata.


17:30 - 20:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Program Tjedna mozga 2014. u GKMM
SUBOTA,15. OŽUJKA 2014.

10:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Radionica zdrave hrane za djecu (Udruga Sara)


10:30, dvorana 2 Središnje knjižnice, Slobode 2
"Jesam li zadovoljan sobom?" četvrta radionica za djecu iz ciklusa "Čarobna škrinjica" Mirjane Popadić
Ciklus radionica Čarobna škrinjica namijenjen je djeci nižeg školskog uzrasta (od 1. do 4. razreda osnovne škole).

Teme radionica su:

1. Zavirimo u škrinjicu! ( 22. veljače )
2. Tko sam ja? ( 1. ožujka )
3. Moji prijatelji i osjećaji ( 8. ožujka )
4. Jesam li zadovoljan sobom? ( 15. ožujka )
5. Vodim li brigu o sebi? ( 22. ožujka )
6. Više od govora ( 29. ožujka )
7. Rješavanje problema ( 5. travnja )
8. Ja imam cilj! ( 12. travnja ) Uz maštu, igru, priču i druge aktivnosti tragat ćemo za blagom u sebi i oko sebe i puniti svoju škrinjicu vrijednostima.

Radionice će se održavati subotom od 10:30 do 12:00 u Središnjoj knjižnici Prva radionica je 22. veljače, a posljednja 12. travnja. Potrebno je prijaviti se na 685-020 ili direktno na Odjelu za djecu i mlade.

Voditeljica radionica Mirjana Popadić

Dobro došli!
PONEDJELJAK, 17. OŽUJKA 2014.

17:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Skup u povodu 100-te godišnjice smrti Antuna Gustava Matoša
Skup u povodu 100-te godišnjice rođenja A. G. Matoša u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i GKMM.

Sudjeluju prof. dr. sc. Ivan Bošković, studenti Umjetničke akademije u Splitu (mentorica: Bruna Bebić-Tudor) i Luči Lončar, viša savjetnica AZOO. Skup će voditi dr. sc. Srećko Listeš


17:30, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Volker Schlöndorff "Limeni bubanj" (Die Blechtrommel) [1979] edukativna projekcija filma

Limeni bubanj (Der Blechtrommel, 1979), Njemačka/Francuska, boja, 142 min, Franz Seitz/Bioskop/GGB 14 KG/Hallelujah/Artemis/Argos
Producent: Franz Seitz
Redatelj: Volker Schlöndorff
Scenarij: Jean-Claude Carričre, F. Seitz, V. Schlöndorff, prema romanu G. Grassa
Direktor fotografije: Igor Luther
Glazba: Maurice Jarre
Uloge: David Bennent (Oskar), Mario Adorf (Alfred Matzerath), Angela Winkler (Agnes Matzerath), Daniel Olbrychski (Jan Bronski), Katharina Thalbach (Maria Matzerath), Heinz Bennent (Greff).

Trogodišnji Oskar odbija odrasti i ući u iskvareni i zastrašujući svijet odraslih u kojem nacisti preuzimaju vlast, a razbor ima sve manju vrijednost. Ne odvaja se od svojega limenog bubnja kojim iritira odrasle, a ako mu ga netko pokuša oduzeti, vrištanjem lomi stakla.

Ovo vizualno fascinantno ostvarenje jasnoću klas. izlaganja povezuje s poetikom alegorije te iracionalnom logikom sna, čemu je vjerojatno pridonio i J.-C. Carričre, čest scenaristički suradnik L. Buñuela. Film se odlikuje domišljatim i vještim pronalaženjem vizualnih pandana strukturama knjiž. predloška, jednoga od najcjenjenijih romana novije njem. književnosti, u čemu je izravan oslonac pružila lik. i film. tradicija ekspresionizma. Groteskni su prizori brojni, a junak patuljak uvjetuje što se u znatnom dijelu izlaganja točka promatranja nalazi otprilike u visini koljena odrasla čovjeka, dok je prilično odbojnom prikazana i seksualnost likova. Kritika je osobito hvalila suptilno balansiranje na granici fantastike u scenama kakva je ona u kojoj je Oskar začet te scena na nacističkom mitingu, a među nagradama izdvajaju se Zlatna palma u Cannesu (ex aequo) te Oscar za film na stranom jeziku. U proizvodnji filma sudjelovali su i Jadran film (B. Lustig, Ž. Senečić) te Film Polski, a pri scenarističkoj adaptaciji sudjelovao je i sam G. Grass.

N. Gilić

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža


18:00, Odjel za djecu i mlade Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus predavanja i radionica "Male tajne roditeljstva". "Mladi i virtualni svijet (Ovisnost o Facebooku i internetu)", Anita Čudina; dipl. sociolog

Klub trudnica i roditelja Split u suradnji s Gradskom knjižnicom Marka Marulića organizira predavanja i radionice u sklopu projekata "Male tajne roditeljstva" namijenjena roditeljima, za jačanje roditeljskih sposobnosti u cilju odgajanje zdrave, sretne i emocionalno stabilne djece, a pod pokroviteljstvom
Ministarstva socijalne politike i mladih.


19:00, izložbeni prostor Središnje knjižnice, Slobode 2
Program Mjeseca frankofonije 2014 - Izložba radova učenika Škole likovnih umjetnosti na temu Marulićeva Judita
UTORAK, 18. OŽUJKA 2014.

17:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Početak novog ciklusa Škole kreativnog pisanja GKMM


18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Program Mjeseca frankofonije 2014 -"Pariška komuna", predavanje prof. Mate Kuvačića Ižepe

Poslije francuskog poraza u ratu s Pruskom 1870. i sramotne kapitulacije Napoleona III, građani Pariza svrgnuli su monarhiju i proglasili republiku te organizirali Nacionalnu gardu radi obrane Pariza od pruske opsade. Novoizabrana Komuna preuzela je vlast u Parizu stvorivši prvu radničku državu u povijesti. Poslije nego je vlada iz Versaillesa sklopila savez s Prusima, svojim snagama prodire u Pariz. Pariz se ne predaje. Komunari krvlju brane svaku stopu. Pred vojnički brojnijim i spremnijim protivnikom, unatoč herojskom otporu komunara, obrana Pariza je nakon 72 dana, poslije nečuvenih zvjerstava i masakra nadmoćnijeg protivnika, podlegla.


19:00, izložbene vitrine Središnje knjižnice, Slobode 2
"Igrarije" izložba radova Tinke Anić

Usred ljeta 1983. u Livnu dođoh na svijet koji je bio divan do moje 8.godine, kada je počeo rat i naveliko obilježio moj život…Prve komadiće nakita, tj. narukvice prijateljstva sam napravila početkom rata u skloništu od bakinih starih goblenskih končića.. Tada sam shvatila da bez obzira kakav je vanjski svijet ja mogu graditi unutarnji, koji će biti baš po mom guštu.. Crtala sam, plela, kukičala, radila makrame, nizala perlice …U to prestade rat i dodje "mir" (koji u Bosni ni dan danas ne liči na mir,,,), a s mirom je valjda došlo i vrijeme kad sam trebala izaći iz svog imaginarnog, bajkovitog svijeta i uključiti se u "normalan" život.
Rano sam se zaposlila i odselila iz rodnog grada, lutala i istraživala.. Usvoj svoj svijet bih se vraćala "na mahove", kad bi želja da se likovno izrazim bila toliko jaka da bi me doslovno progonila dok ne nacrtam ili ne napravim ono što zamišljam.
Ipak "normalni" život nije ostavljao puno vremena za razmišljanje o bojama i crtama, što me poprilično frustriralo, pa sam u mojoj 27.godini došla na prekretnicu kada sam si postavila pitanje da li želim živjeti kako Sustav kaže da moram, boriti se za preživljavanje i raditi sve što je potrebno da zaradim neke novce ili ću se opet odseliti u svoj svijet, u sebe, i živjeti i raditi što volim i želim.
Sada mi je 30.godina, živim u malom selu na vrhu brda, imam 4 psa i svoj vrt, uživam u svakom danu i prilici da se igram s bojama i crtama. U zadnje vrijeme sam posebnu pozornost posvetila izradi bilježnica i obilježivača za knjige (bookmarkera) jer me oni vežu s mojom prvom ljubavi - Knjigom..
I zato sam presretna što mi se ukazala prilika da održim izložbu na meni svetom mjestu, u Carstvu knjiga, u knjižnici grada koji također ima posebno mjesto u mom srcu, u Splitu, koji je u godinama moga lutanja i traženja velikodušno otvorio svoje krilo da se udobno smjestim i u njemu pronađem dom.
SRIJEDA, 19. OŽUJKA 2014.

17:30, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Ulrich Edel "Mi djeca s kolodvora ZOO" (Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo) [1981], edukativna projekcija filma
Christiane (Natja Brunckhorst) je trinaestogodišnja djevojka koja živi s majkom i sestrom u jednome od betonskih nebodera berlinske četvrti Gropiusstadt, četvrti u kojoj uglavnom žive ljudi s ozbiljnim socijalnim problemima, nakon što ih je napustio otac nasilnik. Ne imajući moralnu obiteljsku potporu, ona se počinje družiti s mladima iz škole koji svi konzumiraju alkohol i lake droge te izlaze u obližnju popularnu diskoteku. Ovdje upozna mladića Detleva (T. Haustein) s kojim se odmah zbliži. On, također ne skrivajući svoje osjećaje prema njoj, uvede je u svoje društvo u kojemu su svi ovisnici o heroinu. Malo pomalo i Christiane će postati dio tog svijeta...

Film je režirao njemački redatelj Ulrich Edel, a u njemu glume tada mladi njemački glumci Natja Brunckhorst i Thomas Haustein. U maloj ulozi pojavljuje se i David Bowie, koji je potpisao i filmski soundtrack.


18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Višejezičnost - više mogućnosti" predstavljanje projekta stručnih suradnika predškolskih ustanova grada Splita

Okrugli stol “Višejezičnost - više mogućnosti” u organizaciji Udruge stručnih suradnika predškolskih ustanova SDŽ I GKMM povodom Europskog dana logopedije (6. ožujak)
Predavači:
mr. spec. Žana Pavlović, psihologinja (DV Cvrčak, Solin), Snježana Mihanović, prof. logoped (DV Radost, Split), Marina Parčina, prof. logoped (DV Marjan, Split), Zlata Podrug, prof. logoped (DV Bili cvitak, Sinj) i Dragan Lisica, prof. logoped-savjetnik (DV Cvit Mediterana Split).
Pozivamo da nam se pridruže roditelji, odgojitelji i stručni suradnici predškolskih ustanova, učitelji i stručni suradnici osnovnih škola te ostali zainteresirani.
ČETVRTAK, 20. OŽUJKA 2014.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Ciklus putopisnih tribina "Tamo, tamo da putujem...". Gošća je Davorka Kitonić s predavanjem "Papua i Nova Gvineja - rituali i običaji"
Davorka Kitonić odrasla je u Zagrebu. Studij i skoro cijeli radni vijek provela je u Hamburgu kao slobodna arhitektica.
1998 doselila je u Neretvu, njezinu veliku ljubav. Bavi se promatranjem ptica i zaštitom okoliša, a od 2003. gestualnim slikarstvom i pisanjem pripovjedaka, putopisa, pjesama i ekološki usmjerenih članaka, te od ljeta 2003. i fotografijom. Njezina velika ljubav su putovanja. Individualno proputovala je sve kontinente.
Članica je HDUL-a Zagreb. Danas živi i radi u Opuzenu.

18:00, Knjižnica Trstenik, Papandopulova 25
Književni klub kroničnih knjigofila u knjižnici Trstenik: Alice Munro (II. dio)
'Priča nije kao cesta koja vodi negdje…već je više kao kuća. U kući boravite neko vrijeme, otkrivajući prostorije i njihove odnose sa hodnicima i drugim prostorijama, gledajući kako se vanjski svijet mijenja svaki put kad ga pogledate sa drugog prozora'.
Alice Munro na ovaj način vidi vlastite priče. U svačijem životu postoji par temeljnih događaja koji ga određuju označenih sa nekoliko odluka koje će vas, ako se pokažu pogrešnima, obavijati poput tijesne košulje i sputavati ostatak života.
'U vašem životu postoji nekoliko mjesta ili samo jedno mjesto gdje se nešto dogodilo, sve ostalo su samo mjesta'.
Što se više udaljavamo od nekog određujućeg mjesta u našem životu postaju nam jasnije posljedice i korelacije s ostalim događajima( kao čovjek koji s vrha zgrade promatra nadolazeću prometnu nesreću, a ne može utjecati na razvoj događaja) i onda poželimo da smo mogli dobiti uvid u taj događaj iz druge perspektive. Poželimo da smo mogli gledati sebe sa strane i bili u mogućnosti samom sebi dati pravi savjet. Da li je uopće moguće donijeti sve prave odluke u životu (čak i sa pravim savjetnikom) i što bi se bilo desilo da smo na križanju životnih zbivanja odlučili krenuti u drugačijem smjeru od ovog u kojem smo sada? Bi li bili sretniji i kolika je uopće količina sreće neophodna za dobar život?
U četvrtak, 20. ožujka dođite u 18 sati u knjižnicu Trstenik na Klub kroničnih knjigofila i provjerite jel' se moguće predozirati sa 'Previše sreće'.

Voditelj je Dražen Šaškor, dipl. knjiž.


18:30, Knjižnica Bol-Plokite, Tolstojeva 32
Književna večer Kluba čitatelja Knjižnice Bol-Plokite: Amos Oz "Među svojima"
"Među svojima" nova je knjiga najcjenjenijeg izraelskog književnika Amosa Oza u kojoj opisuje život u kibucu u kojem je proveo 33 godine i to od svoje četrnaeste do četrdeset sedme godine.
U osam zasebnih priča, labavo povezanih likovima i situacijama, autor kroz živote i sudbine pripadnika zajednice evocira atmosferu kibuca, uvlačeći nas u svijet u kojem se iskreno vjerovalo u vrijednosti zajedništva, obitelji i prijateljstva.
Amos Oz čitav se život svojim političkim angažmanom bori za mir između Židova i Arapa. Dovoljno je navesti da je jedan od utemeljitelja pokreta Peace Now. Nikada nije izgubio vjeru u mogućnost kompromisa i koegzistencije, što se jasno iščitava iz njegovih djela.

PETAK, 21. OŽUJKA 2014.
12:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Program Mjeseca frankofonije 2014. - "Tragovima frankofonije", susret prijatelja francuskog jezika - moderatorica: Anita Tršić (Ministarstvo vanjskih poslova RH)

17:30, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Rainer Werner Fassbinder "Lola" [1981], edukativna projekcija filma
Fassbinder, Rainer Werner, njemački redatelj, scenarist, glumac i dramatičar (Bad Wörishofen, 1945 – München, 1982).
Napustio srednju školu neposredno pred maturu, studirao dramu u Münchenu te se neuspjelo pokušavao upisati na Njemačku filmsku akademiju u Berlinu. Polovicom 1960-ih počinje režirati kratkometražne amaterske filmove, a 1968. suosnivač je antiteatra, eksperimentalne kazališne skupine u okviru koje je proizveo sve filmove između 1969–71., kad je osnovao vlastitu produkcijsku tvrtku Tango-Film. Prvi dugometražni film Ljubav je hladnija od smrti (1969) začetak je gangsterske tetralogije (slijede Bogovi kuge, 1969. te Rio das mortes i Američki vojnik, oba 1970) u kojoj zanemaruje žanrovske obrasce u korist uznemirujućih i turobnih aspekata ljubavnih i prijateljskih odnosa. U većini njegovih ranih filmova prevladava stil dugih kadrova i statične kamere, najrazvidnije u Katzelmacheru (1969), gdje problematizira diskriminaciju stranih radnika u suvremenoj SR Njemačkoj. Ti su filmovi obilježeni izrazitom distanciranošću, a najistaknutiji među njima, Zašto je poludio gospodin R.? vrlo je sugestivan prikaz razorne apsurdnosti građanske egzistencije. Početkom 1970-ih Fassbinder postaje predani revalorizator opusa Douglasa Sirka i žanra melodrame, primjenjujući melodramska iskustva na vlastite filmove, u kojima međutim dominira naturalistička oporost destruirajući žanrovske obrasce (npr. Piljar, 1971; Strah jesti dušu), ili pak camp intonacija (Gorke suze Petre von Kant), uza sve elaboriraniji red. prosede. Beskompromisno problematizirajući odnose moći na najintimnijoj egzistencijalnoj razini te izloženost (društv.) represiji, posebice pripadnika manjinskih skupina, 1970-ih postaje jednim od najuglednijih predstavnika novoga njem. filma, a punu međunarodnu afirmaciju stječe visokobudžetnom trilogijom o poratnoj SR Njemačkoj, metaforički utjelovljenoj u ženskim protagonistima: Brak Marije Braun, Lola (1981), Čežnja Veronike Voss (1982., Zlatni medvjed u Berlinu), kojima je srodna ratna priča Lili Marlen (1981). Po mnogim kritičarima, ključno je djelo njegova opusa tv serija Berlin Alexanderplatz (1980), fascinantna adaptacija istoimenog romana A. Döblina. Vrlo plodan (više od 40 kino i tv filmova odnosno serija u 15-ak godina) i stilski raznovrstan autor, intenzivan i opor kroničar Njemačke od kraja XIX. st. (Effi Briest) do suvremenosti, no ponajprije zainteresiran za individualne sudbine, Fassbinder je jedan od najznačajnijih svjetskih redatelja 1970-ih. Ostali važniji kinofilmovi: Whity, Čuvaj se svete kurve (oba 1970), Martha (1973), Majka Küster odlazi u nebo, Samo želim da me volite (oba 1975), Kineski rulet (1976), Očajanje (1977), U godini s 13 mjesecâ (1978), Treća generacija (1979), Querelle (1982).

D. Radić

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)


18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Predavanje o Marku Maruliću dr. Bratislava Lučina (Marulianum)

Predavanje o Marku Maruliću dr. Bratislava Lučina (Marulianum)
Čitanje francuskog prijevoda stihova Marulićeve Judite – sudjeluju: Linda Moro i Ivo Perkušić
SUBOTA, 22. OŽUJKA 2014.

10:30, dvorana 2 Središnje knjižnice, Slobode 2
"Vodim li brigu o sebi?" peta radionica za djecu iz ciklusa "Čarobna škrinjica" Mirjane Popadić

Ciklus radionica Čarobna škrinjica namijenjen je djeci nižeg školskog uzrasta (od 1. do 4. razreda osnovne škole).

Teme radionica su:

1. Zavirimo u škrinjicu! (22. veljače )
2. Tko sam ja? (1. ožujka )
3. Moji prijatelji i osjećaji (8. ožujka )
4. Jesam li zadovoljan sobom? (15. ožujka )
5. Vodim li brigu o sebi? (22. ožujka )
6. Više od govora (29. ožujka )
7. Rješavanje problema ( 5. travnja )
8. Ja imam cilj! (12. travnja ) Uz maštu, igru, priču i druge aktivnosti tragat ćemo za blagom u sebi i oko sebe i puniti svoju škrinjicu vrijednostima.

Radionice će se održavati subotom od 10:30 do 12:00 u Središnjoj knjižnici Prva radionica je 22. veljače, a posljednja 12. travnja. Potrebno je prijaviti se na 685-020 ili direktno na Odjelu za djecu i mlade.

Voditeljica radionica Mirjana Popadić

Dobro došli!
PONEDJELJAK, 24. OŽUJKA 2014.

17:30, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Wolfgang Petersen "Podmornica" (Das Boot) [1981], edukativna projekcija filma
Podmornica (Das Boot, 1981), SR Njemačka, boja, 150 min (red. verzija 216 min), Bavaria Atelier/Radiant/SDR/WDR
Redatelj i scenarist: Wolfgang Petersen, prema romanu Lothara Günthera Bucheima
Direktor filma: Jost Vacano
Glazba: Klaus Doldinger
Scenografija: Götz Weidner
Uloge: Jürgen Prochnow (Stari), Herbert Grönemeyer (poručnik Werner), Klaus Wennemann (glavni strojar), Hubertus Bengsch (prvi poručnik).

U jesen 1941. reporter Werner prati njemačku podmornicu U-96 koja pod zapovjedništvom karizmatičnog kapetana Starog uništava brodove zemalja antifaš. koalicije. Nakon što se jedva izvuče s morskoga dna, oštećena podmornica kreće prema matičnoj luci La Rochelle.
Napet akcijski film dojmljive atmosfere (skučeni prostori podmornice) odlikuje se diskretnom karakterizacijom likova, preciznom režijom, sugestivnom fotografijom (osobito dinamičnom kamerom), montažom i scenografijom te glumom (osobito Jürgena Prochnowa). Prema nekim mišljenjima Podmornica je suptilna osuda ratovanja, a dio kritike isticao je prilagođenost amerikaniziranu ukusu svj. publike. Iz snimljenih materijala montiran je istoimeni tv serijal (1985). Film je nominiran za Oscara za režiju, scenarij, kameru, montažu, zvuk te montažu zvučnih efekata. Nakon ovoga uspjeha Wolfgang Petersen (1941) je režirao zapaženi film fantastike Priča bez kraja (1985), a u američkoj karijeri njegovo je najcjenjenije djelo triler Na vatrenoj liniji (1993) s Clintom Eastwoodom i Johnom Malkovichem.

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)


18:00, Odjel za djecu i mlade Središnje knjižnice, Slobode 2
Dr. Diana Petričević, nutricionist "Prehrana djece", predavanje iz ciklusa predavanja i radionica "Male tajne roditeljstva"
Klub trudnica i roditelja Split u suradnji s Gradskom knjižnicom Marka Marulića organizira predavanja i radionice u sklopu projekata "Male tajne roditeljstva" namijenjena roditeljima, za jačanje roditeljskih sposobnosti u cilju odgajanje zdrave, sretne i emocionalno stabilne djece, a pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.


18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Susreti građana s miriteljem u GKMM
Zajednički projekt Gradske knjižnice Marka Marulića i Centra za mirenje, medijaciju i razvoj komunikacija - Split, akreditirane institucije za mirenje u cilju informiranja, senzibiliziranja i animiranja građana za mirenje i medijaciju kao kulturu komuniciranja u rješavanju konflikata.
Svjesni smo značenja kulture dobrog razgovaranja o teškoj temi, u situaciji društvene klime izraženih agresija u ponašanju mladih u školi, netolerancije u obitelji, na poslu, među susjedima, na sportskim terenima, u kafićima, plesnjacima, u saobraćaju...

Namjera i želja je da se u susretima s građanima, građanskim inicijativama i mladima o toj temi razgovara,da ih se nauči kako razgovarati u konfliktima i informira da u težim situacijama mogu zatražiti suradnju miritelja, medijatora.

Preuzmite program
SRIJEDA, 26. OŽUJKA 2014.

17:30, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Wim Wenders "Pariz, Texas" (Paris, Texas) [1984], edukativna projekcija filma
Paris, Texas (1984), Francuska/Njemačka/Vel. Britanija/SAD, boja, 145 min, Road Movies/Argos/Channel Four/20th Century Fox/ Project Filmproduktion im Verlag der Autoren/Westdeutscher Rundfunk
Redatelj: Wim Wenders
Scenarij: Sam Shepard
Direktor fotografije: Robby Müller
Glazba: Ry Cooder
Uloge: Harry Dean Stanton (Travis Henderson), Nastassja Kinski (Jane), Dean Stockwell (Walt Henderson), Aurore Clément (Anne), Hunter Carson (Hunter), Socorro Valdez (Carmelita), Bernhard Wicki (Ulmer), John Lurie (Slater), Sam Shepard.

Vrativši se nakon četverogodišnjeg lutanja u grad i obiteljske veze, Travis Henderson preuzima ulogu katalizatora završnog susreta svoje žene i njihova sina, dok sâm kreće na daljnji put.
Pronalazeći protagonista u nepreglednim pustinjskim prostranstvima, uvodna sekvenca prikazuje stanje primordijalne povezanosti čovjeka i prirode za kojim Travis žudi, ali koje očigledno ne može preživjeti. Iz potpunog mraka nesvijesti mogu ga izvući jedino figure civilizacije, liječnik i brat Walt, čiji je posao oličenje znakovnih sustava: izrada plakata. Potraga za vlastitim identitetom oblikuje se kao rekonstrukcija narativne putanje u kojoj protagonist ovladava simboličkim sustavom: Travis, koji svoju ulogu oca uči s pomoću časopisa i kućnih film. snimaka, neprestano se suočava s raznorodnim značenjskim sustavima, a njegova katarzična ispovijed višestruko je označena kao ostvarena naracija. On svoju pripovijest oblikuje u trećem licu, izgovarajući je u telefonsku slušalicu, svojoj ženi Jane, od koje ga odvaja staklena pregrada/ogledalo, u prostoru paradigmatičnom za samodostatan vizualni užitak, kabini peep-showa. Tek kad prihvati nužnost komunikacijskih kodova za uspostavljanje svakog odnosa, Travis ostvaruje mogućnost izbora, kako za sebe, tako i za Jane i njihova sina Huntera. Uklapanjem preciznog nijansiranja kolokvijalnog izričaja i krajnje suzdržane gestikulacije H. D. Stantona i N. Kinski, te minimalističke glazbe R. Coodera u pretežno statične hiperrealistične polutotale i totale prirodnog i civilizacijskog okoliša, Wenders oblikuje složen međuodnos odsutnosti i prisutnosti, isključenja i pripadnosti, simbolički predočen kulturološkim oksimoronom naslova. Iako završna situacija ponovno uspostavlja stanje koje je inicijalno dovelo do krize koju je fabula nastojala razriješiti, prihvaćanje nužnosti diskurzivnog uobličenja vlastitog ponašanja i odgovornosti za nesnošljivost prema svakom obliku različitosti upućuje na spoznaju da idealna slika izvorne pripadnosti može biti samo nedostižni pokretač, te da potraga za značenjem nema kraja, osim u smrti. Film je nagrađen Zlatnom palmom u Cannesu.

T. Brlek

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)


18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Visoko obrazovanje, tržište rada i regionalni razvoj", javna tribina u organizaciji Visokog učilišta Effectus, Zagreb
Izuzetna nam je čast pozvati Vas na tribinu "Visoko obrazovanje, tržište rada i regionalni razvoj".
Split, 26. ožujka 2014, 18:00, Gradska knjižnica Marka Marulića.
Tema tribine je izuzetno kompleksna i aktualna u nizu pitanja s kojima se svakodnevno susreću svi dionici tržišta rada. Obrazovni sektor sam sebi postavlja pšitanja da li školuje adekvatan kadar, da li to rade na dobar način te da li su naši studenti nakon završetka školovanja konkurentni na tržištu rada?
S druge strane da li zakonodavac svojim zakonima i aktima omogućuje obrazovanju i studentima da što
lakše prođu proces školovanja?
Da li je tržište rada usklađeno sa visokim obrazoavnjem i obrnuto?
Te što sami poslodavci koji su krajnji “korisnici” obrazovnog sustava imaju za reći po tom pitanju.
Koliki je postotak visoko obrazovnanih građana na Zavodu za zapošljavanje u odnosu na druge?
Da li lakše dolaze do posla?
Koja su to zanimanja čiji kadar se niti ne nalazi na burzi?
I na kraju koja su zanimanja budućnosti?

Na ova i druga pitanja odgovarat će i voditi polemiku gosti Effectusove tribine:
Saša Jurković, predsjednik Strukovne udruge u upravljanju ljudskim resursima, direktor portala posao.hr
mr.sc. Renato Jerončić, viši stručni savjetnik za analitiku i statistiku Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Područnog ureda Split
Igor Leben, direktor ljudskih resursa Le Meridien Lav
dr.sc. Robert Kopal, dekan Effectusa

Visoka škola za financije i pravo Effectus svojim radom i kvalitetom želi unaprijediti društvo znanja te ga kroz razne kanale djelovanja i komunikacije potaknuti na promišljanja i aktivno sudjelovanje.
Stoga je jedan od strateških ciljeva Škole program "Društveno odgovorno obrazovanje". Njega provodimo kroz nekoliko projekata – "Besplatne pripreme za državnu maturu", "Stipendija", "Ideja godine".
Svaki od projekata uključuje mlade ljude željne stjecanja novih znanja pri čemu poseban naglasak dajemo na djecu socijalno ugroženih obitelji, djecu poginulih i nestalih branitelja te štićenike domova za nezbrinutu djecu.
Uz postojeće projekte pokrenuli smo još jedan – "Lokalna zajednica". Kroz niz tribina koje organiziramo na temu "Visoko obrazovanje, tržište rada i regionalni razvoj" želimo pokrenuti zajednicu na promišljanje i aktivno sudjelovanje na regionalnoj razini, kao i ponuditi rješenja koja smatramo ispravnima, kako moralno tako i vrijednosno.
ČETVRTAK, 27. OŽUJKA 2014.

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Putopisna tribina " Tamo, tamo da putujem..." . Predstavljanje knjige Stipe Božića "K2 - Trijumf i tragedija"
PETAK, 28. OŽUJKA 2014.

12:30 - 17:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
Otvaranje Stručno razvojnog centra po koncepciji M. Montessori u organizaciji DV Montessori dječja kuća i GKMM
DV Montessori dječja kuća, Gradska knjižnica Marka Marulića i Udruga Montessori pedagogije – Split organiziraju otvaranje stručnog usavršavanja u okviru Stručno razvojnog centra za rad po koncepciji M. Montessori pri DV Montessori dječja kuća, Split.

Dnevni red:
voditelj programa: Deana Gaić Kaličanin, prof.
12:30 - 13:00 Pozdravne riječi
13:00 - 13:30 Ligija Krolo: Granice i mogućnosti Stručno razvojnog centra za unaprjeđivanje kvalitete pedagoškog rada
13:30 -14:30 prof. dr Slavica Bašić: Montessori pedagogija kao odgovor na potrebe današnje djece
14:30-15:00 – Jadranka Juraga: Psihički embrio
15:30-16:00 – Pauza, osvježenje
16:00-17:00. dr sc. Ina Reić-Ercegovac: Kognitivni razvoj djeteta - implikacije za pedagoški rad


17:30, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
István Szabó "Pukovnik Redl" (Oberst Redl) [1985], edukativna projekcija filma
Pukovnik Redl (Oberst Redl/Redl ezredes, 1985), Mađarska/Njemačka/Austrija, boja, 144 min, Mafilm/Mokep/Manfred Durniok/ZDF/ORF
Redatelj: István Szabó
Scenarij: I. Szabó, Péter Dobai
Direktor fotografije: Lajos Koltai
Glazba: Zdenkó Tamássy
Uloge: Klaus Maria Brandauer (pukovnik Alfred Redl), Hans-Christian Blech (pukovnik von Roden), Armin Mueller-Stahl (prijestolonasljednik Ferdinand) Gudrun Landgrebe (Katalin), Jan Niklas (Kristof), László Mensáros (Ruzitska), András Bálint (dr. Sonnenschein).

Pukovnik Redl, visoki dužnosnik austro-ugarske kontrašpijunaže, ne uživa povjerenje zbog podrijetla (sin željezničara mješovita etničkoga podrijetla), ali i zbog životnoga stila (homoseksualac). Stoga se protiv njega pokreće istraga u kojoj je osumnjičen za suradnju s neprijateljskom Rusijom.
Dojmljivosti ove studije dekadentne monarhije i položaja pojedinca u njoj nije naškodila vrlo slobodna interpretacija pov. činjenica o stvarnom pukovniku Redlu a, uz prikaz društv. odnosa, podjednako je uspjela i psihol. razrada junaka. On je, naime, višestruki marginalac upleten u složene (i dubinski konzervativne) austro-ugarske društv. odnose, kakvima se autor poslije bavi i u filmu Sunshine (1999). Snimljen nakon uspjeha Mefista, ovaj je film podjednako cijenjeno ostvarenje kojim su redatelj i glavni glumac potvrdili svoj ugled. Szabó je osvojio nagradu žirija u Cannesu, a film je nominiran za Oscara za najbolji film na stranom jeziku.

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)
SUBOTA, 29. OŽUJKA 2014.

10:30, dvorana 2 Središnje knjižnice, Slobode 2
"Više od govora?" šesta radionica za djecu iz ciklusa "Čarobna škrinjica" Mirjane Popadić

Ciklus radionica Čarobna škrinjica namijenjen je djeci nižeg školskog uzrasta (od 1. do 4. razreda osnovne škole).

Teme radionica su:

1. Zavirimo u škrinjicu! (22. veljače )
2. Tko sam ja? (1. ožujka )
3. Moji prijatelji i osjećaji (8. ožujka )
4. Jesam li zadovoljan sobom? (15. ožujka )
5. Vodim li brigu o sebi? (22. ožujka )
6. Više od govora (29. ožujka )
7. Rješavanje problema ( 5. travnja )
8. Ja imam cilj! (12. travnja ) Uz maštu, igru, priču i druge aktivnosti tragat ćemo za blagom u sebi i oko sebe i puniti svoju škrinjicu vrijednostima.

Radionice će se održavati subotom od 10:30 do 12:00 u Središnjoj knjižnici Prva radionica je 22. veljače, a posljednja 12. travnja. Potrebno je prijaviti se na 685-020 ili direktno na Odjelu za djecu i mlade.

Voditeljica radionica Mirjana Popadić

Dobro došli!
Vrh stranice
SUBOTA, 29. OŽUJKA 2014.

10:30, dvorana 2 Središnje knjižnice, Slobode 2
"Više od govora?" šesta radionica za djecu iz ciklusa "Čarobna škrinjica" Mirjane Popadić

Ciklus radionica Čarobna škrinjica namijenjen je djeci nižeg školskog uzrasta (od 1. do 4. razreda osnovne škole).

Teme radionica su:

1. Zavirimo u škrinjicu! (22. veljače )
2. Tko sam ja? (1. ožujka )
3. Moji prijatelji i osjećaji (8. ožujka )
4. Jesam li zadovoljan sobom? (15. ožujka )
5. Vodim li brigu o sebi? (22. ožujka )
6. Više od govora (29. ožujka )
7. Rješavanje problema ( 5. travnja )
8. Ja imam cilj! (12. travnja ) Uz maštu, igru, priču i druge aktivnosti tragat ćemo za blagom u sebi i oko sebe i puniti svoju škrinjicu vrijednostima.

Radionice će se održavati subotom od 10:30 do 12:00 u Središnjoj knjižnici Prva radionica je 22. veljače, a posljednja 12. travnja. Potrebno je prijaviti se na 685-020 ili direktno na Odjelu za djecu i mlade.

Voditeljica radionica Mirjana Popadić

Dobro došli!
PONEDJELJAK, 31. OŽUJKA 2014.

10:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Strateško planiranje u kulturi (1. dio)", edukacija za zaposlenike u kulturnim ustanovama SDŽ. Voditeljica edukacije: dr. sc. Vitomira Lončar

18:00, dvorana 3 Središnje knjižnice, Slobode 2
Yasujiro Ozu "Kasno proljeće" (Banshun) [1949], edukativna projekcija filma
Više o filmu pročitajte ovdje

18:00, velika dvorana Središnje knjižnice, Slobode 2
"Medijacija u obitelji" drugi susret građana s miriteljem

18:00, Odjel za djecu i mlade Središnje knjižnice, Slobode 2
Predavanje iz ciklusa predavanja i radionica "Male tajne roditeljstva"
 

2015.

2014.

2013.

2012.

2011.

2010.

2009.
 
 
 
 
 
Vrh stranice