Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Dziga Vertov “Čovjek s filmskom kamerom (Человек с киноаппаратом) (1929, 71min), edukativna projekcija filma

studeni 8 @ 18:00 - 20:00

Čovjek s filmskom kamerom (Человек с киноаппаратом, 1929), SSSR, c/b, 71min, nijemi, VUFKU
Redatelj: Dziga Vertov
Direktor fotografije: Mihail Kaufman
Montaža: Dziga Vertov i Elizaveta Svilova

Protagonist filma je snimatelj i njegova vremenska i prostorna sveprisutnost u svim suvremenim, javnim i privatnim, aspektima života urbane sredine. On je u neprestanom pokretu: penje se na tvorničke dimnjake, mostove, dolazi na kupališta, snima iz jurećeg automobila ili s motocikla, leži na pruzi kako bi snimio vlak koji se jureći približava kameri. Istodobno, nalazi se i u bolnicama, rodilištima, na grobljima, sprovodima, športskim natjecanjima, ulicama, trgovima.

Posljednji nijemi Vertovljev film i optičko-montažni film. eksperiment s podnaslovom “Izvadak iz snimateljskog dnevnika”. Prema navodima na uvodnoj špici filma, riječ je o “eksperimentu o sinematičkoj komunikaciji vizualnih događaja bez pomoći međunaslova, scenarija, kazališta, scenografije i glumaca”. Njegov cilj, prema istom, jest: “kreiranje istinski međunarodnog, apsolutnog jezika filma koji se temelji na njegovu potpunu odvajanju od jezika kazališta i literature”. Film se temelji na konstruktivističkom konceptu “umjetnosti fakta ili činjenice” i sebe svjesno proklamira kao nenarativni film. Budući da je snimatelj prisutan svagdje i tijekom cijelog dana, film je građen na principu “konstantnog progresa” prema kraju dana, a strukturalnu cjelovitost temelji na ritmičkom, asocijativnom sukobljavanju snimljenih fragmenata, i na kontinuiranom i ritmičkom naglašavanju samog čina snimanja, ali i montiranja filma, budući da su u film umontirani i prizori montažera i montiranja snimateljskih fragmenata, odn. na naglašavanju paralelnog nastajanja filma sa zbiljskim događanjima. U toj funkciji razbijanja narativne iluzije i osvještavanja činjenice stvaranja filma jest i »metafilmski« početak: prizor kinodvorane koju polako popunjavaju gledatelji, nakon čega slijedi projekcija. Film se temelji na velikom broju snimateljsko-optičkih i montažnih efekata, uključujući i animaciju, a rezultat je ritmičko-panoramski, dokumentarni zapis urbanog života. Vertov upozorava na mogućnost filma da transformira prirodni životni pokret, ali i da pokrete i prizore i montažno suprotstavi po različitim principima: istovrsnosti i različitosti, statičkog i dinamičkog, onog gore i onog dolje, plošnog i dubinskog, lijevog i desnog. Vertov je tijekom snimanja vrlo pažljivo pripremao i zvučnu obradu filma, osobito glazbu, a po njegovim zapisima i instrukcijama Jurij Tsivijan rekonstruirao je glazb. zapis filma i orkestrirao ga. U zvučnom obliku film je priređen za festival u Pordenoneu i prvi put prikazan 14. listopada 1995.

D. Marković
(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)

Details

Date:
studeni 8
Time:
18:00 - 20:00
Event Categories:
,
Event Tags:
, ,

Organizer

GKMM – Odjel multimedije
Phone:
+38521 685 024
Email:
sredisnjica-multimedija@gkmm.hr
Website:
http://www.gkmm.hr/wordpress/?page_id=1588

Venue

Središnja knjižnica – Multimedijalne dvorane
Ulica slobode 2
Split, Dalmatia 21000 Croatia (Local Name: Hrvatska)
+ Google Map
Phone:
021 685 027
Website:
http://www.gkmm.hr/odjeli-sredisnje-knjiznice/multimedijalne-dvorane-cjenik-i-tehnicki-podaci/