Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Ettore Scola „Toliko smo se voljeli“ (1974, 125 min), edukativna projekcija filma

svibanj 22, 2015 @ 18:00 - 20:00

Toliko smo se voljeli (C’eravamo tanto amati, 1974), Italija, boja, c/b, 125 min, Dean Cinematografica
Readtelj: Ettore Scola
Scenarij: Age, Furio Scarpelli, E. Scola
Direktor fotografije: Claudio Cirilo
Glazba: Armando Trovaioli
Uloge: Nino Manfredi (Antonio), Vittorio Gassman (Gianni), Stefano Satto Flores (Nicola), Stefania Sandrelli (Luciana), Giovanni Ralli (Elide Catenacci), Aldo Fabrizi (Romolo Catenacci).

Trojica bivših partizana, Antonio, Gianni i Nicola, razdvajaju se po završetku II. svj. rata. Gianni postaje uspješan odvjetnik, Nicola učitelj, a Antonio, politički najangažiraniji, portir u bolnici. Svjedoci i protagonisti društvenih promjena u Italiji tijekom 30 godina, povremeno se susreću u malom restoranu.

Film je postuliran kao kronika talijanskog društva u razdoblju od završetka II. svj. rata do polovice 1970-ih. Opservacije na poslijeratnu rekonstrukciju zemlje, pojavu popularne kulture (tv kvizovi čiji se popularni voditelj Mike Bongiorno pojavljuje tumačeći samoga sebe), entuzijazam pristaša ljevice u odnosu na neodlučnost intelektualaca i konformizam centrista, narativno su uobličene preklapanjem epizoda iz života trojice protagonista. Suprotstavljanje crno-bijelih retrospekcija prikazu sadašnjosti u boji naglašava preokupaciju vremenom i njegovim protokom kao protežnim motivom. Pritom je prošlost – u rasponu od poratnih individualnih i kolektivnih nadanja i iluzija do razočaranja i rezignacije 1970-ih – dočarana gotovo neprimjetnim miješanjem ugođaja: nostalgičnog, ironičnog i melankoličnog. Film sadržava i brojne metafilm. reference: izravno se referira na Kradljivce bicikla, ratne retrospekcije prikazane su u stilu neorealizma, 1960-e u stilu Slatkog života, kriza Giannijeva braka predočena je parafrazom Pomrčine, a Vittorio De Sica, Marcello Mastroianni i Federico Fellini (ironično zamijenjen za Roberta Rossellinija) tumače same sebe. Na taj način sam film postaje ključno sredstvo rekonstrukcije i percepcije prošlosti.

B. Kragić

Izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža

Details

Date:
svibanj 22, 2015
Time:
18:00 - 20:00
Event Category:
Event Tags:
,

Organizer

GKMM – Odjel multimedije
Phone:
+38521 685 024
Email:
sredisnjica-multimedija@gkmm.hr
Website:
http://www.gkmm.hr/wordpress/?page_id=1588

Venue

Središnja knjižnica
Slobode 2
Split, 21000 Croatia (Local Name: Hrvatska)
+ Google Map
Phone:
021685000
Website:
www.gkmm.hr