Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Jean Vigo “Atalanta” (1934, 89 min), edukativna projekcija filma

listopad 13, 2017 @ 18:00 - 20:00

Petak, 13. listopada u 18 sati u Dvorani 3 Središnje knjižnice

 

Atalanta (1934), Francuska, c/b, 89 min, G.F.F.A.
Režija: Jean Vigo
Scenarij: Jean Vigo, Jean Guinée, Albert Rièra
Direktor fotografije: Boris Kaufman
Glazba: Maurice Jaubert
Uloge: Jean Dasté (Jean), Dita Parlo (Juliette), Michel Simon (Jules), Louis Lefèvre (“mali”), Gilles Margaritis, Maurice Gilles, Raya Diligent.

Neposredno nakon vjenčanja, mlada i osjećajna provincijalka Juliette napušta roditeljski dom te sa suprugom Jeanom odlazi na bračno putovanje, vezano ujedno uz njegov posao kapetana teglenice Atalanta, kojim krstari franc. kanalima i rijekama. Usprkos suprugovoj pažnji, promjena okoline, ali i monotonija novog života i samoća (na teglenici su još samo strojar, čudak Jules i »mali«) postupno ispunjavaju Juliette tjeskobom i strahom od budućnosti, pa se ona, došavši u Pariz, odlučuje na bijeg bez određenoga cilja.

Vizionarsko remek-djelo rano preminulog J. Vigoa (premijera je održana na dan njegova pogreba), film je neobičan za početke zvučnog razdoblja: ne oslanja se pretežito na dijaloge, konstruiran je kao niz fragmenata (“krišaka života”), više je film kronike nego priče, teže razaznatljiva cilja radnje i spora tempa događanja. Pošavši od jednostavne priče građene na motivima ljubavi, odn. bračne krize i njezina razrješenja, Vigo naglašava odmak od psihologizma, dedramatizaciju, eliptičnost pripovijedanja te impresionističko ocrtavanje ugođaja, ugl. lirskog značaja koji se prepleću s elementima gotovo dokumentarističkog prikaza života na teglenici. U povijesti filma značajan je kao djelo koje apsorbira i prevladava elemente avangarde 1920-ih (anarhoidni impulsi predstavljeni likom čudaka Julesa, motiv mačaka na brodu, fantazmagorična podvodna sekvenca), spojem lirizma i naturalizma te motivom bijega od stvarnosti najavljuje poetski realizam, a realist. soc. detaljima i narativnom strukturom tal. neorealizam. Unutar redateljeva opusa predstavlja završni primjer poetizacije motiva pobune i sagledavanja tema čežnje i sna kroz prizmu stvarnosti i svakodnevice. Retrospektivno ocijenjen kao vrlo moderno djelo (spoj igranog i dokumentarnog korespondirao je s tendencijama 1960-ih), osobito je utjecao na F. Truffauta, koji ga je smatrao majstorskom kombinacijom konstanti kinemat. medija – realizma i estetizma.

Iako je film popraćen pozitivnim kritikama, producent ga je zbog distributerskih zahtjeva skratio na 67 min i dodao mu prateću, vrlo popularnu sentimentalnu melodiju, pod čijim se naslovom (La Chaland qui passe) potom prikazivao. Godine 1950. prikazana je djelomice restaurirana verzija od 83 min, a 1990. gotovo potpuno restaurirana verzija.

A. Peterlić

 

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)

Details

Date:
listopad 13, 2017
Time:
18:00 - 20:00
Event Categories:
,
Event Tags:
, ,
Website:
http://www.gkmm.hr

Venue

GKMM – Središnja knjižnica, Multimedijalne dvorane
Ulica slobode 2

Split, Dalmatia 21000 Croatia (Local Name: Hrvatska)
Phone:
021 685 027
Website:
http://www.gkmm.hr/odjeli-sredisnje-knjiznice/multimedijalne-dvorane-cjenik-i-tehnicki-podaci/

Organizer

GKMM – Odjel multimedije
Phone:
+38521 685 024
Email:
sredisnjica-multimedija@gkmm.hr
Website:
http://www.gkmm.hr/wordpress/?page_id=1588