Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Ken Russell „Mahler” (1974, 115 min), edukativna projekcija filma

travanj 8, 2016 @ 17:00 - 19:10

Ken Russell „Mahler"

Velika Britanija, 1974., 115 min.
Scenarij i režija: Ken Russell
Glumci: Robert Powell, Georgina Hale
Snimatelj: Dick Bush
Glazba: Gustav Mahler, Richard Wagner, Dana Gillespie

Sadržaj:
Film je niz sjećanja i utisaka iz skladateljeva života, smještenih u njegovu veličanstvenu i izazovnu glazbu. Ljubomora na privlačnu suprugu, ludost njegova kolege studenta, obraćenje sa židovstva na katoličanstvo, tragična smrt kćeri, njegova bolest samo su neki od elemenata odabranih za ovu simboličku vizualizaciju Mahlera i njegove glazbe.
Film je 1974. prikazan na Filmskom festivalu u Cannesu gdje je osvojio Grand prix za tehničku izvedbu.

O autoru:
Henry Kenneth Alfred „Ken” Russell, britanski redatelj (Southampton, 1927 – Lymington, 2011). Polazio nautički koledž Pangborne, bio kadet trgovačke mornarice. Od 1949. baletni plesač, od početka 1950-ih profesionalni modni fotograf, 1956–58. snima nekoliko amaterskih filmova. Za britansku javnu TV (BBC) 1959–70. režira 32 filma o likovnoj umjetnosti i glazbi, među kojima se izdvajaju o S. S. Prokofjevu (1961), E. Elgaru (1962), I. Duncan (Najveća plesačica na svijetu, 1966), Danteu Gabrielu Rosettiju (Danteov pakao, 1967), F. Deliusu (Ljetna pjesma, 1968), R. Straussu (Ples sedam velova, 1970).
Kinoprvijenac mu je komedija Francuska moda (1962), pozornost privlači ekranizacijom romana D. H. Lawrencea  Zaljubljene žene, kojim najavljuje ključne preokupacije seksualnim frustracijama i stanjima svijesti protagonista, iako znatno suzdržanijim stilom od daljnjih djela. Filmovima Demoni, usredotočenim na lik slobodoumna svećenika iz XVII. st. Grandiera, i Ljubitelji glazbe (1971), o P. I. Čajkovskom, potpuno i najzaokruženije definira značajke svojeg prosedea tzv. barokni redateljski stil predočen čestim kranskim vožnjama i manipuliranjem vizualnim kodovima kompozicijskim i perspektivnim iskrivljenjima, gradnjom narativnog ritma po uzoru na glazbene partiture i preferiranjem prizora subjektivnih vizija nad klasičnom naracijom, a s ciljem brisanja granice izmišljaja i dok. činjenica. Potonjim djelom ujedno uspostavlja i tematske obrasce svojih biografskih filmova o poznatim umjetnicima: razmatranje sprege seksualnosti i smrti, destrukcije i kreativnosti te ovisnost percepcije zbilje o umjetničkoj iluziji, uz sklonost ekscesivnim, često grotesknim prizorima seksualnih odnosa, psih. neuroza, snova i vizija. Takve obrasce maniristički razvija u Divljem Mesiji (1974), o kiparu H. Gaudieru-Brzeski, i u Mahleru (1974), a potom nakon ekranizacije rock-opere Tommy (1975), u gotovo karikaturalnom smjeru u filmovima Lisztomania (1976), o Franzu Lisztu, i Valentino (1977), u kojima protagoniste predstavlja kao svojevrsne pop zvijezde svojeg razdoblja. Potom širi žanrovski raspon pa režira znanstvenofantastične Korijene priviđenja (1979) dovodeći do vrhunca sklonost prema scenama halucinacija, zatim triler Zločin iz strasti (1984), kostimirani film strave Gothic (1986) te Salomin posljednji ples (1988), prema drami O. Wildea. Ostali važniji filmovi: Momak (1971), Duga (1989).

B. Kragić

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)

Details

Date:
travanj 8, 2016
Time:
17:00 - 19:10
Event Categories:
,
Event Tags:
, ,

Organizer

GKMM – Odjel multimedije
Phone:
+38521 685 024
Email:
sredisnjica-multimedija@gkmm.hr
Website:
http://www.gkmm.hr/wordpress/?page_id=1588

Venue

Središnja knjižnica – Multimedijalne dvorane
Ulica slobode 2
Split, Dalmatia 21000 Croatia (Local Name: Hrvatska)
+ Google Map
Phone:
021 685 027
Website:
http://www.gkmm.hr/odjeli-sredisnje-knjiznice/multimedijalne-dvorane-cjenik-i-tehnicki-podaci/