Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Michael Powell „Crvene cipelice” (Red Shoes) (1948, 133 min), edukativna projekcija filma

svibanj 13, 2016 @ 17:00 - 19:20

Michael Powell „Crvene cipelice"

Crvene cipelice (Red Shoes, 1948), Vel. Britanija, boja, 133 min, The Archers/Independent Producers/ J. Arthur Rank Films
Režija: Michael Powell, Emeric Pressburger
Scenarij: M. Powell, E. Pressburger, Keith Winter, prema priči Hansa Christiana Andersena
Direktor fotografije: Jack Cardiff
Glazba: Brian Easdale, P. I. Čajkovski
Scenografija: Hein Heckroth, Arthur Lawson
Koreografija: Robert Helpmann
Uloge: Moira Shearer (Victoria Page), Anton Walbrook (Boris Lermontov), Marius Goring (Julian Craster), Leonide Massine (Ljubov), Robert Hepmann (Ivan Boleslawsky), Albert Basserman (Ratov), Ludmilla Tcherina (Irina Boronskaja), Esmond Knight (Livingstone Montague).

Mlada plesačica Victoria Page priključuje se baletnoj družini Borisa Lermontova. Lermontov u njoj prepoznaje buduću veliku balerinu, ali zahtijeva čvrstu disciplinu i potpunu posvećenost profesiji. Victoria postaje zvijezdom u baletu Crvene cipelice, za koji je glazbu skladao mladi Lermontovljev štićenik Julian Craster. Victoria postaje razapeta između naklonosti prema Julianu i predanosti baletu i mentoru Lermontovu.

Vrhunac stilizacijskih sklonosti M. Powella i njegova stalnog suradnika E. Pressburgera, ujedno je najuspjeliji primjer baletnoga filma. Tema ljubavnog trokuta uobličena je nizom suprotnosti – junakinjine razapetosti između dvaju muškaraca, ljubavi i poziva, kazališta odn. umjetnosti i života te je uokvirena slojevitim oslanjanjem na metaforičko prožimanje različitih pripovjednih razina. Stilizacijska priroda samog baleta osobito je efektno filmski prenesena u gotovo nadrealnoj, petnaestominutnoj sekvenci izvedbe baletne predstave, snimljenoj prema već napisanoj partituri koja je određivala pokrete kamere i glumaca u mizansceni, uz uporabu komplementarnih boja u susjednim kadrovima, mijenjanje kostima i scenografije unutar sekvence i povremene Victorijine subjektivne kadrove, sve postupke kojima sam balet postaje metafora njezina unutarnjega konflikta. Sličan je učinak i završne scene u kojoj, poslije junakinjine smrti (kojom se u potpunosti ostvaruje paralelizam okvirne priče o Victoriji i priče baleta Crvene cipelice, u kojemu protagonistica umire nakon što su cipelice – simbol opsesije – potpuno ovladale njome), njezini partneri iz predstave plešu sami sa sobom dok odsutnu junakinju naznačuje trag reflektora. U ulogama plesača baletne trupe nastupili su pravi baletani i balerine iz ansambla Sadler’s Wells baleta, na čelu sa slavnom balerinom M. Shearer u svojemu prvom film. nastupu. Oscarima su nagrađeni kolor scenografija i glazba.

B. Kragić

(izvor teksta: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)

Details

Date:
svibanj 13, 2016
Time:
17:00 - 19:20
Event Categories:
,
Event Tags:
, ,

Organizer

GKMM – Odjel multimedije
Phone:
+38521 685 024
Email:
sredisnjica-multimedija@gkmm.hr
Website:
http://www.gkmm.hr/wordpress/?page_id=1588

Venue

Središnja knjižnica – Multimedijalne dvorane
Ulica slobode 2
Split, Dalmatia 21000 Croatia (Local Name: Hrvatska)
+ Google Map
Phone:
021 685 027
Website:
http://www.gkmm.hr/odjeli-sredisnje-knjiznice/multimedijalne-dvorane-cjenik-i-tehnicki-podaci/