Loading Događanja

« All Događanja

  • Ovaj događaj je prošao.

Samuel Fuller „Krađa u južnoj ulici” (Pickup on South Street), (1953, 80 min), edukativna projekcija filma

ožujak 18, 2016 @ 18:00 - 19:30

O autoru:

Samuel Fuller, američki redatelj, scenarist, producent i pisac (Worcester, 1911 – Hollywood, 1997).
Od 1928. novinar crnih kronika u tabloidnom tisku, od 1935. piše tzv. petparačke romane (ukupno 11), a od 1936. i scenarije. Sudjelovao u II. svj. ratu.
Kao redatelj prvi film snima 1949 (Ubio sam Jessea Jamesa). Početak Fullerove karijere obilježavaju intrigantni ratni filmovi iz Korejskog rata (Čelični šljem, Pričvršćene bajunete, oba 1951) u kojima dolazi do izražaja zanimanje za iracionalno, koje u ratu potiskuje razum, potom uz ratne filmove snima i vesterne, npr. Let strijele, Četrdeset ubojica (oba 1957), no najuspjeliji su mu krim. filmovi u kojima iskazuje zanimanje za tamniju stranu američkog društva. Te filmove obilježavaju intrigantno prikazani likovi marginalaca karakteristični za opisani društveni ambijent – kriminalci (Američko podzemlje, 1961), psihotici (Šok koridor, 1963), prostitutke (→ Goli poljubac) i drugi društveni otpadnici koji često bivaju junaci redateljevih filmova, što je sukladno slici Amerike kao zrcalno izokrenutom odrazu uljepšane, službene slike američkog  društva i njegovih proklamiranih vrijednosti. Iako su ga nerijetko smatrali desnim reakcionarom, pa čak i fašistom, Fullerove filmove obilježava iznimna sofisticiranost u oblikovanju ženskih likova (Vrata Kine, 1957) te, za ono doba, iznenađujuće slojevito portretiranje likova pripadnika rasnih manjina (Grimizni kimono, 1958). Na temelju novinarskog iskustva, u svoje je filmove unio veliku dozu senzacionalizma i izravnosti, a njegov je „tabloidni stil” često izazivao kontroverzne reakcije (kritičar A. Sarris nazvao ga je „autentičnim američkim primitivcem”); ta se stilska tabloidnost očituje u zanimanju za motive i teme koje izlaze izvan okvira normalnosti, za neobično, začudno i bizarno, kao i u šokantnoj vizualnoj ekspresivnosti. Nakon filma Goli poljubac režirao je rjeđe, no francuski kritičari stavljaju ga u vrh kultnih redatelja, pa se Fuller sve češće pojavljuje kao glumac, u malim ulogama u filmovima Jean-Luc Godarda (→ Ludi Pierrot) i Wima Wendersa (Prijatelj iz Amerike, 1977).
Inzistirajući da svoje filmove sam piše, režira i producira, Fuller je u velikoj mjeri uspijevao sačuvati autorsku samosvojnost, pa se nerijetko navodi kao preteča suvremenog američkog nezavisnog filma. Ostali važniji filmovi: Kuća od bambusa (1955), Velika crvena divizija (1980), Bijeli pas (1982).

I. Tomljanović

(izvor: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)

Detalji:

Datum:
ožujak 18, 2016
Vrijeme:
18:00 - 19:30
Događaj Categories:
,
Događaj Tags:
,

Organizator

GKMM – Odjel multimedije
Telefon:
+38521 685 024
E-pošta:
sredisnjica-multimedija@gkmm.hr
Web stranica:
http://www.gkmm.hr/wordpress/?page_id=1588

Lokacija

GKMM – Središnja knjižnica, Multimedijalne dvorane
Ulica slobode 2

Split, Dalmatia 21000 Croatia (Local Name: Hrvatska)
Pogledaj na Google maps-u
Telefon:
021 685 027
Web stranica:
http://www.gkmm.hr/odjeli-sredisnje-knjiznice/multimedijalne-dvorane-cjenik-i-tehnicki-podaci/