Nove knjige na odjelu za djecu i mlade

PREPORUKE ODJELA ZA DJECU I MLADE

Slikovnice za predškolce

 Bakran, Tamara – „Dječak, čudesni rogač i tajanstveni kovčeg“

Priča za najmlađe, o dječaku Miri i njegoj neobičnoj noćno-morskoj pustolovini s prijateljem Rogačem. Rogač je drvo, mediteranska biljka, ali Mirin Rogač iz dvorišta ima neobične sposobnosti. Naime, može se noću micati i jurcati uokolo, a ujutro se vrati na svoje mjesto i opet je sasvim obično drvo. Da li je to san ili stvarnost, ne zna ni dječak Miro, a vi prosudite sami.

 

Holcer, Renata – „Najbolje jelo na svijetu“

Nova slikovnica Renate Holcer je prava morska priča namijenjena djeci, ali i svima onima koji vole more. Blitvari i Raštikari živjeli su na suprotnim stranama morske uvale, ne mareći jedni za druge, sve dok jednog dana djed Jaglica nije naišao na livadu blitve… Malo po malo sukob stanovnika je prerastao u suradnju i tako je nastalo najbolje jelo na svijetu. Slikovnica je ujedno i mala ekološka kuharica koja će nas podučiti kako se priprema najbolje jelo na svijetu, a najbolja i najfinija jela su obično i ona najjednostavnija.

Knjige za djecu

 

Lončar, Nena – „Usvojili smo baku i djeda“

Latica je devetogodišnja djevojčica koja ne nalazi zajednički jezik sa svojom vrlo zaposlenom i rijetko prisutnom majkom Sonjom. Provodi mnogo vremena u kući najbolje prijateljice Petre koja ima sve ono za čime Latica čezne: braću s kojom se može igrati, brižnu baku koja peče kolače i djeda koji s unucima pušta zmaja, pse i mačke…Ima osjećaj da ju nitko ne razumije i da je život prema njoj nepravedan. Naposljetku odlučuje: imat će i ona svoju baku pa makar ju morala usvojiti! Nakon što se skoro izgubi prateći nepoznatu staricu i ušavši u pogrešan vlak, stvari se počinju odvijati na neočekivan i za Laticu konačno povoljniji način…Ovaj roman za djecu suprostavlja moderan način života (Latičina obitelj, posebno osobnost majke) s onim tradicionalnijim (Petrina obitelj), a uz utkane priče te kajkavsko narječje kojim govore neki od likova i krapinski kraj kao mjesto radnje pripovijeda i priču o djetinjstvu nekad i danas. Uči nas da nikada ne smijemo odustati od onoga što nam unutarnji glas govori te da odrasli mogu od djece naučiti puno, ako ih vide, slušaju i shvaćaju ozbiljno.

Piatkowska, Renata – „Priče iz pješčanika“

Zbirka kratkih priča pisanih iz perspektive djeteta za djecu mlađe školske dobi. Dječak Tomica prepričava neobične doživljaje koji su mu se dogodili na sasvim običnim mjestima: u kinu, vrtiću, dućanu s cipelama, frizerskom salonu… Priče dokazuju da uz dječju maštu i znatiželju svakodnevne situacije postaju prava pustolovina i da ni jedan dan nije sasvim običan. Barem u očima djeteta. Ali, to se nažalost ne može uvijek objasniti odraslima. Barem tako kaže Tomica.

Knjige za mlade

 

Brajko-Livaković, Maja – „Milijunaši“

Roman za mlade, nabijen akcijom, pun neizvjesnosti i događaja, a pri tom nije lišen emocija. Glavni lik je srednjoškolac Luka i njegov otac, bogati poduzetnik koji zbog ekonomskog interesa kani uništiti plaže jednog malog dalmatinskog mjesta, a mještani se naravno tome protive. Priča govori i o suočavanju mladih s roditeljima koji su se ogriješili o zakon – pri tome autorica ne osuđuje, niti traži osvetu, već je u potrazi za vraćanjem posrnulih u normalan život i očuvanje obitelji. Aktualna tema romana o težnji za bogaćenjem pod svaku cijenu i posljedicama koje to nosi ima i jednu vrijednu pouku , a to je da su novci važni, ali ljudske vrijednosti su važnije od novca.

Pike, Aprilynne – „Besmrtna ljubav”

Prvi u nizu romana o junakinji Taviji, koja jedina preživljava zrakoplovnu nesreću u kojoj stradaju i njezini roditelji. Boreći se s psihičkim posljedicama koje je na nju ostavila nesreća, Tavia počinje imati neobične vizije mladića kojeg nikada prije nije vidjela, osjeća da je netko prati i počinje razvijati izvanredne moći. Uskoro biva uvučena u priču o svojoj prošlosti, otkriva tajnu misterioznog mladića i istinu o nesreći, kao i vlastitom identitetu.

Literatura za roditelje, odgojitelje, učitelje…

 

Melillo, Robert – „Isključena djeca”

U knjizi „Isključena djeca“, u kojoj je program bez uzimanja lijekova detaljno opisan, pokazuje roditeljima kako primjenjivati tretmane u vlastitom domu, i to bez uporabe ikakvih lijekova.
Program uključuje: prilagođene (i prilagodljive) vježbe koje ciljaju na poboljšanje psihičkih, senzornih i akademskih aspekata; plan za modificiranje ponašanja; savjete za identificiranje osjetljivosti na pojedine namirnice, koje nismo svjesni, a često igra veliku ulogu u poremećajima; kontrolni program koji će osigurati trajne rezultate.

Pejić Papak, Petra – „Izvannastavne aktivnosti u suvremenoj školi”

Autorice u knjizi čitateljima iznose detaljan pregled vrsta, sadržaja i načina organiziranja izvannastavnih aktivnosti koje su važan dio planiranoga i organiziranoga slobodnog vremena učenika. Kvalitetno osmišljene i organizirane izvannastavne aktivnosti pridonose socijalnom razvoju učenika što je zadaća odgojnog rada škole. Program izvannastavnih aktivnosti ima obilježja okvirnoga, otvorenoga kurikuluma koji omogućuje da se sadržaji prilagode interesima i sposobnostima učenika te specifičnostima škole i okruženja. U knjizi autorice iznose prijedloge koji će pridonijeti značajnom sadržajnom, organizacijskom i planskom unapređenju izvannastavnih aktivnosti.