Preporuke knjižničara s Odjela za djecu i mlade

slikovnice_150



Moser, Erwin
„Mano i Dado“

Ponajbolji austrijski ilustrator i književnik za djecu i mlade u novom prijevodu na hrvatski jezik predstavlja dvije autorske zbirke kratkih priča o dva pustolovna prijatelja miša. Unutar dvanaest tzv. mišopustolovina opisane su njihove zgode kroz koje djeca mogu mnogo naučiti o godišnjim dobima i njihovoj manifestaciji u prirodi. Jesenske i zimske priče duhovite su i domišljate crtice o svakodnevici Mana i Dade namijenjene djeci od dvije do šest godina, te su pogodne za uvježbavanje početnog čitanja.

 

 

 


Moran, Jose
„Slon i velikodušnost“

Topla, lijepo ilustrirana priča o velikodušnosti, zajedništvu, prijateljstvu, ljubavi, ali i o pohlepi. Slon Zambai je nesebično pomagao svim životinjama u savani. Kad se našao u golemoj opasnosti po život, oni, kojima je u životu pomogao, pomogli su njemu.

 

 



Lallemand, Orianne
“Vuk koji je htio biti druge boje”

Priča prati vuka kojem se nije sviđala crna boja njegova krzna. Kroz duhovite preobrazbe u različite boje naučit će važnu životnu lekciju o samopoštovanju i neprocjenjivosti vlastitih razlikovnih značajki u odnosu na druge. Problemska slikovnica francuske autorice u maniri pozitivne psihologije potiče izgradnju samosvijesti i samopouzdanja prvenstveno kod djece predškolske dobi, iako univerzalnost iznesenih poruka briše dobne granice.

 



Božović, Bojana
“Med za doručak: priča o pčeli”

Ovo je priča o možda najmarljivijim kukcima na svijetu koji već 150 milijuna godina na isti način proizvode zdravu i finu slasticu – med. No pčele su možda još važnije za oprašivanje bilja. Sve to prilagođeno malenima i još neke druge zanimljivosti o pčelama, uz obilje ilustracija, nalazi se u ovoj malenoj edukativnoj slikovnici.

 

 

 

 

Beaumont, Emilie
“Bonton za malene”

Kroz svakodnevne situacije u kojima će se sva manja djeca prepoznati dani su primjeri lijepog i ružnog ponašanja. Tako će, npr., djeca moći vidjeti kako protječe jutro dječaka koji ne sluša mamu, odugovlači sa spremanjem, pranjem i doručkom, a kako izgleda jutro djevojčice koja s mamom surađuje, jede i oblači se sama te dobre volje i na vrijeme stiže u vrtić.
Također su opisane i situacije u vrtiću, parku, dućanu, na ulici te kod kuće, u igri s braćom i sestrama.
Knjigu krase vesele ilustracije.

 

Pilić, Sanja
“Vuk Grga i njegova obitelj”

Druga slikovnica pod nazivom “Vuk Grga i njegova obitelj”, osmišljena je kao nastavak prve slikovnice, autorice Sanje Pilić “Priča o vučiću Grgi”, objavljene u sklopu LIFE III VUK projekta 2005. godine.
Slikovnica, namijenjena djeci predškolske dobi, na topao i realističan način govori o načinu života vuka, njegovoj važnosti za šumsku zajednicu i čimbenicima koji ga ugrožavaju.

 


Zubović, Sonja
“Puž Slavek u polju suncokreta”

Puž Slavek je jedan poštovan, pažljiv i pristojan puž koji jako drži do sebe i svoje kućice, ali i do drugih živih bića.Jednoga dana, unatoč pažnji, Slavek se strmoglavio niz liticu i tako upoznao dva pomalo ohola suncokreta.Ova poučna priča pokazat će djeci kako nije dobro previše se hvalisati i druge smatrati manje vrijednima od sebe, jer svatko od nas ima svoje vrijednosti, ali i nedostatke i svi smo jednaki pod kapom nebeskom.Slavek oholim suncokretima na kraju ipak oprašta ružno ponašanje jer je dobar i nije zlopamtilo.Priča je vedra, živo ilustrirana te prikladna za djecu predškolskoga uzrasta.

 


Pervan, Jelena
“Hrkalo”

Problemska slikovnica mlade hrvatske autorice namijenjena je djeci od 3 do 7 godina, te svim, čak i nešto starijim sanjarima među nama. Prihvaćanje i uvažavanje različitosti središnja je poruka priče. Glavni junak medo voli spavati i pritom glasno hrče, pa je tako i dobio ime. Toliko je bučan da ometa svakodnevne aktivnosti ostalih šumskih životinja. Njihovo nerazumijevanje kulminiralo je protjerivanjem cijele medvjeđe obitelji iz njihova doma. Tek odlaskom mede-spavalice shvatili su koliko im nedostaje i koliko u svojim snovima naporno radi za dobrobit cijele zajednice.

 

 


Velina, Mihaela
“Žabeceda”

Razigrana, vesela, maštovita abeceda kroz koju nas vodi duhoviti žabac. Možda i on slova uči jer s predanošću svira frulu i trudi se đakom biti. Da je slovu sasvim predan to je varka jer preko grma skače i koliko god pazi treba nove hlače. Voli voće i ljeto, a tek more u kojem su ribe i školjke. U školu se ne žuri dok na ptici čudnog imena jaše. A na kraju abecede, dok ponavlja slova neka, pred zrcalom žmiri jer zna – čim odraz svoj ugleda gotova je žabeceda.

 

Dahimène, Adelheid, Stöllinger, Heide
“Magarci”

Priča prati dva tipična, rekli bismo tvrdoglava predstavnika magareće vrste koji nakon dvadeset i pet zajednički skladno provedenih godina odluče pronaći nove partnere, koji će ih bolje razumjeti, više voljeti i podržavati. Nakon iscrpljujućeg traženja i neuspjelih susreta spoznaju da su savršenog partnera već pronašli – jedan u drugom. Sukus ove duhovito napisane slikovnice čini težnja za promjenom, potraga za idealima koji su najčešće zamaskirani svakodnevicom, pa imamo dojam da nam tek predstoji pronaći ih. “Magarci” su dobitnici nekoliko uglednih nagrada: Najljepša austrijska knjiga 2002., Nagrada za promoviranje austrijske dječje književnosti, 2002., Nagrade za najbolju austrijsku knjigu za djecu i mlade 2003., Nagrada White Raven, Bologna 2003.

 

 

Verplancke, Klaas
“Ukuhane jabuke”

Naslov knjige, u hrvatskom prijevodu ponešto neobičan, posvećen je važnoj, ali običnoj stvari u izvorniku: ukuhanim jabukama.To je jelo u Belgiji, Nizozemskoj i sjevernoj Njemačkoj vrlo uobičajeno, a posebno je omiljeno među djecom, koja ga jedu gotovo svakodnevno. Ukuhane jabuke simbol su domaćeg, poznatog i sigurnog. U mnogim pričama očevi su veliki junaci. Međutim, Klaas Verplancke priča o jednom običnom tati i opisuje ga onakvim kakav jest: često je pravi supertata, ali nije sasvim savršen. Ujutro je raščupan, uvečer umoran, a nekad bude i razloga da se jako naljuti, pa sin kreće u potragu za boljim tatom.Hoće li ga naći i što je na tati, zapravo, najljepše?Za ovu toplu priču o ocu i sinu belgijski autor i ilustrator Klaas Verplancke (piše na flamanskome) nominiran je za ugledne flamanske nagrade i za tekst (Knjižni lav) i za ilustracije (Knjižni paun). Posve zasluženo, jer s malo riječi i vrhunskom grafikom postiže dramatičnu uznemirenost i smirenu nježnost u savršenom skladu s raspoloženjem i razvojem priče.
A ukuhane jabuke tako su mirisne i tople da će ugrijati i vas.

 

 


Vladić – Maštruko, Manuela
“Mauro – plavetni kit”

Prekrasna, autorska slikovnica koja nam riječju i slikom dočarava plavo prostranstvo mora u kojem žive kitovi.Kroz svijet plavih dubina vodi nas Mauro-plavetni kit, pričajući nam priču o sebi dok je još bio u majčinoj utrobi pa onda najveće novorođenče na svijetu. Njegova priča ima sretan završetak za razliku od mnogih priča njegovih vršnjaka, mladunaca.Topla je i poučna, podiže nam svijest o očuvanju te životinjske vrste kao i svih drugih vrsta na našem planetu.

 


Huseinović, Kašmir
“Poljski miš i gradski miš”

Ilustrirana klasična priča o poljskom i gradskom mišu, ali ispripovijedana na suvremen način. Poljski miš Alojz obožavao je svoje selo. Jednoga dana dobio je pismo od rođaka Alfonsa (gradskog miša, inače poznatoga bankara) u kojem ga poziva da mu dođe u posjet te vidi što je to pravi život…Veselo i šarmantno ilustrirana slikovnica o razlici življenja u selu i gradu, prednostima i nedostacima, namijenjena je najmlađima.

 

 


Hodak, Dane
“Semafor Filip”

Neobična, duhovita i dirljiva priča o semaforu koji je krenuo u potragu za svojim mjestom pod suncem, jer je na raskršću gdje je živio, bio nesretan i osjećao se nevoljenim i nepotrebnim. Smatrao je da svatko treba dobiti dnevno barem četiri zagrljaja, da bi ostao normalan, ali tko bi se uopće sjetio zagrliti jedan semafor?Slikovnica je namijenjena najmlađima i obogaćena ilustracijama Ane Kadoić.

 


Marinković, Simeon
“Ana i Filip istražuju u šumi”

Jedna iz serije slikovnica “Ana i Filip istražuju “.U ovoj slikovnici naši radoznali junaci istražuju šumu. Puni istraživačkog duha kreću u pustolovinu s vodičem. U ruksak su stavili sve ono što je potrebno pravim i ozbiljnim istraživačima. Otkrili su sasvim novi svijet i mnogo naučili o prirodi, životinjama i biljkama. Slikovnica na jednostavan, zanimljiv i pregledan način najmlađim čitateljima otkriva mnoge tajne šume.

 

 

Slavko Mađer, Miroslav
“Pišta oko svijeta”

Pišta je junak snova. On u svojoj mašti bezbrižno luta bespućima svemira i putuje oko svijeta. Pišta oko svijeta je zapravo pjesmica, koja je vrlo nadahnuto popraćena zanimljivim ilustracijama Danila Dučka. Stvarno djetinjstvo u ovoj slikovnici pretvoreno je u jezično slavlje dječje fantazije.

 

 

 

 

Pervan, Jelena
“Pjegava Iva”

Iva je vedra, pozitivna, domišljata i vrlo pjegava djevojčica. Upravo ova posljednja osobina zadaje joj ponajviše briga. Najradije bi da pjege nestanu, a u tome će joj pomoći čudnovata bića iz Zemlje smijeha. Ova problemska slikovnica teži pozitivnom prikazu dječjeg doživljavanja i prihvaćanja vlastita fizičkog izgleda kroz duhovite elemente (nekonvencionalni načini kojima se Iva želi riješiti pjegica, neobična stvorenja Hehavac, Hihavac, Hohavac), afirmativan ton priče te ilustracije na tragu karikature.

 

Đokić-Pongrašić, Ana
“O Djevojčici koja nije znala crtati, Velikom Čarobnjaku i zaljubljenom krokodilu”

Djevojčica koja nije znala crtati odlazi Velikom Čarobnjaku i zamoli pomoć. No on joj ne želi pomoći. Autori slikovnice-stripa na vrlo jednostavan i duhovit način pokazuju kako upornošću možemo doći do cilja i postići ono što želimo unatoč preprekama koje su nam nametnute.

 

 

Janosch
“Mali Tigar treba bicikl : priča o tome kako je Mali Tigar učio voziti bicikl”

Svaki tigar jednom poželi bicikl.
On želi, naime, temeljito proučiti druge narode i običaje i posjetiti njegovu zaručnicu Maju Papaju. Zato mora dobro znati voziti bicikl da mu se ne bi nešto dogodilo. Kad je svoju želju saopćio Malom Medi, ovaj ga je upozorio na opasnosti koje prijete u prometu. U ovoj knjizi se uči ponašanju u prometu, teoretski i praktično gotovo sve.
Knjiga bogato oslikava situacije dok Mali Tigar uči voziti bicikl, uči nas ponašanju u prometu i puna je poučnih i zabavnih elemenata primjerenih djeci predškolske i školske dobi.

 

 

Callier, Marie-Isabelle
“Ne, ne i ne! Ne dolazi u obzir!”

Problemska slikovnica o tvrdoglavoj djevojčici Maji koja je rado i često govorila: “ne”. Tko je bio taj “maleni zmaj” u njoj koji je tjerao da takvo što govori svojoj majci i da misli kako je mama njezine prijateljice Ivane bolja od njezine vlastite? Ubrzo joj se ukazala prilika da to i provjeri. U tuđoj kući nije se usudila prkositi. Nedostajala joj je majka i jedva je dočekala da dođe po nju.

 

 

Andersen, Hans Christian
“Skakači”

Skakači su jedna od slabije poznatih priča slavnoga H. C. Andersena, ali ništa manje zanimljiva. Luckasta je to, metaforična i duhovita priča o neobičnom trojcu: Buhi, Skakavcu i Žabi, koji se natječu tko će više skočiti. Onome tko skoči najviše Kralj je odlučio dati kćer. Žabac je bio najmudriji. Skočio je ravno u krilo Kraljevne.
Priču je raskošno i maštovito ilustrirao Tomislav Torjanac.

 

 

Rundek, Melita
“O strahu i krotitelju lavova”

Problemska priča o strahu koja bi trebala zapravo ohrabriti one najmlađe, da pobijede strah u sebi i budu uspješniji, zadovoljniji i snažniji. Svi se nečega bojimo, strah je normalan osjećaj koji imaju i veliki i mali i to ne znači da smo kukavice. Strah nas štiti i upozorava, ali postoje i nepotrebni strahovi, koji nas koče i sputavaju, a njih valja pobijediti. U tome nam može pomoći i ova zanimljiva i originalna slikovnica.

 

 

Thomas, Valerie
“Winnie vještica”

Winnie vještica živi u crnoj kući. A u njoj je sve crne boje, stolice, stepenice, podovi i vrata. Problem je i što je Wilbur, Winnien mačak, također crn. Winnie će trebati nešto malo čarobnjačkog umijeća da bi u svakom trenutku mogla vidjeti Wilbura.

 

 

 

 

Glogović Klarić, Ivanka
“Zakrpica”

Slikovnica prati “životni ciklus” zakrpice koja se s vremenom i dotrajalošću od prelijepe haljine postupno smanjivala do krpice koja prekriva poderani dio na Popetićevim hlačama. Promjene i nova iskustva svakog životnog vijeka ne zaobilaze ni malu crvenu zakrpu, pa se kroz svakodnevne dogodovštine izmjenjuju prekrajanja, smanjivanja, prljanja i pranja, napuštenost te osjećaj ugode pri dodiru s drugim bićem. Živopisne ilustracije Vjekoslava Voje Radoičića naglašavaju razigranost teksta.

 

Joyce, William
“Fantastične leteće knjige G. Morrisa Lessmorea”

Morris Lessmore volio je riječi, volio je priče i knjige, no jednoga dana zapuhao je tako strašan vjetar, da je odnio sve što je gospodin Lessmore poznavao uključujući i riječi iz njegove knjige. Ali snaga priče spasit će stvar i sve će ponovo doletjeti na svoje mjesto pa čarolija ponovo može započeti otvaranjem stranica neke nove knjige. Ova fantastična priča, temeljena na osobnom iskustvu autora, inspirirala je i Oscarom nagrađeni kratki film.

 

 

 

knjige_za_djecu_150

Kinney, Jeff
„Gregov dnevnik: sumorna stvarnost“

Trebalo bi zakonom zabraniti situacije u kojima je jedan dječak primoran prati donje rublje vlastite majke. Nije teško imati razumijevanja za Grega, ali tako je kako je: njegova je majka odlučila otići na doškolovanje u trajanju od nekoliko mjeseci da si osvježi um. Što je jako lijepo za nju, i jako ružno za Grega i njegovog oca. Prljavo se rublje neće samo osvježiti. Dobro, tu je služavka Isabella koja bi trebala biti od pomoći – trebala. A kao da to nije dovoljno grozno, Greg se uspio smrtno zavaditi s Rowleyjem, pripasti najgorem zamislivom zubaru i završiti na pidžama partyju iz pakla… jer, zaista, divno je biti dijete.

 

 

 

 

 

Knižek, Igor
„Moj pustolovni planet“

Zbirka u kojoj se nalazi sedam bajki. Iako su prožete klasičnom poetikom bajke, autor nam daje svoju, originalnu verziju priča. Svaka, na svoj način, govori o pravim vrijednostima u životu. O onima koje nas čine sretnima, potpunima, moralnima, dostojanstvenima, humanima. U svim bajkama likovi doživljavaju moralnu preobrazbu jer se s puta lagodnoga života, pohlepe, nepovjerenja, sebičnosti i svega onoga što nije dobro, vraćaju na put koji je okrenut prema drugome čovjeku. Poštujući druge postajemo mudri, a time svijet činimo ljepšim, pravednijim i bogatijim.

 

 

Peirce, Lincoln
“Natko Veliki : nitko kao Natko”

Ljubitelji duhovitog serijala “Gregov dnevnik”, Jeffa Kinneya dobili su još jednog “kul” genijalca u čijim će nenamjernim nestašlucima zasigurno uživati. Riječ je o serijalu “Natko Veliki” čiji je pisac i crtač stripova Lincoln Peirce, dospio na listu najprodavanijih naslova New York Timesa. Natko je preveden na 19 jezika u 17 zemalja, a posjeduje i svoju blog stranicu. Natko je učenik šestog razreda, koji zna da je rođen za nešto veliko, ali još uvijek ne zna što je to i iako se trudi da postane slavan i sjajan, nekako mu to ne polazi baš od ruke i nevolje se nižu jedna za drugom. Usprkos nevoljama on ostaje “kul” i ide dalje. Knjiga je napisana u stripovskoj maniri s puno crteža i “oblačića”, što doprinosi privlačnosti i olakšava čitanje. Slijede i nastavci…

 

 

 

 

Ott, Ivan
“Životinje naši prijatelji”

Životinjski likovi u Ottovim pričama doista su raznoliki (čak ako se radi o pripadnicima iste životinjske vrste), a uz ljudske likove pokazuje i različite vrijednosti koje u autorovoj interpretaciji bivaju pretočene u poruke izrečene u podtekstu – čitateljev zaključak o interakciji ljudskog i životinjskog svijeta. U Ottovim pričama imamo priliku upoznati ljudsko licemjerje, odanost životinjskim junacima, ljudsku i životinjsku lukavost, mačke koje su strpljivo čekale jače udare bure da bi se dokopale pršuta, ali i nešto što nam je oduvijek bilo pred očima, a možda nikad nismo bili dovoljno usredotočeni da to zapazimo – da ljubav nije potrošna i rezervirana samo za pripadnike iste rase, vjere, uvjerenja, da je široka i duboka koliko joj mi dopustimo da prokriči sebi korito tekući prema svima koji su ljubavi potrebiti, kako ljudima žive (ili jedva životare) oko nas, tako i životinjama koje svoju ljubav ne naplaćuju novcem ili suzama.

 

 

Nordqvist, Sven
“Pettson ima loš dan”

Stigla je jesen i loše vrijeme, a s njima i starčićeva potištenost, te nevoljkost u obavljanju svakodnevnih poslova.Mačak Findus će se pokazati kao izuzetno dovitljiv i privržen prijatelj, pa će Pettsona u nizu pokušaja trgnuti iz lošeg raspoloženja. Privlačnost nagrađivane serije priča proizlazi iz spajanja naočigled nespojivog – mirnog, povučenog starčića i njegova ljubimca, luckastog mačka, ali i izbalansiranog upotpunjavanja teksta i ilustracija koje su također u oprečnom odnosu – dinamika priča je umjerena, dok u ilustracijama sve vrvi detaljima, pokretom i bojama.

 

 

 

 

Ožić – Bebek, Mara
“Zovem se Donna, a ti”
“My name is Donna, and what is Yours?”

Knjiga je pisana u prvom licu, no ulogu pripovjedača autorica je prepustila kućnom ljubimcu, dalmatineru Donni.Tako nam Marina miljenica priča o svom podrijetlu i navikama, svojim (ne)zgodama i željama te teškom ali istodobno i slatkom psećem životu u ljudskom svijetu.Knjiga je tiskana na hrvatsko-engleskom i hrvatsko-njemačkom jeziku, a prate ju brojne ilustracije i fotografije.
Tomić, Sonja
“Uskrsnice”

Ilustrirana zbirka sadrži niz religioznih pričica i sjećanja iz djetinjstva, napisanih sa željom da se djeci mlađe školske dobi približi cijelo jedno veliko poglavlje iz crkvene godine – sto dana od Pepelnice do Pedesetnice (staro ime za Duhove).Podijeljene u nekoliko ciklusa: Priče pokladnice, Priče korizmenke, Priče uskrsnice i Duhovske priče, te okićene primjerima i izazovima dječije svakodnevnice, priče će zasigurno postati izvorom nadahnuća i radosti u srcima mladih čitatelja.
Balog, Zvonimir
“Prasica je opet lagala”

Ovo je pustolovna pripovijest o djevojčici Ružici koja se, vraćajući se iz škole, jednostavno izgubila i doživjela dvodnevnu čarobnu pustolovinu ni manje ni više nego na gradskom smetlištu. Na tom je smetlištu upoznala dva nova fantastična prijatelja koji su je na kraju i pratili do kuće, a njezini su roditelji i prijatelji priču čuli (i mogu je pročitati) onako kako ju je zapisao Ružičin djed.Knjiga je namijenjena djeci mlađega školskog uzrasta kojima će motivi ove pustolovno-bajkovite priče biti bliski a mnoge od njih pronaći će i u drugim djelima književnosti za djecu kojima se naš napoznatiji i najobjavljivaniji književnik i pjesnik za djecu, mlade i odrasle, veoma rado služi kao inspiracijom za nove i originalne romane, pjesme i pripovijesti.
Pervan, Jelena
“Brbljava Iva”

Kratka zbirka priča o devetogodišnjoj djevojčici Ivi koja je odlučila postati “piskinja ” i napisati knjigu. U prvom licu Iva piše o svojoj obitelji, rodbini, prijateljicama, kućnim ljubimcima, svojim zgodama i nezgodama. Iva je šašava, pronicljiva, prepuna orginalnih ideja i jako, jako brbljava.
Kinney, Jeff
“Gregov dnevnik: ljetna žega”

Duhoviti i svima nam dragi žgoljavac Greg, ponovo će oduševiti svoje brojne poklonike. U ovom, četvrtom nastavku njegovih dogodovština, mama daje sve od sebe kako bi Grega (potpuno “kućnog tipa”) potaknula na aktivno sudjelovanje u ljetnim praznicima te ga uključila u brojne aktivnosti i obiteljska druženja. No, Greg je idealne ljetne praznike zamišljao provesti u kući uz navučene zavjese i uz svoje omiljene video igrice. Tako će mu na mamino inzistiranje posjet javnom bazenu ostaviti trajne traume, a odlazak u mamin frizeraj biti jedan od boljih ljetnih provoda.
Rundek, Melita
“Silvester”

Glavni lik ovoga kratkog romana sedmogodišnji je dječak Viktor zbog čijeg su se zdravlja roditelji odlučili preseliti na selo.Njemu se to nije nimalo sviđalo. No već je prvog dana na selu zaboravio kako mrzi promjene. Ne samo da je zaboravio, uživao je. Ugodnih iznenađenja bilo je svaki dan.
Mihaljević, Nada
“Anđeo plišanih medvjedića”

Topla, ilustrirana priča za sve uzraste.Priča o djevojčici Višnji i njezinom anđelu čuvaru. Priča o životu u kojem ne ide sve glatko. Zašto je tako, autorica nam na domišljat i vrlo maštovit način priča. Djevojčici Višnji su se događale sve same nesreće. Njezin anđeo je bio nemoćan jer su mu krila ostala na trešnjinoj grani pa je djevojčica odrastala bez njega. Silvester se trudio doći do svojih krila i vratiti Višnji. I uspio je. Pronašao ju je. Jedva su se prepoznali. Višnja je već bila baka. Srećom, gledali su se očima srca i duše, očima u kojima prestaje svako zemaljsko vrijeme i u kojima ostajemo onakvi kakvi smo došli na ovaj svijet, djeca.
Kasparavičius, Kestutis
“Vrtlar Florijan”

Bajkovita priča litvanskog autora, peta prevedena na hrvatski jezik, odvija se u Medvjedgradu u kojem živi i Florijan, najbolji uzgajivač ruža u Kraljevstvu.Kraljičina želja za crnim ružama u njemu pobuđuje profesionalnu radoznalost, međutim ispostavlja se da su upravo one odgovorne za neobjašnjivo uvlačenje nemira, tuge i boli među ostale stanovnike.Knjizi, koja naglašava važnost prevladavanja pozitivnih emocija i raspoloženja nad onim mračnim, dodijeljena je nagrada za najbolju litvansku dječju knjigu 2008. godine.
Uspenskij, Eduard Nikolajevič
“Stric Fjodor, pas i mačak”

Dječak nazvan “stric ” Fjodor, dobar, ozbiljan i odgovoran, doveden je u neprihvatljivu situaciju kad je poželio kućnog ljubimca. Roditelji su odlučno rekli “ne “! Sprijateljivši se s mačkom Mornarićem i psom Žućom, odlučio je pobjeći od kuće i živjeti na selu sa svojim novim prijateljima. Zajedno započinju novi život u kojem im se pridružuju i druge životinje, te žive u ljubavi, prijateljstvu i razumijevanju jednih za druge.
Stric Fjodor i njegove životinje među najpoznatijim su ruskim pričama za djecu.
Nordqvist, Sven
“Kad je Findus bio mali i izgubio se”

Starčić Pettson i mačak Findus likovi su svjetski poznate serije slikovnica švedskog pisca i ilustratora knjiga za djecu.Priča prati osamljenog starijeg čovjeka kojem brižna susjeda poklanja mačića kako bi mu prikratio vrijeme i pravio društvo u dugim večerima na selu. Neobično prijateljstvo, popraćeno nizom vratolomnih zgoda, učvršćuje se kroz vrijeme. Slikovnica je namijenjena djeci od treće godine naviše.
Knižek, Igor
“Kako je paž spasio Zagreb”

Trinaesto je stoljeće. Mongoli pokušavaju osvojiti Zagreb. Kralj u borbu protiv Mongola šalje jedanaest vitezova i jednog paža. Paž je mlad i neiskusan u borbi, ali zato bistar, spretan i sposoban. Razotkrio je lukav plan vitezova koji zapravo žele izigrati kralja i osvojiti kraljevstvo i kraljevnu. Pustolovno-povijesna bajka završava prekidom neprijateljstva i mirom, a također i svadbom prelijepe kraljeve kćeri i paža!
Polak, Sanja
“Gorski dnevnik Pauline P.”

Škola u prirodi pet je dana sasvim posebne nastave. Paulina P. i prijatelji iz razreda zajedno s razrednim učiteljima odlaze početkom listopada na Sljeme. Bez roditelja i njihove pomoći, ali i bez nove odjeće, mobitela, džeparca, čak i omiljenih plišanaca. Kako se brzo i uspješno naviknuti na takav život i u dobrom društvu naučiti zašto je važan život u prirodi i s prirodom, pročitajte na stranicama dnevnika koji je četvrtašica Paulina marljivo bilježila.
Govedić, Nataša
“Mrežir : zemlja mačaka i zmajeva”

Roman započinje pričom o prijateljstvu triju posve različitih mačaka, a svakodnevnica njihove šume bit će prekinuta kad se u njoj pojave “stranci”, korjeniti zmajevi, isprva kao jaja, potom kao bolesne bebe kojima treba pomoći. Iako neki smatraju da zmajevi predstavljaju opasnost za njihovu šumu, naći će se dovoljno odvažnih i hrabrih pojedinaca koji će te “drukčije” stanovnike uspjeti spasiti. Važno je naglasiti da je odluka upravo na mladuncima, djeci. U romanu se isprepliću važna i teška pitanja, poput pitanja hrabrosti, odanosti, zajedništva, empatije i prije svega uvažavanja različitosti.
Nesboe, Jo
“Prdoprah doktora Proktora”

Dok se Norveška priprema za proslavu Dana nezavisnosti, djevojčica Lisa upoznaje novog susjeda, sićušnog ali odvažnog dječaka Mrvu. Lisa i Mrva slobodno vrijeme provode kod ekscentričnog doktora Proktora testirajući njegove čudnovate prahove. Mrvina domišljatost pomoći će im da nasamare zle blizance Trulsa i Tryma i uveličaju državni praznik.Prvi roman za djecu poznatog pisca kriminalističkih romana donosi duhovitu i toplu priču o prijateljstvu i hrabrosti.


Joyce, William
“Mjesec-svat”

Ako djecu more ružni snovi, ako se boje mraka, od pomoći bi mogao biti Mjesec – svat koji okuplja Čuvare djetinjstva: Djeda Mraza, Zubić Vilu, Uskršnjeg zeca i ostale. O njegovu životu na Mjesecu i nastojanjima da pomogne djeci na Zemlji govori autor koji se osim knjigama bavi i animiranim filmovima (Priča o igračkama, Roboti) i TV emisijama. “Mjesec-svat ” prva je u serijalu od trinaest romana i slikovnica nazvanih Čuvari djetinjstva. Prema slikovnici snimljen je film “Pet legendi “.


“Priče iz zemlje baobaba”
Ova zbirka sadrži šest vrlo zanimljivih priča afričkih autora za djecu. Uglavnom su namijenjene tanzanijskoj djeci trećih i četvrtih razreda za školsku lektiru, a našoj će djeci odškrinuti vrata u jedan daleki i potpuno drugačiji svijet i kulturu. Priče govore o ljudima i životinjama, a tematiziraju različite probleme, od suvremenih ekoloških tema, koje su u Africi akutni problem, pa sve do priča o mogućnosti suživota različitih bića.


Faten, Ibrahim
“Vrijeme”

Misaona priča o drvetu koje se zvalo Vrijeme i djevojčici Aselmedi. Da su otkrivali osjećaje jedno drugome, priča bi vjerojatno potekla drugačije. Ovako, svaki lik priča svoju priču o njihovu druženju. Vrijeme govori koliko mu je značio svaki posjet djevojčice i koliko je čekao da započnu razgovor. Djevojčica Aselmeda otkriva zašto je šutjela i zašto se ljuljanjem htjela vinuti prema nebu. Pticama se povjerilo oboje, i Vrijeme i Aselmeda, pa su one odlučile nešto poduzeti. One nastavljaju priču, što uopće nije čudno jer ptice selice znaju mnoge priče, pa tako i ovu. Pričaju nam o njihovoj ljubavi, željama, strahovima, oprezu, uvlačeći i nas, čitatelje, u događanja. I mi smo važni jer je nama povjeren kraj priče.


Zidar-Bogadi, Nada
“Volite li životinje?”

Ilustrirana zbirka humorističnih priča u kojoj se na vrlo zanimljiv i nadasve duhovit način mlađim osnovnoškolcima “otvaraju oči” prije nego li nabave kućnog ljubimaca. Što bi sve trebali znati o dobrom suživotu sa životinjama, brizi i njezi, čitatelji će doznati kroz priče: “Volite li životinje?”, “Miš nije psihijatar”, “Leteće zlatne ribice”, “Problemi odrastanja bonsai slona”…


Ferenčić Martinčić, Ivanka
“Matilda i vještičji mačak”

Duhovito pisana priča o zanimljivoj i neobičnoj djevojčici, vlasnici tajanstvenoga crnog mačka, romančić je o nizu nesporazuma koji će uobičajenim situacijama zaodjenuti čarobno i nadnaravno “ruho”. Potragu za informacijama o vješticama popratit će nestanak knjiga i struje, ali i neobično ponašanje odraslih koje će samo rasplamsati Matildinu maštu. U ovom pustolovnom romanu naglašen je pedagoško-afirmativan pristup knjigama i čitanju, koji u najvećoj mjeri odražava bibliotekarsku struku same autorice, te promicanje učenja i znatiželje, uvažavanja različitosti, dokidanje predrasuda.


Simon, Francesca
“Grozni Grga i mumijina kletva”

Nove smicalice Groznog Grge koji je spreman na sve samo da bude po njegovom. Zbog toga često strada Savršeni Siniša koji je uglavnom prvi na udaru. Tako je bilo i kad su sakupljali male igračke iz kutija žitnih pahuljica, ali i onda kad je Siniša imao novu, novcatu, još neotvorenu igračku, komplet “Mumijina kletva”. Nije lako ni roditeljima jer se Grga ne obazire na mnoge zabrane a uz to im i ne vjeruje. Eh, taj Grga!


Simukka, Salla
“Crvena kao krv”

Fantastično pustolovna pripovijest prvijenac je autorice Jelene Radan, koja je široj publici poznatija kao pjevačica. Priča je to o obitelji, odrastanju i o bezgraničnosti ljudskog duha. U središtu priče je radoznala dvanaestogodišnja djevojčica, koja pronalazi tajnu knjigu i s roditeljima kreće na putovanje u potpuno drugačiji svijet, Zedu, Zemlju djece, u kome vladaju potpuno drugačija pravila ponašanja. Fantastično i svakodnevno isprepliću se do posljednje stranice, uz pregršt duhovitosti i pustolovina, nakon kojih se ipak najljepše vratiti kući. Priča je to i o prijateljstvu, ali i o različitostima, o zajedničkim interesima, ali i o mnogim stereotipima, ali ipak ponajviše je to pohvala dječjoj mudrosti.

Radan, Jelena
“Zeda: Rejna Zum u Zemlji djece”

Srednjoškolka Lumikki vidjela je tisuće eura kako vise u tamnoj komori škole. Neke od novčanica su bile prekrivene crveno-smeđim mrljama, kao i pod tamne komore. Krv?! Da. Nosnice joj je ispunio miris stare, sasušene krvi. Trebalo joj je vremena da razmisli što učiniti, koga pozvati. Nije odmah reagirala i euri su nestali. Kako da dokaže svoju priču? Da sve zaboravi i prepiše halucinacijama? Pronalazak krvavog novca gurnut će je u niz, po život opasnih situacija. Roman je prvi dio trilogije “Snjeguljica”.
Stroud, Jonathan
“Solomonov prsten: Bartimej”

Radnja romana odvija se u Jeruzalemu i njegovoj okolici 950. godine p.n.e. Džin Bartimej iz Uruka, rječit, duhovit, snalažljiv i domišljat duh, upravo je obavio jedan zadatak, a već ga čekaju nova zaduženja. Njegov gospodar, čarobnjak, šalje ga u potragu za moćnim predmetom kojim bi kralj Solomon upotpunio svoju novu zbirku čuda. Kralju Solomonu, koji uz pomoć čarobnog prstena vlada čitavim poznatim svijetom, o glavi radi kraljica od Sabe i šalje svoju odanu gardisticu Asmiru da ga smakne. Asmira se međutim spetlja s Bartimejem… Bartimejeve sljedeće pustolovine opisane su u knjigama “Amulet iz Samarkanda”, “Golemovo oko” i “Ptolemejeve dveri” (“Bartimejeva trilogija”).
Kovačević, Hrvoje
“Tajna Zantara Vidovnjaka”

Tajna Zantara Vidovnjaka već je trinaesta tajna autora Hrvoja Kovačevića koji je već svojim prvim romanom za djecu, Tajna ribljeg oka, privukao pozornost čitatelja umijećem fabuliranja, vještom kompozicijom i duhovitošću dijaloga. Slijedio je niz romana s početnom riječju “tajna” u naslovu. Duhovit i moderan, ponovno je napisao roman koji će s užitkom čitati i desetogodišnjaci i njihovi roditelji. Tajna Zantara Vidovnjaka sadržava sve elemente Kovačevićeve poetike – i tajnu i intrigu, i ljubavnu priču i potragu, i… Ognjenovi strahovi mahom su nestvarni, boji se uglavnom svega. Misli da je svijet u kojemu živi neprijateljsko okruženje. A onda mu u život stižu stvarne prijetnje. Roditelji mu se rastaju, počnu mu pristizati prijeteća pisma. Uz sav taj niz neobičnih događaja on se zaljubljuje u djevojčicu Tenu. Nevolja je u tome što mu nitko ne vjeruje da je doista ugrožen. No i ova, iako trinaesta priča, ima sretan završetak, koji teško da bi bio moguć da nije bilo ljubavi jedne djevojčice…


Green, John
“Greška u našim zvijezdama”

Hazel je šesnaestogodišnja djevojčica koja se bori s rakom štitnjače u posljednjoj fazi. Iako svjesna da će uskoro umrijeti, trenutni lijek osigurava joj još malo dodatnog vremena. Na grupi za podršku upoznaje Augustusa, zgodnog sedamnaestogodišnjaka u remisiji, kojemu je okrutna bolest oduzela nogu. U priči o životu i smrti, ovo dvoje mladih naći će jedno u drugome srodnu dušu te sadašnjost pretvoriti u vječnost.Duhovita i tužna, knjiga je namijenjena čitateljima svih uzrasta koji će se s njenim likovima smijati, ali i plakati.
Šodan, Ivica
“Vražja usta”

Pustolovni roman – fotomonografija o rijeci Cetini i cetinskom kraju objavljen je povodom stote obljetnice HE Kraljevac.U središtu priče su trojica dječaka prijatelja, od kojih je jedan od njih nadahnutim pričama i legendama svoga obožavanoga djeda, pokrenuo potragu za rajskom pticom.Tako se u romanu vješto isprepliću stvarno i izmaštano, san i java, legende i zbilja… dočaravajući čitatelju svu ljepotu priča i predaja cetinskoga kraja kao i prirodnih ljepota uz ugodan, poučan tekst i izvrsne fotografije Ive Pervana.
Perković, Hana
“Paničarka”

Ovaj romančić plijeni pozornost čitatelja, od prve do zadnje stranice, uvlači ga u sitne avanture nudeći mu jedno sretno djetinjstvo, dječje dileme i probleme: pubertetske „velike“ estetske brige koje se ogledaju u ogledalu, ljubavne probleme, druženje i prijateljstvo, međusobno povjerenje, školske jade, odnose s odraslima – posebno roditelje, čak i toliko značajno prihvaćanje drugih, drugačijih, i onda kad postoji generacijski jaz.
Lovrenčić, Sanja
“Zmije Nikonimora: (Zlatna vrata)”

Treći dio fantastične trilogije, napisane u žanru alternativne povijesti, inspirirane ilirskim imenima i toponimima, koja je izazvala zanimanje ljubitelja žanra fantasyja, i ne samo njih.U završnom dijelu velike pripovijesti o sviračici Tisyi i graditelju Arneu dovršavaju se sve pojedinačne priče započete u prvim dvjema knjigama, svijet prolazi kroz svojevrsnu kataklizmu, a glavni likovi, ponovno zajedno nakon duge razdvojenosti, traže put kroz “zlatna vrata” jer samo oni koji kroz njih uspiju proći više nisu u vlasti vremena…
Guljašević, Ivana
“Moja slavna prijateljica”

Prvi roman za mlade, proslavljene ilustratorice i spisateljice, tematizira prijateljstvo i odrastanje. Glavna junakinja, tinejdžerica Mia, u godinama je kada se krhkost, ali i neophodnost prijateljevanja najdramatičnije osjećaju. Najbolja prijateljica pretvara se u potpunog stranca nakon što je snimila CD i postala slavna, prijateljstvo se naprasno prekida te Mia ostaje osamljena, tužna i povrijeđena. Kroz roman se provlače pitanja nepravde, prolaznosti slave i površnih međuljudskih odnosa.
Vidmar, Janja
“Kebarie”

U fokusu romana je romska djevojčica nadimka Kedi što znači čitati, a koja je u školi savladala čitanje i u njemu uživa. Međutim, koliko je njena nacionalna pripadnost izdvaja među školskim kolegama, toliko je i umijeće čitanja dijeli od ostalih Roma u naselju. Priča Kedine svakodnevice, prepune nerazumijevanja, predrasuda, ali i postupnog prihvaćanja, pokušaj je približavanja dvaju različitih svjetonazora i načina života. Roman suvremene slovenske književnice dobitnik je Zlatne kruške, nagrade za kvalitetnu literaturu za djecu i mladež koju dodjeljuje Gradska knjižnica Ljubljana, te Desetnice, slovenske literarne nagrade za dječju i književnost za mlade.
Šajatović, Ivona
“Jackpot”

Malo “hrabriji” roman o tinejdžerima za koje mnogi misle da žive u svijetu u kojem ih se ne dotiču stvari oko njih.Četrnaestogodišnja Trina duboko proživljava sva ludovanja svojih hormona, ali i sva previranja u svojoj obitelji čije probleme stavlja na svoja pleća. Najveći se problemom čini novac. No je li uistinu tako? Širom im se osmjehnuo i posrećio dobitak na lotu. Hoće li on riješiti sve njihove probleme?
Tihi-Stepanić, Jasminka
“Bacit ću ti kompjutor kroz prozor”

Roman Jasminke Tihi-Stepanić Bacit ću ti kompjutor kroz prozor dokazuje da njezin uspjeh s prvijencem Imaš fejs? nije bio bljeskovit, a ni slučajan. Nagrade u zemlji i izvan granica došle su u prave ruke. Ovaj put autorica vodi čitatelja u nove epizode svojih junaka preko zgoda o odrastanju, o školskim dogodovštinama, obiteljskim tajnama, prvim simpatijama, ljubavi i prihvaćanju.U središtu zbivanja priča je o osmašu koji u sudaru sa svijetom odraslih pronalazi olakšanje u opsesivnom igranju kompjutorskih igrica koje zagospodare njegovim životom.Svjetlo na kraju tunela pojavljuje se tek kad životom u obitelji ponovo zagospodare jednostavne ljudske vrijednosti.
Babić Višnjić, Snježana
“Mali krapinski pračovjek Babu : (Srce od kamena)”

Mali Babu je pripadnik plemena neandertalaca koji svakodnevicu bilježi crtežima na zidovima pećine. Vrlo je radoznao i svako udaljavanje od plemena predstavlja izazov.Jednoga dana potraga za pripitomljenim vučićem odvodi Babua do sela neobično vitkih i svijetlih ljudi kakve još nikada nije vidio…
Mackler, Carolyn
“Zavrzlama”

Raj je odmorište na Karibima.Četvero mladih osoba, Jena, Dakota, Skye i Owen, ondje su iz raznih razloga, ali u Raju se njihovi životi isprepletu na posve nepredviđen način: Raj ih sve promijeni. Svatko od njih priča svoju priču: Jena shvati da u svojoj šesnaestoj godini nije luzer iako nosi aparatić za zube i opsjednuta je citatima, tuđe misli redovito zapisuje u svoju teku za sve. Dakota, koji zbog razornog događaja iz prošlosti shvati da ne mora biti idiot samo zato što svi oko njega misle da to jest…Lijepa priča o ispreplitanju života.
Lulić, Borna
“Povratak vitezova : uzbudljiva priča o viteštvu za cure i dečke”

Kako se to može postati vitezom u 21. stoljeću?Dječak Artur bi to vrlo volio, ali mu treba pomoć, obzirom da su viteška vremena davno prošla. Srećom, pomoć stiže, i to u vidu vještog čarobnjaka Merlina, koji će ga provesti uskom i vrludavom stazom viteških izazova što u nizu uzbudljivih doživljaja donose važne životne lekcije.
Muck, Desa
“Totalno ozbiljno savršeni”

Na duhovit način knjiga upućuje djecu na pravilne oblike ponašanja u određenim situcijama. Kroz zabavnu priču o zalutalom došljaku iz svemira koji je jako pristojan, Eva i Martin, nimalo uredni tinejdžeri, prisiljeni su promijenti svoje životne stavove. Pomoću niza testova i kvizova njih će dvoje usvojiti pravila dobrog i pristojnog ponašanja, a avantura koju će im priuštiti novi svemirski prijatelj zauvijek će im promijeniti život.
Tong Cuong, Valerie
“Čarobna ploča : roman”

Dogovorivši zajedničko samoubojstvo skokom pod jureći vlak, Alice izvrši svoje obećanje, dok Mina ostane stajati na ogradi mosta. Iznevjerivši prijateljicu, Mina počinje analizirati svoje bezuvjetno prijateljstvo s Alice, istovremeno tražeći svoj izgubljeni identitet. Na težak način pronalazi smisao svog postojanja. Priča o bezuvjetnom i snažnom prijateljstvu dviju mladih djevojaka, nastalom na temeljima izdvojenosti iz društva. Ili možda nije riječ o pravom prijateljstvu? Pročitajte i upoznajte Alice!
Pratchett, Terry
“Tiffany protiv vilinske kraljice : priča sa Svijeta Diska”

Na Kršu, zavičaju djevojčice Tiffany, počinju se događati čudne stvari. Pojavljuju se mali plavi ljudi u kiltovima, bezglavi jahač, čudovište u potoku.
Sva ta čudna stvorenja vidi jedino Tiffany, što znači da ima nešto vještičje u sebi. Ionako je vjerovala da je njezina baka Cuka bila vještica. Kada njezin brat Bježiblag nestane, Tiffany udružuje snage s vilenjacima Nac Mac Feegleima kako bi ga spasila od zle vilinske kraljice.


Stuhlreiter, Đurđica
“Kao da se ništa nije dogodilo”

Ova knjiga sadrži deset pripovjedaka u kojima su glavni likovi tinejdžeri sa svojim svakodnevnim problemima.
Bilo da se radi o djeci rastavljenih roditelja, teškog imovinskog stanja, s nekom bolesti ili o zanemarenoj djeci, oni se ne uklapaju u standardno i stereotipno ponašanje svojih vršnjaka. Ali i njima treba osjećaj pripadnosti, dopadljivosti i razumijevanja okoline. Zato se oni nikada ne predaju i iz naizgled bezazlenih situacija nastoje izaći neslomljenog ponosa i s vjerom u bolje.


Pilić, Sanja
“Vidimo se na Fejsu!”

Novi roman rado čitane autorice bavi se aktualnom temom – društvenim mrežama i razvijanju ovisnosti o njima.
Glavna junakinja zagrebačka je tinejdžerica koja, poput većine današnje mladeži, stvarni život zamjenjuje virtualnim. Stvari se kompliciraju kad u susjedstvo doseli plavokosi Vedran, a još više kad odluči upoznati svoga virtualnog prijatelja…
Pisan je čitko, jednostavno i optimistično, te budi nadu u sretne završetke, sugerirajući da je život čudesan i lijep.


Mraović, Tihomir
“Superjunak”

Priča o Tinu, dvanaestogodišnjem dječaku, je priča o svim dječacima i problemima koji ih muče u toj osjetljivoj životnoj dobi. San o tome da postane superjunak, poput likova iz stripova koje nemilice čita, potpiruje njegovu maštu o spašavanju ljudi i svijeta. Kada se u to uplete i jedna Iva život će mu se do kraja zakomplicirati i samo će mu plašt superjunaka pomoći da prekrije sve svoje strahove i suoči se sa stvarnim životom.


Zubović, Sonja
“Probuđena zvona”

Izuzetno topla priča u kojoj se prožimaju elementi bajke i stvarnosti, zaodjeveni u ruho mašte, poetičnosti i teške, ali istinite zbilje. Usprkos tome što autorica obrađuje temu koja sve više pritišće suvremenog čovjeka i guši ljepotu Zemlje, roman odiše simfonijom vedrine, zajedništva i nade. Patuljačka zvona zvone na uzbunu ne bi li na sve strane svijeta poslali poziv za pomoć. Za pomoć i za ozdravljenje planeta na kojem živimo. Zvonjava loše utječe na mnoge životinje i ptice, no to je jedini način da se nešto učini…. Uslijed strašne zagađenosti šume su tužne, mreža kristala je napukla a kristali su presudni za ravnotežu cijelog planeta. Patuljci imaju plan spašavanja Zemlje. Uključeni su svi: ptice, gnomi, Undine, Silfe, ali i čovjek, baka Sofi sa svojim unucima. Enio i Luc priređuju koncert koji prerasta u glazbenu čaroliju, čaroliju koja se iz našeg, tako opipljivog svijeta pretače na sve druge svjetove, vidljive ili one, oku skrivene a tako moguće.


Šerment, Norma
“Adrijanin vrt”

Priča o Adrijani, jadranskoj medvjedici isprepliće se s pričom o dvije djevojčice koje se odbijaju prilagoditi očekivanjima zajednice i obitelji. One su zapravo sirene, čuvarice podmorja koje u tajnom vrtu paze na ravnotežu sila svjetla i sila tame. Bijes i laž jedne od djevojčica pokreće događaje koji dovode u opasnost živote brojnih ljudi, čak i opstanak cijelog otoka Visa. Ona shvaća razmjere svoje snage te se uz pomoć tajanstvene Knjige upušta u igranje neobične Igre nalik šahu. Radi se o igri na život i smrt, o borbi protiv najstrašnijeg neprijatelja, vlastitog straha. Pobjediti može samo onaj koji se umije smijati i opraštati.


Brajko-Livaković, Maja
“Nemoj reći nikome”

Suvremen roman koji zahvaća vrlo osjetljivu i aktualnu temu, a to je informatička mreža, koja uza sve dobrobiti, donosi i niz izazova i opasnosti kojima su posebno podložni mladi u svojoj najdelikatnijoj životnoj dobi – pubertetu. Glavna junakinja je vesela i pomalo lakomislena 15-godišnja Zagrepčanka, kojoj život protiče poprilično bezbrižno i uspješno, sve dok se ne zaljubi u naizgled idealnog dječaka Frana. Tada se malo pomalo idilična slika svijeta ruši. Tena upada u perfidnu mrežu kriminala, ali zahvaljujući vjernim i dobrim prijateljima, te razumnim roditeljima, ona uspijeva prebroditi ovo krizno životno razdoblje.


Primorac, Branka
“Zvonka, Zmaj i Tri kavalira”

Roman se bavi učeničkim nasiljem u školi i oko nje, kao i posljedicama toga nasilja na psihu i ponašanje žrtava. U svojem pak dubljem sloju autorica se zalaže za stjecanje znanja, i korisnih vještina i navika, poštivanje autoriteta sa stvarnim pokrićem, uljuđeno ophođenje i ponašanje prema ljudima, životinjama i prirodi… Sve su to vrline kojih se djeca ponekad srame i od njih odstupaju pod pritiskom agresivnih vršnjaka i u strahu da će biti „bijele vrane“ u svome društvu, a samim time i izopćeni iz njega. Potrebno je naglasiti, iako se to lako i prepoznaje, da je ovaj roman imanentnim literarnim kvalitetama, kompozicijom, stilom i likovima, a i spomenutim finim i nenametljivim angažmanom, na tragu najboljih djela hrvatske književnosti za djecu.



Slunjski, Edita
“Kako djetetu pomoći da… bude uspješno i razvija samopouzdanje : priručnik za roditelje, odgajatelje i učitelje”

Ovo je jedan od devet stručno popularnih priručnika objedinjenih pod naslovom Kako pomoći djetetu da…u kojima se kroz devet tema, roditelje, odgajatelje i učitelje potiče na razumijevanje djeteta i promišljanje o pitanjima odgoja i obrazovanja iz različitih perspektiva te na samoprocjenu vlastite uloge u tom procesu. Temu ove knjige autorica obrađuje kroz poglavlja u kojima razmatra što je uspjeh, što je samopouzdanje i kako djetetu pomoći da razvija samopouzdanje, a pri tome se oslanja na znanstvene spoznaje o razvoju djece predškolske i školske dobi. U posebnim cjelinama daje se pregled ključnih misli, nude praktične radionice za roditelje, odgajatelje i učitelje te navodi preporučni popis knjiga u vezi s ovom temom.


Snježana Krpes "Zdravo i fino: priče iz zdrave kuhinje za djecu i odrasle"
Krpes, Snježana
“Zdravo i fino: priče iz zdrave kuhinje za djecu i odrasle”

Kuharica, koja je nastala je kao rezultat radionica, sadrži niz recepata kako pripremiti zdrav obrok. Osim toga sadrži također kulinarske savjete te ideje kako u svakodnevnu prehranu unijeti više raznolikosti, boja, kreativnosti i namirnica, kao i korisne informacije o vrstama korištenih namirnica i njihovim svojstvima. Obuhvaćena su sva jela: doručak, juhe, glavna jela, prilozi, salate i preljevi, užine, pa čak i grickalice, deserti i napitci.



Bulat, Rebeka
“Bebarije: važnost poticanja intelektualnog i emocionalnog razvoja od najranije dobi: sadrži 100 igara i aktivnosti utemeljenih na modernim saznanjima o ranom dječjem razvoju”

“Emocionalno blagostanje i socijalna kompetencija ovise o vama kao roditelju, a važan su dio temelja za kognitivno-lingvističkih sposobnosti. Razvidno je da izostanak stimulacije određenih regija u mozgu od najranije dobi može negativno utjecati na kognitivne funkcije djeteta u budućnosti. Kroz ovu će knjigu roditelji naučiti kako poticati zdrav razvoj emocionalnih, društvenih i intelektualnih sposobnosti djeteta: koje su korisne, a koje nekorisne ili štoviše štetne aktivnosti za njihovo dijete.”

dr. Ranko Rajović
Slunjski, Edita
“Kako pomoći djetetu da…upozna svoje emocije (i nauči njima upravljati)”

Ovo je jedan od devet stručno popularnih priručnika objedinjenih pod naslovom Kako pomoći djetetu da… u kojima se kroz devet tema roditelje, odgajatelje i učitelje potiče na razumijevanje djeteta i promišljanje o pitanjima odgoja i obrazovanja iz različitih perspektiva te na samoprocjenu vlastite uloge u tom procesu. Temu ove knjige autorica obrađuje kroz poglavlja o prirodi i vrstama emocijama s posebnim naglaskom na emocije djeteta, a pri tome se oslanja na znanstvene spoznaje o poticanju emocionalne inteligencije i razvoju djece predškolske i školske dobi. U posebnim cjelinama daje se pregled ključnih misli, nude praktične radionice za roditelje, odgajatelje i učitelje te navodi preporučni popis knjiga u vezi s ovom temom.
Jambrec, Olga
“U svijetu pojmova : književnoteorijsko pojmovlje s objašnjenjima i primjerima”

Priručnik džepnog izdanja obuhvaća oko 400 pojmova iz književne teorije objašnjenih jednostavnim i razumljivim jezikom uz brojne primjere, upućujući na sadržaj, opseg i područje u kojem se pojedini pojam upotrebljava.Sadrži osnovni popis literature na temelju koje je građa prikupljena, a s obzirom na strukturu, izvrsno će poslužiti učenicima osnovne i srednje škole i svima onima koji se tek upoznaju s književnom teorijom.
Bralić, Ivo
“Sto prirodnih znamenitosti Hrvatske”

Autor predstavlja stotinu prirodnih – geoloških, geomorfoloških, hidroloških, šumskih, florističkih, faunističkih i krajobraznih znamenitosti Hrvatske, opisujući njihove prirodne i kulturno-povijesne osobitosti.Bogato ilustrirana knjiga namijenjena je širokom krugu čitatelja, kao priručnik na putovanjima, izletima i ekskurzijama te kao poticaj na upoznavanje Hrvatske.
Tankersley, Dawn
“Koraci prema kvalitetnoj praksi : [priručnik za profesionalni razvoj učitelja razredne nastave]”

Ovaj priručnik je popratni materijal dokumentu „ISSA-ina definicija kvalitetne pedagoške prakse: Kompetentni učitelji 21. stoljeća“ kao i knjizi „Teorija u praksi“.Napravljen je kao pomoćni alat koji učiteljima pomaže u njihovom profesionalnom razvoju i sadrži primjerke različitih razina prakse – od neadekvatne tj. one koja nije usmjerena na dijete, do treće razine, odnosno visoke kvalitete poučavanja usmjerenog na dijete u područjima: interakcija; obitelj i zajednica; inkluzija, različitosti i demokratske vrijednosti; praćenje, procjenjivanje i planiranje; strategije poučavanja; okruženje za učenje; profesionalni razvoj.Prateći DVD sadrži video snimke rada odgajateljica i učiteljica iz naših vrtića i škola s djecom do desete godine života.
Juul, Jesper
“Škola u infarktnom stanju: što učiniti kako bi djeci, roditeljima i nastavnicima bilo bolje”

Autor je obiteljski terapeut, poznati pisac brojnih naslova s područja dječje psihologije i osnivač međunarodne organizacije Familylaba, međunarodne organizacije koja nudi predavanja i savjetovanja roditeljima i stručnjacima koji rade s djecom. U ovoj knjizi donosi analize i prijedloge na temu školstva, potom dijaloge između obiteljskog terapeuta i roditelja kao i dva razgovora koja je vodio sa školskim psihologom i osnivačem demokratske škole. U njima se uvijek zalaže za učenike, ali ne i protiv nastavnika. Opisani su elementi koji su potrebni za novu školu koja nije usmjerena samo na učenje i orijentirana na uspjeh već na istinsko razumijevanje građe, na prijenos kompetencija i dobre, partnerske odnose između nastavnika, učenika i roditelja.
Slunjski, Edita
“Kako djetetu pomoći da (p)ostane samostalno i odgovorno”

Ovo je jedan od devet stručno popularnih priručnika objedinjenih pod naslovom Kako pomoći djetetu da… u kojima se kroz devet tema roditelje, odgajatelje i učitelje potiče na razumijevanje djeteta i promišljanje o pitanjima odgoja i obrazovanja iz različitih perspektiva te na samoprocjenu vlastite uloge u tom procesu. Temu ove knjige autorica obrađuje kroz poglavlja u kojima razmatra što sve određuje način ponašanja, odnos slobode i odgovornosti te načine razvijanja samostalnosti i odgovornosti djece, oslanjajući se pri tome na znanstvene spoznaje o razvoju djece predškolske i školske dobi. U posebnim cjelinama daje se pregled ključnih misli, nude praktične radionice za roditelje, odgajatelje i učitelje te navodi preporučni popis knjiga u vezi s ovom temom.Tapscott, Don
“Odrasti digitalno : kako mrežna generacija mijenja vaš svijet”Temeljeći svoju knjigu na istraživanju, autor objašnjava na koji način mrežna generacija oblikuje svijet, zašto je važno razumjeti je i kako “ubrati” velike dobrobiti koje može dati. U tri veće cjeline autor nastoji dati odgovore na pitanja: kako mozak mrežne generacije obrađuje podatke, koji su načini za privlačenje i angažiranje mladoga talenta na radnome mjestu, kako da nastavnici iskoriste potencijal koju mrežna generacija posjeduje te koje je promjene demokraciji i roditeljstvu ova generacija donijela. Na kraju se nalaze kazalo te opsežni popisi literature i bilježaka.
Bortins, Leigh A.
“Klasika : poučavanje na temeljima klasičnog obrazovanja”

Američka pedagoginja i teoretičarka obrazovanja u priručniku opisuje vlastito iskustvo u obrazovanju svoje četvero djece kod kuće (američki obrazovni standardi to omogućuju).U uvjerenju da svako dijete zaslužuje klasično obrazovanje visoko postavljenih ciljeva stjecanja znanja koja će mu, razvijajući sposobnost kritičkog mišljenja, omogućiti da u svakoj životnoj situaciji razlikuje dobro od lošeg, bitno od nebitnog, iznosi kritiku manjkavosti uvriježenih pedagoških praksi u današnjim obrazovnim sustavima, prije svega toleriranje i/ili poticanje površnosti.Predlaže model koji naziva klasičnim, u kojemu su osnove za učenje i poučavanje čitanja, pisanja, matematike, geografije, povijesti, prirodnih znanosti i umjetnosti. Tim modelom bi se, smatra autorica, u mlade ljude usadila mudrost i vrlina.
Sućeska Ligutić, Radojka
“Kako djeca pomažu roditeljima da odrastu”

Svaka knjiga ima svoju biografiju, koja počinje od iskre jedne ideje. Inspiraciju za pisanje dobila bih svaki put kad sam u radu s djecom i tinejdžerima pomislila “kad bi ovo čuli i doživjeli roditelji, bili bi dirnuti i to bi promijenilo način na koji gledaju svoju djecu!”. Došla bih kući i zapisala taj susret. Duša ove knjige izrečena je riječima djece, kroz njihovu spontanost i iskrenost. Za to iskustvo i učenje zahvalna sam djeci na povjerenju, a njihovim roditeljima na želji da budu bolji roditelji…Autorica
Lantieri, Linda
“Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije”

Autori, od kojih je jedan stručnjakinja na polju socijalnog i emocionalnog razvoja, rješavanja sukoba i djelovanja u kriznim trenucima, a drugi psiholog, u knjizi predstavljaju vježbe i aktivnosti koje roditelji mogu izvoditi sa svojom djecom radi oslobađanja od stresa i jačanja koncentracije.To su vježbe disanja i opuštanja i vježbe koncentracije a navode se i dodatne aktivnosti poput čitanja djeci, razgovora s djecom i vođenja dnevnika. Nakon detaljnih uputa o načinu provođenja svake vježbe i aktivnosti ponaosob, daju se i sugestije na koji ih se način može uključiti u obiteljsku svakodnevicu.Vježbe su podijeljene po uzrastu djece: za djecu od 5 do 7 godina; za djecu od 8 do 11 godina; za djecu od 12 godina naviše
Dennison, Paul Ehrilch
“Brain Gym : priručnik za obitelj i edukatore”

Kretanje je iznimno važno za ljudski ogranizam, a brain gym je dio edukacijske kineziologije, područja koje se bavi poticanjem učenja pomoću iskustva prirodnog kretanja utemeljenog na primarnim i postularnim refleksima-automatskim motoričkim odgovorima na senzorne podražaje.Primjenjujući kontinuirano i dosljedno aktivnosti (vježbe) opisane u knjizi, integriramo um i tijelo te poboljšavamo svakodnevno funkcioniranje na drugačiji, ali tijelu i mozgu prihvatljiviji način.

Knjiga je namijenjena obiteljima i odgajateljima, a opisuje dvadest i šest aktivnosti, između ostalih i kako izvoditi energetske vježbe i aktivnosti izduživanja na poslu u igri.


Bralić, Irena
“Kako zdravo odrastati : priručnik za roditelje o zdravlju i bolesti djeteta od rođenja do kraja puberteta”

Priručnik za roditelje s područja zdravlja i bolesti djeteta od rođenja do kraja puberteta. Podijeljen u četiri tematske jedinice, donosi niz praktičnih savjeta i informacija o rastu, razvoju, njezi, prehrani i odgoju od najranijih dana do adolescencije.


Pitamic, Maja
“Montessori igre i aktivnosti : za bebe i djecu u ranoj dobi”

Autorica u nekoliko poglavlja nudi pregršt ideja za jednostavne aktivnosti s djecom u dobi od jedne do tri godine koja bi kroz njih učila o svijetu oko sebe. Cilj je da djeca kroz domišljate igre istražuju svoja osjetila, razvijaju koordinaciju, umjetničke vještine, pokrete i jezične sposobnosti te istražuju prirodu igrajući se na otvorenom. Sve su aktivnosti jednostavne za provedbu i ne zahtijevaju gotovo nikakvu prethodnu pripremu, a poboljšavaju spretnost, kreativnost i pamćenje djece.


“Slikovnica mojeg djetinjstva: knjiga sjećanja”
Što ste čitali kad ste bili mali? Koja vam je slikovnica bila najdraža? Ispričajte nam priču o njoj. Upravo su to pitanja i molbe koje je Gradska knjižnica Marka Marulića u Splitu postavila našim sugrađanima i na koje je dobila odgovore i vrlo zanimljive priče iz cijele Hrvatske. Pročitajte koje su to slikovnice čitali, poznati i manje poznati, i zašto? Raznježit ćete se i ganuti upravo kako su bili ganuti naši autori priča prisjećajući se ljepote svojega djetinjstva u kojemu su slikovnice i čitanje imale posebno mjesto.


Larabi, Christiane
“Pomozite svojemu adolescentu da stekne samopouzdanje : kako sačuvati kontakt s njime i djelotvorno ga hrabriti”

Autorica knjige je psihoterapeutkinja, voditeljica radionica o samopoštovaju i samopouzdanju kod adolescenata i odraslih u okviru Francuskog instituta NLP (neurolingvističko programiranje) i sama majka troje odrasle djece.

Ovu knjigu, zasnovanu na iskustvu i praksi, napisala je, kako sama navodi, da bi adolescentima, roditeljima i drugima pružila znanja, informacije te tehnike i načine postupanja s adolescentima kako bi se prebrodilo ovo razdoblje velike ranjivosti i mjene. Polazeći od doživljenih osobnih i profesionalnih primjera iz psihoterapeutske prakse, autorica nudi postupke praktičnog postupanja s adolescentima s jasnim ciljem uspostavljanja i razvijanja samopoštovanja i samopouzdanja kod adolescenata, očuvanja dijaloga s njima, komuniciranja u ozračju povjerenja i pomoći pri pronalaženju životnog smisla.

Kao praktičan vodič koji omogućuje saznati kako postupati s adolescentima knjiga je korisna za roditelje, pedagoge, a i same adolescente.


Knežević-Barišić, Marina
“Mama zna najbolje (i tata)”

Knjiga donosi niz savjeta iz prve ruke šestotinjak hrvatskih roditelja o tome kako olakšati prve godine roditeljstva.

Odgovori na sva pitanja, od prvog dana trudnoće do djetetova polaska u vrtić, pomoći će u svladavanju prepreka u svezi s trudnoćom, porođajem, njegom bebe, razvojem, odgojem, zdravlljem, jačanjem imunosti, spavanjem, dojenjem, dohranom, te odvikavanjem od pelena.


Huhlaevna Vladimirovna, Ol’ga
“Škrinjica s blagom za dječju dušu : igre, aktivnosti i bajke za zdravo i sretno odrastanje : za dob od 3 do 9 godina”

Knjiga je namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i psiholozima.

Osim igara, aktivnosti i bajki, sadrži i program psihološkog rada s djecom od 5 do 9 godina koji se može koristiti kao terapija ali i s ciljem prevencije dječjeg emocionalnog i psihičkog zdravlja.

Svrha svih predloženih psiholoških postupaka jest pomoći djetetu da shvati sebe, ojača samopouzdanje, poboljša odnose s okolinom i smanji tjeskobu.


Šarić, Katica
“Ja sam u svom filmu”

Rad s djecom i mladima, kako je opisan u priručniku ”Ja sam u svom filmu”, ima potencijal za stvaranje uvjeta povoljnih za kreiranje novih znanja, stavova, mišljenja i ponašanja, te na taj način povećati spremnost učenika za izazove svakodnevnog života, posebno u smislu međuljudskih odnosa i ispunjavanja vlastitih potencijala.
Priručnik primjeren za rad s učenicima od petog do osmog razreda i srednjoškolcima, sadrži razrađene radionice tematski vezane uz potrebe djece i mladih. Teme radionica su: samopoštovanje, potrebe, vrijednosti, kvalitetni i humani odnosi, zdravlje, dječja prava, obveze i odgovornosti, prihvaćanje različitosti, mediji i kritičko mišljenje, učenje, odnos s roditeljima.


Lovrinčević, Nevena
“Zamke za roditelje”

Ne navikavaj ga naruke; Pusti ga da plače; Šiba je iz raja izašla; Ja ti želim najbolje – sve je to za tvoje dobro…moraš…; Pusti ja ću… meni nije teško…; I to mi je hvala; – to su neka od desetak poglavlja u ovoj knjizi, koja predstavljaju odgojna stajališta kojih se roditelji drže u najboljoj namjeri, misleći da time svojoj djeci čine dobro. Autorica, psihologinja, organizatorica Škole roditeljstva i voditeljica online savjetovališta, naziva takva stajališta zamkama za roditelje i objašnjava da je to zato što mogu stvoriti probleme u emocionalnom i socijalnom razvoju djece. Autorica ističe da su za dobro roditeljstvo ključni bezuvjetna ljubav i prihvaćanje s jedne, te postavljanje granica s druge strane.


Sahlberg, Pasi
“Lekcije iz Finske = Finnish lessons : što svijet može naučiti iz obrazovne promjene u Finskoj”

Niz obrazovnih reformi koje su uspješno transformirale obrazovni sustav u Finskoj autor prikazuje iz pozicije neposrednog sudionika ali i analitičara, te u pet poglavlja (Finski san : jednake obrazovne mogućnosti ; Finski paradoks : manje je više ; Finska prednost : nastavnici ; Finski put : konkurentna socijalna država ; Pripada li budućnost Finskoj?) objašnjava kako su Finci uspjeli očuvati dignitet nastavničkog zvanja, spriječiti strah od učenja i tjeskobu kod učenika, uz održivo upravljanje i poticanje kreativnosti kod svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa.


Petrić, Danijela
“Igrajmo se! Čitaj mi! : priče, igre i pjesmice za bebe i malu djecu : preporuke roditeljima za poticanje rane pismenosti”

Autorice, odgajateljice i knjižničarka, u Knjižnici i čitaonici Fran Galović u Koprivnici vode radionice pod nazivom “Pričaonica za bebe i malu djecu do 3 godine”. Ovdje je predstavljen izbor tema obrađenih u pojedinim Pričaonicama. Teme se odnose na govor, igre i komunikaciju; brigu o zdravlju; kreativnost i istraživanje; dijete i obitelj; suočavanje s problemskim situacijama. Za svaku temu odgajateljice nude kratke odgojne smjernice odnosno razne vrste aktivnosti i igara koje pružaju pomoć odraslima u odgoju i druženju s djecom, a knjižničarka nudi slikovnice i CD-e za djecu i priručnike za roditelje.


Janković, Josip
“Plodovi roditeljskih poruka”

Autor se u ovoj knjizi bavi s roditeljstvom i djecom. Naglasak je stavljen na utjecaj ranih roditeljskih poruka (verbalnih i neverbalnih) na razvoj djeteta, njegovu osobnost, ponašanje i psihičko funkcioniranje. Prikazom rezultata znanstvenih istraživanja koja je sa suradnicima proveo u Hrvatskoj tijekom više godina, autor potvrđuje svoje osnovne teze da nema zločeste djece i da su za poremećaje u ponašanju odgovore odrasle osobe, a ne djeca.