Dani medijske pismenosti (19. do 25 travnja)

Medijska pismenost smatra se jednim od najvažnijih oblika pismenosti u 21. stoljeću.

Cilj Dana medijske pismenosti je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana, posebno djeci i mladima, prilike za učenje o medijima.

S obzirom na povećani broj i dostupnost medijskih sadržaja koji nisu primjereni ili prilagođeni djeci i njihovu potencijalnu štetnost, kritičko medijsko opismenjavanje postaje jako važno u odgoju i obrazovanju djece. Medijska pismenost omogućava bolje snalaženje i prepoznavanje lažnih vijesti, manipulacija i govora mržnje te odabir kvalitetnog sadržaja i provjerenih informacija.

Također, medijska pismenost podrazumijeva vještine u korištenju tehnologije i u kreiranju vlastitih medijskih sadržaja u cilju izražavanja vlastitih stavova i mišljenja i aktivnog sudjelovanja u današnjem medijski posredovanom društvu.

 Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, koji su organizatori Dana medijske pismenost, pokretači su portala medijskapismenost.hr  kao središnjeg mjesta za informacije o medijskom obrazovanju, medijskoj pismenosti, politikama i trendovima u medijskoj i audiovizualnoj industriji. Kvalitetnim sadržajem i materijalima podržavaju roditelje, skrbnike, odgojno-obrazovne djelatnike i djecu u podizanju razine medijske pismenosti, razvijanju medijskih vještina i stjecanju znanja.

 

Iz fonda Gradske knjižnice Marka Marulića pripremili smo izbor knjiga s poveznicama na katalog koje obuhvaćaju različite segmente ove teme za djecu i odrasle.

Mediji, tekst, kultura (Naklada Ljevak, 2019.)

Knjiga Valentine Majdenić objašnjava osnovne pojmove medija i vrste medija te govori o važnosti medijske kulture u obrazovanju. Autorica, docentica na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, kroz nekoliko tema pokušala je približiti mogući pristup kulturi i medijima u "Nacionalnom kurikulumu nastavnog predmeta Hrvatski jezik".

Od knjige do oblaka : informacijsko-medijski odgoj i obrazovanje učenika (Alfa, 2019.)

Autorice R. Jozić i A. Pavlin, knjižničarke, u knjizi daju kratak teorijski pregled uloge školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu te zbirku metodički oblikovanih nastavnih jedinica za srednje škole koje školski knjižničari mogu koristiti i prilagođavati u svome radu na području knjižnično-informacijskog i medijskog odgoja i obrazovanja učenika.

Djeca i mediji : knjižica za roditelje i skrbnike djece (Agencija za elektroničke medije, 2018)

Edukativna publikacija s temom snalaženja u raznim vrstama medijskih sadržaja upućuje na pozitivne i negativne karakteristike raznih medija i sadržaja te ukazuje na ulogu roditelja i obitelji u odgoju i upoznavanju djece s medijima.

Slikovnica o medijima : medijska pismenost za najmlađe (Agencija za elektroničke medije, 2018)

Slikovnica na jednostavan i pristupačan način djeci predškolske i mlađe osnovnoškolske dobi objašnjava razliku između svijeta medija i stvarnog svijeta.

Tipka i Inica u Mrežovoj šumi (Selman, 2020)

Hrvatska autorica za djecu Silvija Šesto kroz zanimljivu priču za najmlađe o sestricama Tipki i Inici, koje su tipkajući po tipkovnici završile i zalutale u Mrežovoj šumi, govori o opasnostima koje vrebaju s interneta.

Kad se zanemare internetska pravila (Neretva, 2016), Savršena profilna slika obične djevojčice (Neretva, 2020)

Autorica Jennifer Moore-Mallinos u svojim problemskim knjigama za djecu tematizira odnos djece prema internetu i društvenim mrežama.

Imaš fejs? (Alfa, 2011)

Roman za mlade autorice Jasminke Tihi-Stepanić  opisuje tinejdžerska svakodnevicu s mnogim aktualnim pitanjima modernog društva a posebno o novim tehnologijama. U romanu se, kroz glavne likove dviju najboljih prijateljica, problematizira sveprisutnost Facebooka . Je li taj virtualni svijet uistinu toliko divan i u tolikoj mjeri potreban?

Kako snimiti film (V.B.Z., 2017), Snimamo film (Školska knjiga, 2012)

Ilustrirani  priručnici za djecu nude mnogo zanimljivih i korisnih činjenica o filmu, savjeta i ideja kako snimiti vlastiti animirani, igrani ili dokumentarni film mobitelom ili digitalnom kamerom.

KALENDAR DOGAĐAJA