E-knjiga: Portret Che Guevare: priče i pričopisi o Kubi

Autor: Zlatko Krilić

Preporuke dipl. knjižničara: Čitajte e-knjigu!

Posudite e-knjigu

Nakon sedamnaestogodišnje književne šutnje i neobjavljivanja knjiga, klasik dječje književnosti Zlatko Krilić nas je počastio sjajnom zbirkom priča, nastaloj za vrijeme autorova višemjesečnog boravka na Kubi 2015. godine.

Knjiga je u velikoj mjeri autobiografska, do granica izdržljive neugode ( „Ako ne pišem iskreno, ne pišem uopće“, pametno zbori Krilić.) Sve priče su napisane u prvom lice jednine, a u nekima je sam autor i pripovjedač. Zbirka je pisana jednostavim, lako čitljivim stilom, minimalistički i  hemingvejski. Tako našeg pisca Kubanci  često i  zovu Hemingway, na njega fizički liči i podsjeća  pa ga Krilić često spominje i na nj se referira, a jedna od priča je i posveta Hemingwayevoj noveli "Starac i more". Krilićeva priča se zove "Starac i magarac“, puna je životnih likova i odiše realnom Kubom ( glad, sirotinja, neimaština, životno snalaženje...). Nije to lažna, namještena i nasmiješena  Kuba za turiste sa Zapada.

( …"dolaze ovamo iz svojih udobnih i jadnih života sa željom da se naslađuju svojom superiornošću, usput dožive avanturu i potvrde svoje predrasude. To oni zovu potragom za autentičnom Kubom, a pod tim podrazumijevaju ilustraciju svojih zabluda.

---kretanje stranaca je jedna do dvije ulice koje su  udaljene od hotela ili autobusa, dovoljno daleko da imaju osjećaj avanture…")

Krilić dolazi na Kubu nakon operacije srca i rastave braka,sam, samcat.Boravi tu mjesecima, putuje okolo naokolo, druži se s ljudima, mijenja gradove i boravišta: boravio je  u  23 stana, a 40  je dana promatrao samo dvije ulice u Havani ,kako bi upio i osjetio stvaran život. Samoća je ljekovita, ponekad teško podnošljiva, no ako čovjek mora biti sam, Kuba je predstavljala odličan izbor. Na  posprdno i ironično pitanje poznanice s Kube: "I ti se usuđuješ pisati o Kubi?“, Zlatko ( za domorodce, prigodno i prevedeno ,Aurelio), odgovara ovom zbirkom od dvanaest priča i pričopisa (hibridina prozna forma između priče i putopisa).

I to kako?

Ne postmodernističkim, autoreferencijalnim, metatekstualnim i inim mudrovanjem, tematiziranjem i literarnošću tvorbenog postupka, nego rasnim tradicionalnim pismom dokumentarističkog pripovijedanja, britkih i duhovitih dijaloga, u kojem se zrcali kubansko društvo, osebujni likovi i sam pripovjedač, Krilić, razočarani romantik u potrazi za izgubljenim vremenom, svojim ljubavima i prohujalom mladošću koja se ničim ne da povratiti - ni alkoholom, ni landranjem,  pa ni susretima s prekrasnim, mlađahnim Kubankama, honorarkama, a ne profesionalkama. ( „ Zbog novca“, rekla je.)

Antologijska je priča „America, I don` t believe you“, u kojoj autor opisuje svoj pokušaj ljubavnog kontakta s devetnaestogodišnjom Kubankom,u čijem podvođenju sudjeluju i njen djed (kao prevodilac s ruskog jezika i stari kubanski revolucionar), njena majka i malešni sinčić, svi zajedno s piscem , svjedoci tugaljive i autoironične priče baladičnog ugođaja. Tu već piščev temeljni pripovjedni model i uzor-Hemingway- susreće Dostojevskoga  u najboljoj maniri.

"To je moj doživljaj Kube, to su situacije kroz koje sam prolazio, ponešto se mislim dogodilo, ponešto sam izmaštao..." /autor/

 Branko Krolo              

Posudba e-knjige

Sve o online upisu u knjižnicu

                                                                                                                                                                                                                                    

KALENDAR DOGAĐAJA